
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Η ναύλωση ενός πλοίου – με χωρητικότητα φορτίου περίπου 170.000 τόνων – κυμαίνεται σήμερα περίπου στις 22.500 δολάρια την ημέρα, κατά μέσο όρο, που σημαίνει 25% περισσότερο από ένα μήνα πριν.
Η παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα της Κίνας ανεβαίνει σε νέα επίπεδα ρεκόρ, χάρη στην ισχυρή ζήτηση για κατασκευές και υποδομές. Περισσότεροι παραγωγοί χάλυβα στρέφονται τώρα σε μεταλλεύματα από χώρες όπως η Βραζιλία και η Αυστραλία. Ο σημαντικός χρόνος που απαιτείται για την αποστολή αυτού του εμπορεύματος από τη Νότια Αμερική στην Κίνα έχει επιδεινώσει την έλλειψη πλοίων, με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο ρυθμός αύξησης των ναύλων.
Το βιομηχανικό ημερολόγιο της Κίνας φαίνεται να παίζει καθοριστικό ρόλο. Καθώς πλησιάζουν οι διακοπές της Εθνικής Ημέρας στις αρχές Οκτωβρίου, οι περισσότερες εταιρείες εξασφαλίζουν ναυλώσεις πλοίων πριν από τις επίσημες επιχειρηματικές διαπραγματεύσεις.
Επιπλέον, τα σχέδια για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης τον χειμώνα, με τη δραστική περικοπή της παραγωγής χάλυβα στην επαρχία Hebei και αλλού, θα μπορούσαν επίσης να αποτελέσουν παράγοντα της τρέχουσας έκρηξης της ναυτιλιακής ζήτησης, λένε οι πηγές της αγοράς, καθώς οι παραγωγοί προσπαθούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις επόμενες εβδομάδες και μήνες.
Αλλά η παλίρροια θα μπορούσε σύντομα να γυρίσει. Λιγότερα πλοία γηράσκοντος εξέρχονται από την προμήθεια τώρα που τα ποσοστά ναύλωσης αυξάνονται, σύμφωνα με το πρακτορείο Tramp Data Service που εδρεύει στο Τόκιο. Πολλοί αναμένουν ότι τα ποσοστά μπορούν να ανεβούν μόνο πολύ υψηλότερα όσο αυξάνεται ο συνολικός αριθμός των πλοίων που υπηρετούν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ