
Ο Σαουδάραβας Βασιλιάς Salman bin Abdulaziz Al Saud πρόσφατα ανακοίνωσε ότι θα εκδώσει βασιλικό διάταγμα σύμφωνα με το οποίο θα μπορούν οι γυναίκες της χώρας να αποκτήσουν δίπλωμα οδήγησης. Το διάταγμα αυτό έρχεται να ανακαλέσει τη δεκαετή απαγόρευση που είχε επιβληθεί στις γυναίκες- κατοίκους του Βασιλείου να μην έχουν το δικαίωμα να οδηγούν.
Το διάταγμα υποδέχθηκαν ενθέρμως οι γυναίκες της Σαουδικής Αραβίας, οι οποίες το χαρακτήρισαν ως μια μεγάλη νίκη.
Η νέα πολιτική του Σαουδαραβικού Θρόνου όμως έχει ιδιαίτερα θετικό αντίκτυπο και στον τομέα της ναυτιλίας, καθώς όπως αναλύουν ειδικοί για θέματα μεταφορών θα αυξηθούν στη συγκεκριμένη περιοχή οι εισαγωγές νέων αυτοκινήτων για την χώρα, άρα αναμένεται ευοίωνη η ναυλαγορά κυρίως για πλοία κατηγορίας RO- RO και σε λιγότερο βαθμό σε βάθος χρόνου για τα RO-PAX, ειδικά προς τις νέες τουριστικές νήσους που αναπτύσσονται στην Ερυθρά Θάλασσα, με τις ευλογίες του Παλατιού. Επίσης, αν και θα αυξηθούν οι ανάγκες της χώρας σε καύσιμα, η Σαουδική Αραβία μιας και αποτελεί τη μεγαλύτερη πετρελαιοπαραγωγό χώρα του κόσμου, με παραγωγή περίπου 11,75 εκατ. βαρέλια την ημέρα, θα ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό τις εγχώριες ανάγκες της με τη δική της παραγωγή.
Η πρόσβαση σε νέες “αγοραστικές” και κυρίως “καταναλωτικές” ευκαιρίες για μια μερίδα πληθυσμού που μέχρι πρόσφατα ταξίδευε σε γειτονικά κράτη για να “χαρεί” συνήθειες που είναι δεδομένες στη Δύση θα αναζωπυρώσει την εσωτερική αγορά στο Βασίλειο άρα θα υπάρξει ανάγκη για μεγαλύτερες εισαγωγές σε μια ευρεία γκάμα από προϊόντα από ανταλλακτικά αυτοκινήτων μέχρι υλικά οδοποιίας και σηματοδότησης δρόμων.
Η μετεξέλιξη της Σαουδαραβικής οικονομίας, απότοκο της ριζικής στρατηγικής στροφής του Θρόνου ώστε να απεξαρτηθεί η εθνική οικονομία από το μαύρο χρυσό και να “κατευνάσει” τη δυσαρέσκεια των εκσυγχρονιστών θα επιφέρει, σύγχρονα με παρατηρητές, ένα ντόμινο μάλλον άγνωστων ίσως και απρόσμενων πολιτικών και κοινωνικών εξελίξεων οι οποίες σίγουρα θα έχουν αντίκτυπο για τις διεθνείς σχέσεις και κυρίως τις μεταφορές και το εμπόριο στην ευρύτερη εύφλεκτη περιοχή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ