
Πραγματοποιείται στην Κρήτη και συγκεκριμένα στο Κέντρο Εκπαίδευσης Ναυτικής Αποτροπής Σούδας – ΚΕΝΑΠ (NATO Maritime Interdiction Operational Training Centre – NMIOTC) διήμερο συνέδριο, στις 21 και 22 Σεπτεμβρίου, με θέμα ναυτιλία και κυβερνοασφάλεια, όπου επί τάπητος τίθεται το ζήτημα της καλύτερης συνεργασίας ΕΕ και ΝΑΤΟ. Οι δύο οργανισμοί θεωρούν πως απαιτείται ενισχυμένη συνεργασία για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των απειλών στον κυβερνοχώρο, που θέτουν σε κίνδυνο την ασφαλή ναυτιλιακή δραστηριότητα. Αυτή η συνεργασία μπορεί να περιλαμβάνει ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τα τρέχοντα γεγονότα, καθώς και ανταλλαγή γενικών πληροφοριών σχετικά με τις απειλές που αντιμετωπίζουν άλλα κράτη μέλη.
Για την Ένωση των Δανών Εφοπλιστών το ζήτημα της αντιμετώπισης των κυβερνοεπιθέσεων που βάζουν στο στόχαστρο τα συστήματα πλοήγησης των πλοίων είναι ύψιστης προτεραιότητας, αποδεχόμενη την θέση της EE και του ΝΑΤΟ. Ο κ. Søren Enemark, υψηλόβαθμο στέλεχος της Ένωσης που συμμετέχει στο συνέδριο, σημειώνει σε δηλώσεις του πως «είναι θέμα ζωτικής σημασίας να αυξήσουμε την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις προκλήσεις και να ενισχύσουμε τη συνεργασία και το άνοιγμα μεταξύ των διαφόρων παικτών. Η προσπάθεια κατά των κυβερνοεπιθέσεων σε πλοία και τα ηλεκτρονικά συστήματά τους δεν είναι αποτελεσματική εάν είναι μεμονωμένη, χωρίς μία συνολική προσέγγιση. Γι’ αυτό θεωρούμε πως χρειάζεται λήψη μέτρων για στενότερη συνεργασία κάτι που θα αποτελέσει σημαντικό πλεονέκτημα για τις ναυτιλιακές εταιρείες».
Παράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς σημειώνουν πως από τη στιγμή που τα πλοία γίνονται ολοένα και πιο τεχνολογικά προηγμένα χρειάζεται να τεθούν αυξημένες απαιτήσεις για την ασφάλεια, έτσι ώστε να εξαλείφονται οι δυνατότητες επιτυχών κυβερνοεπιθέσεων εναντίον τους. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει η Ένωση των Δανών Εφοπλιστών η ναυτιλία πρέπει πάντα να βρίσκεται στην «πρώτη γραμμή» για την αντιμετώπιση αυτής της σύγχρονης απειλής.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/FOCKE STRANGMANN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ