
Τα γερμανικά ναυπηγεία έχουν στρέψει πλέον το ενδιαφέρον τους από την ποντοπόρο στην επιβατηγό ναυτιλία και συγκεκριμένα στη ναυπήγηση επιβατηγών πλοίων, πορθμείων, σκαφών αναψυχής, άλλων πλοίων ειδικού σκοπού και βεβαίως κρουαζιερόπλοιων. Η εξειδίκευση που επιδίωξαν και πέτυχαν τα γερμανικά ναυπηγεία σε συγκεκριμένες και απαιτητικές αγορές είναι αυτή που τους επέτρεψε σε μία εποχή μεγάλης κρίσης να καταγράψουν μεγάλο αριθμό νέων παραγγελιών το 2016, αποκτώντας σε παγκόσμιο επίπεδο μερίδιο σχεδόν 18% σε όρους αξίας παραγγελιών.
Αυτά είναι τα στοιχεία που προκύπτουν από την πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε η γερμανική Ένωση Ναυπηγικής Βιομηχανίας και Θαλάσσιας Τεχνολογίας (VSM). Η έρευνα δείχνει πως η εξειδίκευση σε συγκεκριμένες αγορές και τύπους πλοίων και η επένδυση σε νέες τεχνολογίες αποτέλεσε το συγκριτικό πλεονέκτημα των γερμανικών ναυπηγείων σε ένα ιδιαιτέρως ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον.
Έχει ενδιαφέρον πως ενώ το 2011 η αξία των εξαγωγών των γερμανικών ναυπηγείων άγγιζε τα 1,8 δις ευρώ και η αξία των ανεκτέλεστων παραγγελιών τα 8,4 δις, το 2016 η μεν αξία των εξαγωγών έφτασε τα 3,6 δις, η δε αξία των ανεκτέλεστων παραγγελιών τα 18,5 δις.
Από την έρευνα προκύπτει πως αν τα γερμανικά ναυπηγεία επιθυμούν να διατηρήσουν την επιτυχημένη τους πορεία θα πρέπει να παραμείνουν συνεπή ως προς την επένδυσή τους στην καινοτομία και στην παροχή υπηρεσιών και προϊόντων υψηλής ποιότητας, ενώ απαραίτητο είναι να εισέλθουν δυναμικά και στην εποχή της ψηφιοποίησης.
Τα γερμανικά ναυπηγεία δείχνουν τον δρόμο που θα πρέπει να ακολουθήσει η ευρωπαϊκή ναυπηγική βιομηχανία, εάν θέλει να καταστεί όχι μόνο βιώσιμη αλλά και ανταγωνιστική μεσο-μακροπρόθεσμα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/LUKAS SCHULZE
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ