
Ο Σαουδάραβας Βασιλιάς Salman bin Abdulaziz Al Saud πρόσφατα ανακοίνωσε ότι θα εκδώσει βασιλικό διάταγμα σύμφωνα με το οποίο θα μπορούν οι γυναίκες της χώρας να αποκτήσουν δίπλωμα οδήγησης. Το διάταγμα αυτό έρχεται να ανακαλέσει τη δεκαετή απαγόρευση που είχε επιβληθεί στις γυναίκες- κατοίκους του Βασιλείου να μην έχουν το δικαίωμα να οδηγούν.
Το διάταγμα υποδέχθηκαν ενθέρμως οι γυναίκες της Σαουδικής Αραβίας, οι οποίες το χαρακτήρισαν ως μια μεγάλη νίκη.
Η νέα πολιτική του Σαουδαραβικού Θρόνου όμως έχει ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο και στον τομέα της ναυτιλίας, καθώς όπως αναλύουν ειδικοί για θέματα μεταφορών θα αυξηθούν στη συγκεκριμένη περιοχή οι εισαγωγές νέων αυτοκινήτων για την χώρα, άρα αναμένεται ευοίωνη η ναυλαγορά κυρίως για πλοία κατηγορίας RO- RO και σε λιγότερο βαθμό σε βάθος χρόνου για τα RO-PAX, ειδικά προς τις νέες τουριστικές νήσους που αναπτύσσονται στην Ερυθρά Θάλασσα, με τις ευλογίες του Παλατιού. Επίσης, αν και θα αυξηθούν οι ανάγκες της χώρας σε καύσιμα, η Σαουδική Αραβία μιας και αποτελεί τη μεγαλύτερη πετρελαιοπαραγωγό χώρα του κόσμου, με παραγωγή περίπου 11,75 εκατ. βαρέλια την ημέρα, θα ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό τις εγχώριες ανάγκες της με τη δική της παραγωγή.
Η πρόσβαση σε νέες “αγοραστικές” και κυρίως “καταναλωτικές” ευκαιρίες για μια μερίδα πληθυσμού που μέχρι πρόσφατα ταξίδευε σε γειτονικά κράτη για να “χαρεί” συνήθειες που είναι δεδομένες στη Δύση θα αναζωπυρώσει την εσωτερική αγορά στο Βασίλειο άρα θα υπάρξει ανάγκη για μεγαλύτερες εισαγωγές σε μια ευρεία γκάμα από προϊόντα από ανταλλακτικά αυτοκινήτων μέχρι υλικά οδοποιίας και σηματοδότησης δρόμων.
Η μετεξέλιξη της Σαουδαραβικής οικονομίας, απότοκο της ριζικής στρατηγικής στροφής του Θρόνου ώστε να απεξαρτηθεί η εθνική οικονομία από το μαύρο χρυσό και να “κατευνάσει” τη δυσαρέσκεια των εκσυγχρονιστών θα επιφέρει, σύγχρονα με παρατηρητές, ένα ντόμινο μάλλον άγνωστων ίσως και απρόσμενων πολιτικών και κοινωνικών εξελίξεων οι οποίες σίγουρα θα έχουν αντίκτυπο για τις διεθνείς σχέσεις και κυρίως τις μεταφορές και το εμπόριο στην ευρύτερη εύφλεκτη περιοχή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ