
Ο Σαουδάραβας Βασιλιάς Salman bin Abdulaziz Al Saud πρόσφατα ανακοίνωσε ότι θα εκδώσει βασιλικό διάταγμα σύμφωνα με το οποίο θα μπορούν οι γυναίκες της χώρας να αποκτήσουν δίπλωμα οδήγησης. Το διάταγμα αυτό έρχεται να ανακαλέσει τη δεκαετή απαγόρευση που είχε επιβληθεί στις γυναίκες- κατοίκους του Βασιλείου να μην έχουν το δικαίωμα να οδηγούν.
Το διάταγμα υποδέχθηκαν ενθέρμως οι γυναίκες της Σαουδικής Αραβίας, οι οποίες το χαρακτήρισαν ως μια μεγάλη νίκη.
Η νέα πολιτική του Σαουδαραβικού Θρόνου όμως έχει ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο και στον τομέα της ναυτιλίας, καθώς όπως αναλύουν ειδικοί για θέματα μεταφορών θα αυξηθούν στη συγκεκριμένη περιοχή οι εισαγωγές νέων αυτοκινήτων για την χώρα, άρα αναμένεται ευοίωνη η ναυλαγορά κυρίως για πλοία κατηγορίας RO- RO και σε λιγότερο βαθμό σε βάθος χρόνου για τα RO-PAX, ειδικά προς τις νέες τουριστικές νήσους που αναπτύσσονται στην Ερυθρά Θάλασσα, με τις ευλογίες του Παλατιού. Επίσης, αν και θα αυξηθούν οι ανάγκες της χώρας σε καύσιμα, η Σαουδική Αραβία μιας και αποτελεί τη μεγαλύτερη πετρελαιοπαραγωγό χώρα του κόσμου, με παραγωγή περίπου 11,75 εκατ. βαρέλια την ημέρα, θα ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό τις εγχώριες ανάγκες της με τη δική της παραγωγή.
Η πρόσβαση σε νέες “αγοραστικές” και κυρίως “καταναλωτικές” ευκαιρίες για μια μερίδα πληθυσμού που μέχρι πρόσφατα ταξίδευε σε γειτονικά κράτη για να “χαρεί” συνήθειες που είναι δεδομένες στη Δύση θα αναζωπυρώσει την εσωτερική αγορά στο Βασίλειο άρα θα υπάρξει ανάγκη για μεγαλύτερες εισαγωγές σε μια ευρεία γκάμα από προϊόντα από ανταλλακτικά αυτοκινήτων μέχρι υλικά οδοποιίας και σηματοδότησης δρόμων.
Η μετεξέλιξη της Σαουδαραβικής οικονομίας, απότοκο της ριζικής στρατηγικής στροφής του Θρόνου ώστε να απεξαρτηθεί η εθνική οικονομία από το μαύρο χρυσό και να “κατευνάσει” τη δυσαρέσκεια των εκσυγχρονιστών θα επιφέρει, σύγχρονα με παρατηρητές, ένα ντόμινο μάλλον άγνωστων ίσως και απρόσμενων πολιτικών και κοινωνικών εξελίξεων οι οποίες σίγουρα θα έχουν αντίκτυπο για τις διεθνείς σχέσεις και κυρίως τις μεταφορές και το εμπόριο στην ευρύτερη εύφλεκτη περιοχή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ