
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Για την εβδομάδα που έκλεισε στις 13 Οκτωβρίου, τα dry bulkers μεγέθους Handysize εμφανίστηκαν στην πρώτη γραμμή επενδύσεων.
Handysize bulker χωρητικότητας 30,500 dwt χτισμένο το 2010 σε γυάρδα της Κίνας (Tsuji), αναφέρθηκε ότι πουλήθηκε για $8,1 εκ. δολάρια. Μπορεί η αγορά των μεταχειρισμένων πλοίων να στιγματίζεται από ανοδική πίεση των τιμών τη φετινή χρονιά λόγω έντονης ζήτησης των αγοραστών αλλά οι τιμές των πλοίων εξακολουθούν να παραμένουν ιδιαίτερα ελκυστικές και για περαιτέρω επενδύσεις, κυρίως αν η τιμή πώλησης του Handysize –ηλικίας 7 ετών συγκριθεί με την τιμή αγοραπωλησίας μεγέθους handymax ηλικίας 16 ετών. Πλοίο μεγέθους Handymax χωρητικότητας 49,000dwt χτισμένο το 2001 στην Κορέα, αναφέρθηκε ότι πουλήθηκε για $7,5 εκ. δολάρια.
Στην αγορά των tankers, το μέγεθος MR συνεχίζει να προσελκύει αρκετούς αγοραστές σε αντίθεση με τα πλοία μεγαλύτερου μεγέθους μεταφοράς αργού πετρελαίου – crude tankers. Πλοίο μεγέθους MR – χωρητικότητας 46,000 dwt χτισμένο το 2004 στην STX Offshore αναφέρθηκε ότι πουλήθηκε για $11,2 εκ. δολάρια, όταν στην αγορά crude tankers, πλοίο μεγέθους aframax χωρητικότητας 106,100 dwt χτισμένο το 2006 αναφέρθηκε ότι πουλήθηκε σε πλειστηριασμό για $13,8 εκ. δολάρια.
Στην αγορά των χρονοναυλώσεων, αξίζει να αναφερθεί ότι τα πλοία μεγέθους Kamsarmax και Panamax παραμένουν στην πρώτη γραμμή με ναυλώσεις ταξιδιών για περίοδο 6 μηνών . Kamsarmax – 82,000 dwt χτισμένο το 2006 εξασφάλισε $14,800/ημέρα για περίοδο 6 μηνών, ενώ Panamax – 77,800 dwt χτισμένο το 2004 εξασφάλισε $12,500/ημέρα πάλι για περίοδο 6 μηνών. Αξίζει να αναφερθεί ότι πλοίο μεγέθους Capesize – χωρητικότητας 180,000 dwt, εξασφάλισε $17,000/ημέρα για περίοδο ναύλωσης ενός έτους.
Στην κατηγορία των tankers, αναφέρθηκε την περασμένη βδομάδα ότι παρατηρείται μια τάση για ολοένα και περισσότερες χρονοναυλώσεις για περίοδο μεγαλύτερη από ένα έτος για τα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου. Αυτή την τάση τη συναντούμε ξανά στα πλοία νεότερης ηλικίας, λιγότερο των 5 ετών, καθώς πλοίο μεγέθους Suezmax – χωρητικότητας 157,500 dwt, νεόκτιστο εξασφάλισε ναύλωση για περίοδο 3 ετών στα $19,400 δολάρια / ημέρα. Στην κατηγορία των MR tankers, μεσαίου μεγέθους μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου, πλοίο χωρητικότητας 46,200 dwt χτισμένο το 2008, εξασφάλισε ναύλωση για περίοδο 6 μηνών στα $12,750 δολάρια/ημέρα
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ