
Οι σχέσεις μεταξύ της Σαουδικής Αραβίας και του Ιράκ ολοένα και αναθερμαίνονται. Η κρατική αεροπορική εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, Saudi Arabian Airlines πραγματοποίησε τη Δευτέρα 30 Οκτωβρίου την πρώτη αεροπορική της πτήση προς το Ιράκ, μετά από 27 ολόκληρα χρόνια.
Να σημειωθεί ότι έχουν να πραγματοποιηθούν πτήσεις μεταξύ των δύο χωρών από το 1990 όταν ο Ιρακινός πρόεδρος Σαντάμ Χουσεΐν εισέβαλε στο γειτονικό Κουβέιτ. Έκτοτε και μέχρι πρόσφατα, οι διπλωματικές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών βρίσκονταν σε ένταση.
Η Saudi Arabian Airlines ανακοίνωσε ότι οι πτήσεις θα πραγματοποιούνται καθημερινά από την πόλη Τζέντα προς την Βαγδάτη.
Τον περασμένο Αύγουστο οι δύο χώρες, στο πλαίσιο της προσπάθειας να βελτιώσουν τις σχέσεις τους, ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους να ανοίξουν ξανά μετά το 1990 τα σύνορα στο Arar με στόχο να πραγματοποιούνται διμερείς εμπορικές συναλλαγές.
Επίσης, τον ίδιο μήνα ανακοινώθηκε η δημιουργία μιας νέας πετρελαϊκής εταιρείας με ονομασία «Al Iraqia Shipping Services & Oil Trading» μεταξύ των δύο χωρών, με τη συμμετοχή του Κουβέιτ και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
Να σημειωθεί ότι στα μέσα Οκτωβρίου η χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, Flynas, ήταν η πρώτη αεροπορική εταιρεία της χώρας που πραγματοποίησε την πρώτη πτήση προς το Ιράκ.
Ενδιαφέρον έχει ότι οι δύο χώρες επαναπροσδιορίζουν τις σχέσεις τους, μετά από δεκαετίες διαμαχών, καθώς υπάρχουν αμφισβητούμενες γεωγραφικές περιοχές που διεκδικούνται από τις δύο πλευρές. Ωστόσο, η διαμάχη μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Ιράν, απαιτεί από τη Σαουδική Αραβία να βρει συμμάχους, όπως το Ιράκ.
Επιπλέον, οι νέες συνεργασίες μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Ρωσίας, σε συνδυασμό με την έκρυθμη κατάσταση που επικρατεί στη Συρία απαιτούν νέους διαδρόμους μεταφορών με τις χώρες του Καυκάσου, οπότε ενδείκνυνται οι καλές σχέσεις μεταξύ του Ριάντ και της Βαγδάτης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ