
Παρά την καταγραφόμενη άνοδο των τιμών του πετρελαίου η πετρελαϊκή βιομηχανία της Μεγάλης Βρετανίας καθώς και η βιομηχανία φυσικού αερίου συνεχίζει να βιώνει μία περίοδο απώλειας θέσεων εργασίας.
Η κρίση του 2014-2016, με την συνεχή πτώση των τιμών του πετρελαίου, είχε χτυπήσει με ένταση την βρετανική πετρελαϊκή βιομηχανία, με αποτέλεσμα να οδηγηθούν στην ανεργία δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι, που απασχολούνταν έμμεσα ή άμεσα σε αυτήν. Έτσι ενώ το 2014 οι απασχολούμενοι σε αυτήν ανέρχονταν σε 500.000 άτομα, στα τέλη του 2016 ο αριθμός είχε κατρακυλήσει στους μόλις 315.000 εργαζομένους.
Ωστόσο, παραμένει το ερώτημα πότε θα σταματήσει η κρίση στην πετρελαϊκή βιομηχανία της χώρας, που οδηγεί σε συνεχή μείωση των θέσεων εργασίας. Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της ένωσης «Oil and Gas UK» μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2017 χάθηκαν ακόμα 13.000 θέσεις εργασίας, με τις περισσότερες από αυτές να είναι έμμεσες και να αφορούν σε υποστηρικτικούς της βιομηχανίας τομείς, όπως την αλυσίδα εφοδιασμού και τις υπηρεσίες (ξενοδοχεία, εστιατόρια κ.ά.).
Η έκθεση της «Oil and Gas UK» αποδίδει τη μείωση όχι μόνο στη συνέχιση των πολιτικών των εταιρειών του ενεργειακού τομέα για μείωση λειτουργικών εξόδων, αλλά και στις ύψους 6 δις δολαρίων συγχωνεύσεις και εξαγορές εταιρειών που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια.
Ο βρετανικός Τύπος εκτιμά πως αυτό που συνήθως συμβαίνει στην Βόρεια Θάλασσα είναι αρκετές μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες να επιλέγουν την πώληση των μεριδίων τους σε μικρότερους, ανεξάρτητους παίκτες, αξιοποιώντας τα κεφάλαια για πιο επικερδείς επιχειρηματικές επενδύσεις σε άλλες περιοχές. Ωστόσο, από αυτές τις αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς εκφράζονται φόβοι, πως θα οδηγήσουν και σε νέες απολύσεις, αν και η «Oil and Gas UK» πιστεύει πως τα χειρότερα έχουν μείνει πλέον πίσω για την πετρελαϊκή βιομηχανία και την βιομηχανία φυσικού αερίου της χώρας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/TIM OCKENDEN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ