
Παρά τις προόδους στην τεχνολογία εξακολουθεί να απασχολεί τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα η υγροποίηση του ξηρού φορτίου και των μεταλλευμάτων.
Το P& I Club «Gard» επισημαίνει για μια ακόμη φορά τους κινδύνους που ενυπάρχουν κατά τη μεταφορά νικελίου από bulk carriers, ιδιαίτερα όταν το νικέλιο φορτώνεται σε λιμάνια της Ινδονησίας και των Φιλιππινών. Αφορμή για την ανακοίνωση της Gard στάθηκε η πρόσφατη απώλεια του «EMERALD STAR», που οδήγησε στον πνιγμό 10 ναυτικών. Τα αίτια του δυστυχήματος δεν έχουν ακόμα εξακριβωθεί, ωστόσο το πλοίο μετέφερε νικέλιο από την Ινδονησία στην Κίνα.
Οι εξαγωγές νικελίου, καθώς και άλλων ακατέργαστων μεταλλευμάτων από την Ινδονησία απαγορεύτηκαν το 2014, σε μια προσπάθεια της κυβέρνησης της χώρας να δώσει ώθηση στην εγχώρια επεξεργασία των μεταλλευμάτων και στην παραγωγή προϊόντων υψηλότερης προστιθέμενης αξίας. Στις αρχές του τρέχοντος έτους έγινε άρση της απαγόρευσης και ξεκίνησαν εκ νέου οι εξαγωγές της χώρας σε νικέλιο, βωξίτη και άλλα μεταλλεύματα.
Ωστόσο, υπάρχουν αμφιβολίες, σύμφωνα με την Gard, εάν και κατά πόσο συμμορφώνονται οι φορτωτές των πλοίων με τις απαιτήσεις του κώδικα IMSBC (International Maritime Solid Bulk Cargoes Code), αναφορικά με την ακρίβεια των πιστοποιητικών στα οποία αναφέρονται τα χαρακτηριστικά του φορτίου, το ποσοστό υγρασίας του κ.ά.
Η Gard συμβουλεύει τα μέλη της να την ενημερώνουν σε περίπτωση που σκοπεύουν να φορτώσουν στα πλοία τους νικέλιο από λιμάνια της Ινδονησίας και των Φιλιππινών και να λαμβάνουν τα κατάλληλα προληπτικά μέτρα πριν την φόρτωση του νικελίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ