
Το 2007 ένα μεγαλεπήβολο και πρωτότυπο σχέδιο βιώσιμης ανάπτυξης ξεκίνησε στην αφρικανική ήπειρο, σε μια προσπάθεια να καταπολεμηθεί η εκτεταμένη ερημοποίηση και οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.
Ένα τείχος από δέντρα μήκους 8.000 χιλιομέτρων, που εκτείνεται στο νότιο τμήμα της ερήμου Σαχάρας, από τη μία άκρη της ηπείρου ως την άλλη, έχει σταθεί η αφορμή για μια συνολική αναμόρφωση και οργάνωση των εμπλεκόμενων κοινωνιών.
Το τείχος που ξεκινά από τη Σενεγάλη και καταλήγει στο Τζιμπουτί, με 20 χώρες να συνεργάζονται για το πρόγραμμα αναδάσωσης, έχει δώσει μια άλλη διάσταση στην οικονομική ζωή των χωρών αυτών αλλά και στις διπλωματικές σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ τους.
Στη Σενεγάλη, που έως τώρα έχει κάνει και τη μεγαλύτερη πρόοδο, έχουν φυτευτεί 11 εκατομμύρια δέντρα που δεν απαιτούν πότισμα, όπως η ακακία. Με τον τρόπο αυτό το νερό συγκροτείται στο έδαφος από στις ρίζες των δέντρων, δίνοντας τη δυνατότητα για να φτιαχτούν ξανά πηγάδια προς εξυπηρέτηση των τοπικών πληθυσμών.
Συγκεκριμένα, απόρροια της προσπάθειας είναι η απασχόληση των κατοίκων και αρκετών άνεργων και ανειδίκευτων γυναικών στο πρόγραμμα, ενώ η μετανάστευση των γηγενών έχει μειωθεί. Οι συνθήκες ζωής και διαβίωσης έχουν βελτιωθεί αισθητά και έχει αυξηθεί ο αριθμός των μαθητών στα σχολεία. Το πιο αξιοσημείωτο είναι ότι γεννάται μια νέα προοπτική για το μέλλον των παιδιών στις χώρες αυτές.
Υπολογίζεται ότι το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 8 δισεκατομμύρια δολάρια. Υπάρχει ακόμα δρόμος προς την ολοκλήρωση του ‘Μεγάλου Πράσινου Τείχους’ της Αφρικής. Χρηματοδοτική στήριξη στο έργο μεταξύ άλλων έχουν προσφέρει τα Ηνωμένα Έθνη και η Παγκόσμια Τράπεζα αλλά κάθε κράτος χωριστά έχει αναπτύξει σχέδιο εθνικό σχέδιο δράσης.
Είναι γεγονός ότι το παγκόσμιο ενδιαφέρον φαίνεται να απομακρύνεται από την Ασία και να στρέφεται πλέον στην αναξιοποίητη Αφρική, που μέχρι τώρα δεν έχει εκμεταλλευτεί τους πόρους της για τους γνωστούς λόγους. Αναμένεται να δούμε πώς η καινοτόμα οικολογική αυτή ιδέα θα επηρεάσει τις εμπορικές ροές.
Φώτο: greatgreenwall.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ