
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Με ψήφους δύο έναντι μίας το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο αποφάσισε πως το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να αποζημιώσει τον Γαλλολιβανέζο επιχειρηματία, Ισκαντάρ Σαφά και την εταιρεία του Privinvest για τη μη εκπλήρωση των συμβατικών του υποχρεώσεων σε ό,τι αφορά τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και την υποχρέωση που είχαν αναλάβει να ολοκληρώσουν τα προγράμματα κατασκευής υποβρυχίων «Αρχιμήδης» και «Ποσειδών ΙΙ».
Τέλος, το διαιτητικό δικαστήριο καταλογίζει ευθύνες στο ελληνικό Δημόσιο για τον τρόπο με τον οποίο είχε χειριστεί το πρόστιμο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις κρατικές ενισχύσεις στο ναυπηγείο.
Δικαιωμένη δηλώνει η ιδιοκτήτρια εταιρεία των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Privinvest η οποία όπως υποστηρίζει σε ανακοίνωσή της, “με τελεσίδικη απόφαση της Διεθνούς Διαιτησίας κρίθηκε ότι η Ελληνική Δημοκρατία ευθύνεται έναντι της Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά) για πάνω από 200 εκατομμύρια ευρώ”.
Ικανοποιημένοι δηλώνουν κυβερνητικοί παράγοντες από την απόφαση του διεθνούς διαιτητικού δικαστηρίου για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Η απόφαση των 500 σελίδων του διαιτητικού δικαστηρίου του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC) επιβάλλει βεβαίως στην ελληνική πλευρά την πληρωμή αποζημίωσης 180 εκατ. ευρώ προς την ιδιοκτήτρια εταιρεία. Σύμφωνα ωστόσο με κυβερνητικούς παράγοντες, ικανοποιεί την ελληνική πλευρά, καθώς με την έκδοσή της ξεμπλοκάρουν όλες οι διαδικασίες που σχεδιάζει η κυβέρνηση για το μέλλον του Σκαραμαγκά.
Παράλληλα με δεδομένο ότι το ελληνικό Δημόσιο απαιτεί από την ιδιοκτήτρια των Ελληνικών Ναυπηγείων την ανάκτηση κρατικών ενισχύσεων (περίπου 600 εκατ. ευρώ) οι οποίες έχουν χαρακτηριστεί παράνομες από την Ε.Ε., αναμένεται να προταθεί στην άλλη πλευρά συμψηφισμός του επιδικασθέντος ποσού.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομίας, η κυβέρνηση προκρίνει ως λύση την υπαγωγή των ναυπηγείων σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, και την πώλησή τους σε κομμάτια, διαχωρίζοντας το εμπορικό από το στρατιωτικό σκέλος της λειτουργίας τους.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ