
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Για την εβδομάδα που έκλεισε στις 13 Οκτωβρίου, τα dry bulkers μεγέθους Handysize εμφανίστηκαν στην πρώτη γραμμή επενδύσεων.
Handysize bulker χωρητικότητας 30,500 dwt χτισμένο το 2010 σε γυάρδα της Κίνας (Tsuji), αναφέρθηκε ότι πουλήθηκε για $8,1 εκ. δολάρια. Μπορεί η αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων να στιγματίζεται από ανοδική πίεση των τιμών τη φετινή χρονιά λόγω έντονης ζήτησης των αγοραστών αλλά οι τιμές των πλοίων εξακολουθούν να παραμένουν ιδιαίτερα ελκυστικές και για περαιτέρω επενδύσεις, κυρίως αν η τιμή πώλησης του Handysize –ηλικίας 7 ετών συγκριθεί με την τιμή αγοραπωλησίας μεγέθους handymax ηλικίας 16 ετών. Πλοίο μεγέθους Handymax χωρητικότητας 49,000dwt χτισμένο το 2001 στην Κορέα, αναφέρθηκε ότι πουλήθηκε για $7,5 εκ. δολάρια.
Στην αγορά των tankers, το μέγεθος MR συνεχίζει να προσελκύει αρκετούς αγοραστές σε αντίθεση με τα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους μεταφοράς αργού πετρελαίου – crude tankers. Πλοίο μεγέθους MR – χωρητικότητας 46,000 dwt χτισμένο το 2004 στην STX Offshore αναφέρθηκε ότι πουλήθηκε για $11,2 εκ. δολάρια, όταν στην αγορά crude tankers, πλοίο μεγέθους aframax χωρητικότητας 106,100 dwt χτισμένο το 2006 αναφέρθηκε ότι πουλήθηκε σε πλειστηριασμό για $13,8 εκ. δολάρια.
Στην αγορά των χρονοναυλώσεων, αξίζει να αναφερθεί ότι τα πλοία μεγέθους Kamsarmax και Panamax παραμένουν στην πρώτη γραμμή με ναυλώσεις ταξιδιών για περίοδο 6 μηνών . Kamsarmax – 82,000 dwt χτισμένο το 2006 εξασφάλισε $14,800/ημέρα για περίοδο 6 μηνών, ενώ Panamax – 77,800 dwt χτισμένο το 2004 εξασφάλισε $12,500/ημέρα πάλι για περίοδο 6 μηνών. Αξίζει να αναφερθεί ότι πλοίο μεγέθους Capesize – χωρητικότητας 180,000 dwt, εξασφάλισε $17,000/ημέρα για περίοδο ναύλωσης ενός έτους.
Στην κατηγορία των tankers, αναφέρθηκε την περασμένη βδομάδα ότι παρατηρείται μια τάση για ολοένα και περισσότερες χρονοναυλώσεις για περίοδο μεγαλύτερη από ένα έτος για τα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου. Αυτή την τάση τη συναντούμε ξανά στα πλοία νεότερης ηλικίας, λιγότερο των 5 ετών, καθώς πλοίο μεγέθους Suezmax – χωρητικότητας 157,500 dwt, νεόκτιστο εξασφάλισε ναύλωση για περίοδο 3 ετών στα $19,400 δολάρια / ημέρα. Στην κατηγορία των MR tankers, μεσαίου μεγέθους μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, πλοίο χωρητικότητας 46,200 dwt χτισμένο το 2008, εξασφάλισε ναύλωση για περίοδο 6 μηνών στα $12,750 δολάρια/ημέρα
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ