
Η σύνδεση των πλοίων με τα λιμάνια και την ανθρωπότητα -«Connecting Ships, Ports and People»- αποτελεί το κύριο θέμα του εορτασμού της Παγκόσμιας Ναυτικής Ημέρας για το 2017, η οποία καθιερώθηκε από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) το 1978, και εορτάζεται κάθε χρόνο κατά την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου.
Στόχος της Παγκόσμιας Ναυτικής Ημέρας είναι η ανάδειξη της μεγάλης προσφοράς της ναυτιλίας στην παγκόσμια ναυτιλία αλλά και η προώθηση των βέλτιστων πρακτικών και η οικοδόμηση γεφυρών μεταξύ των πολλών διαφορετικών παραγόντων που εμπλέκονται στην αλυσίδα των ναυτιλιακών μεταφορών.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Kitack Lim σημείωσε πως το θέμα του περσινού εορτασμού, «Ναυτιλία: απαραίτητη για τον κόσμο», παραμένει και σήμερα επίκαιρο και μας παρακινεί να εστιάσουμε «στην παροχή βοήθειας στα κράτη μέλη προκειμένου να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν θαλάσσιες στρατηγικές. Τα κράτη θα πρέπει να επενδύσουν σε νέες προσεγγίσεις σε όλο το φάσμα ζητημάτων, μεταξύ των οποίων είναι η διευκόλυνση των θαλάσσιων μεταφορών, η ενίσχυση της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος».
Για τον ΓΓ του ΙΜΟ μία τέτοια προσέγγιση θα επιτρέψει στην επίτευξη των στόχων για την αειφόρο ανάπτυξη που έχουν θέσει τα Ηνωμένα Έθνη, οι οποίοι αποτελούν μία ολοκληρωμένη απάντηση στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ο κόσμος, όπως είναι ο αυξανόμενος παγκόσμιος πληθυσμός, η κλιματική αλλαγή, οι απειλές για το περιβάλλον, η μη βιώσιμη εκμετάλλευση των φυσικών πόρων, οι απειλές για την επισιτιστική ασφάλεια, οι κοινωνικοί κίνδυνοι που προέρχονται από οργανωμένους εγκληματίες και βίαιους εξτρεμιστές, αλλά και η αστάθεια που οδηγεί σε μεταναστεύσεις.
Και ο ΓΓ του ΙΜΟ καταλήγει, τονίζοντας, πως «Τελικά, η αποτελεσματικότερη ναυτιλία, σε συνεργασία με έναν λιμενικό τομέα που υποστηρίζεται από τις κυβερνήσεις, θα αποτελέσει σημαντική κινητήριο δύναμη για την παγκόσμια σταθερότητα και την αειφόρο ανάπτυξη για το καλό όλων των ανθρώπων».
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά/Polembros Shipping
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ