
Πραγματοποιείται στην Κρήτη και συγκεκριμένα στο Κέντρο Εκπαίδευσης Ναυτικής Αποτροπής Σούδας – ΚΕΝΑΠ (NATO Maritime Interdiction Operational Training Centre – NMIOTC) διήμερο συνέδριο, στις 21 και 22 Σεπτεμβρίου, με θέμα ναυτιλία και κυβερνοασφάλεια, όπου επί τάπητος τίθεται το ζήτημα της καλύτερης συνεργασίας ΕΕ και ΝΑΤΟ. Οι δύο οργανισμοί θεωρούν πως απαιτείται ενισχυμένη συνεργασία για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των απειλών στον κυβερνοχώρο, που θέτουν σε κίνδυνο την ασφαλή ναυτιλιακή δραστηριότητα. Αυτή η συνεργασία μπορεί να περιλαμβάνει ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με τα τρέχοντα γεγονότα, καθώς και ανταλλαγή γενικών πληροφοριών σχετικά με τις απειλές που αντιμετωπίζουν άλλα κράτη μέλη.
Για την Ένωση των Δανών Εφοπλιστών το ζήτημα της αντιμετώπισης των κυβερνοεπιθέσεων που βάζουν στο στόχαστρο τα συστήματα πλοήγησης των πλοίων είναι ύψιστης προτεραιότητας, αποδεχόμενη την θέση της EE και του ΝΑΤΟ. Ο κ. Søren Enemark, υψηλόβαθμο στέλεχος της Ένωσης που συμμετέχει στο συνέδριο, σημειώνει σε δηλώσεις του πως «είναι θέμα ζωτικής σημασίας να αυξήσουμε την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις προκλήσεις και να ενισχύσουμε τη συνεργασία και το άνοιγμα μεταξύ των διαφόρων παικτών. Η προσπάθεια κατά των κυβερνοεπιθέσεων σε πλοία και τα ηλεκτρονικά συστήματά τους δεν είναι αποτελεσματική εάν είναι μεμονωμένη, χωρίς μία συνολική προσέγγιση. Γι’ αυτό θεωρούμε πως χρειάζεται λήψη μέτρων για στενότερη συνεργασία κάτι που θα αποτελέσει σημαντικό πλεονέκτημα για τις ναυτιλιακές εταιρείες».
Παράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς σημειώνουν πως από τη στιγμή που τα πλοία γίνονται ολοένα και πιο τεχνολογικά προηγμένα χρειάζεται να τεθούν αυξημένες απαιτήσεις για την ασφάλεια, έτσι ώστε να εξαλείφονται οι δυνατότητες επιτυχών κυβερνοεπιθέσεων εναντίον τους. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει η Ένωση των Δανών Εφοπλιστών η ναυτιλία πρέπει πάντα να βρίσκεται στην «πρώτη γραμμή» για την αντιμετώπιση αυτής της σύγχρονης απειλής.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/FOCKE STRANGMANN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ