
Πριν από λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι το 17ο Διεθνές Οικονομικό Φόρουμ για την Αφρική. Στο επίκεντρο ενδιαφέροντος τέθηκαν οι μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι χώρες της αφρικανικής ηπείρου: δημιουργία βιώσιμων θέσεων εργασίας, προστασία περιβάλλοντος και βελτίωση της παραγωγικότητας των αφρικανικών οικονομιών.
Ωστόσο, όπως σημειώνει η Ένωση των Δανών Εφοπλιστών, η κύρια πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι αφρικανικές χώρες και κυρίως οι χώρες της υποσαχάριου Αφρικής έγκειται στην τάση που παρατηρείται τελευταία από πολλές αφρικανικές κυβερνήσεις προς την κατεύθυνση εφαρμογής πολιτικών προστατευτισμού και πρόταξης των στενών εθνικών οικονομικών συμφερόντων, με άμεσες και αρνητικές συνέπειες για τη ναυτιλία.
Ενδεικτικό παράδειγμα εφαρμογής τέτοιων πολιτικών στον χώρο της ναυτιλίας αποτελεί η Γκάνα, με την κυβέρνησή της να θέτει περιορισμούς στο ναυτιλιακό επιχειρείν, κάτι που πολλές ναυτιλιακές εταιρείες της Δανίας χαρακτηρίζουν ως μία άκρως αρνητική εξέλιξη.
«Η απελευθέρωση του περιφερειακού και διεθνούς εμπορίου μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην οικονομική ανάπτυξη των χωρών της δυτικής Αφρικής, στην αύξηση της απασχόλησης και στην αντιμετώπιση της φτώχειας» σημειώνει η Anne H. Steffensen, Γενική Διευθύντρια και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών. Και η ίδια προσθέτει πως «είναι ανησυχητικό το γεγονός πως στην Γκάνα η κυβέρνηση επιχειρεί να εφαρμόσει μία νομοθεσία η οποία θα βλάψει το εξωτερικό εμπόριο».
Με δεδομένο πως οι χώρες της υποσαχάριου Αφρικής δέχονται το 10% των εξαγωγών της Δανίας, είναι κάτι παραπάνω από εύλογη η ανησυχία των Δανών εφοπλιστών για την εφαρμογή πολιτικών προστατευτισμού από τα κράτη της περιοχής, θέτοντας περιορισμούς στο εξωτερικό εμπόριο και βεβαίως στη ναυτιλιακή δραστηριότητα.
Παράγοντες της αγοράς θεωρούν, πάντως, πως είναι μεγάλη ανάγκη το περαιτέρω άνοιγμα των υποσαχάριων αγορών στο διεθνές εμπόριο, ωστόσο θέτουν ως προϋπόθεση οι 13 χώρες της περιοχής να επενδύσουν στην αντιμετώπιση της πειρατείας αλλά και στην βελτίωση των υποδομών τους. Η Ναυτιλιακή Αρχή της Νιγηρίας (NIMASA) εκτιμά το κόστος των απαραίτητων επενδύσεων σε υποδομές μεταφορών στην υποσαχάριο Αφρική στο ύψος των σχεδόν $7 δις.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/LYNN BO BO
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Tην είσοδό της στη διαχείριση bulk carriers επισημοποίησε η Element Shipmanagement, η οποία μέχρι σήμερα δραστηριοποιούνταν στην αγορά των containerships. Αναλυτικότερα, όπως έκανε γνωστό…

Ένδειξη σταδιακής ομαλοποίησης στις εμπορικές ροές μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας αποτελεί η επανεμφάνιση αμερικανικών φορτίων σόγιας με τελικό προορισμό την κινεζική αγορά, μετά από…

Η θάλασσα καλεί — και το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος ενώνει τις δυνάμεις του για να φέρει τους νέους πιο κοντά σε έναν κόσμο…

Oι επενδύσεις στα Ναυπηγεία του Κόλπου της Ελευσίνας εξελίσσονται σε έναν από τους σημαντικότερους επιχειρηματικούς μετασχηματισμούς στον ελληνικό βιομηχανικό χώρο. Αυτό επεσήμανε ο πρόεδρος…

Καθώς οι ΗΠΑ, η Κίνα και άλλες χώρες ανταγωνίζονται στο διάστημα, η ανάγκη για γρήγορες και συχνές επικοινωνιακές συνδέσεις με δορυφόρους που βρίσκονται σε…

Αύξηση 5,6% κατέγραψε η συμμετοχή των Panamaxes στις εξαγωγές άνθρακα από την Αυστραλία την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, την ίδια ώρα που τον αντίθετο δρόμο ακολούθησαν…

Η Ευρώπη βρίσκεται σε φάση ενεργειακής μετάβασης, αναζητώντας νέες μεθόδους μείωσης των αέριων ρύπων. Υπό αυτό το πλαίσιο, σύμφωνα με ανάρτηση της BRS Shipbrokers…

Προγραμματική σύμβαση για την εκπόνηση μελετών που απαιτούνται για την επιτάχυνση της ολοκλήρωσης του Υδροηλεκτρικού Έργου Μεσοχώρας Τρικάλων, έργο που εκκρεμεί εδώ και 24…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ