
Το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS) σε ανακοίνωσή του κάνει ιδιαίτερη αναφορά στη Διεθνή Σύμβαση του Ballast Water Management που θα τεθεί σε ισχύ στις 8 Σεπτεμβρίου 2017. Ο κ. Esben Poulsson, Πρόεδρος του ICS επισημαίνει ότι η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία αναμένεται να δαπανήσει γύρω στα $100 δις για να εγκαταστήσει συστήματα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος στα πλοία σύμφωνα με τις απαιτήσεις των διεθνών κανονισμών.
Ο κ. Poulsson καλεί τους πλοιοκτήτες, τους κατασκευαστές εξοπλισμού πλοίων και τις κυβερνήσεις διεθνώς να συνεργαστούν για να εξασφαλισθεί η ορθή εφαρμογή αυτού του σημαντικού νέου ρυθμιστικού πλαισίου το οποίο θα αποφέρει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη.
Συγκεκριμένα ο κ. Poulsson ανέφερε ότι «πρέπει όσο το δυνατόν να διασφαλίσουμε, ότι τα συστήματα που εγκαθίστανται στα πλοία θα είναι πράγματι κατάλληλα και θα συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις του IMO. Ως εκ τούτου, συμβουλεύουμε τις ναυτιλιακές εταιρείες να καταστήσουν σαφές στους κατασκευαστές εξοπλισμού των πλοίων ότι θα πρέπει να εγκατασταθούν στα πλοία συστήματα επεξεργασίας του θαλάσσιου έρματος τα οποία θα έχουν πιστοποιηθεί σύμφωνα με τα αναθεωρημένα πρότυπα έγκρισης του ΙΜΟ του 2016, ακόμα και αν αυτό δεν αποτελεί ακόμα υποχρεωτική απαίτηση.
Να σημειωθεί ότι το ICS υποστήριξε την απόφαση που έλαβε ο ΙΜΟ τον περασμένο Ιούλιο για την προσαρμογή των ημερομηνιών εφαρμογής της Σύμβασης του BWM, ώστε τα υπάρχοντα πλοία (δηλαδή τα πλοία που ναυπηγήθηκαν πριν από τις 8 Σεπτεμβρίου) να μην απαιτείται να εγκαταστήσουν σύστημα BWT μέχρι την ημερομηνία της επιθεώρησης (survey) για την ανανέωση του Διεθνούς Πιστοποιητικού για την πρόληψη της Ρύπανσης από Πετρέλαιο (IOPP) μετά τις 8 Σεπτεμβρίου 2019.
Ο κ. Poulssen ανέφερε ότι υπάρχει επομένως ο κατάλληλος χρόνος για να διασφαλίσουν οι πλοιοκτήτες ότι θα επενδύσουν σε συστήματα κατάλληλα για τα πλοία τους.
Στην ανακοίνωσή του, το ICS επισημαίνει ακόμα ότι ενώ στην αρχή κρατούσε επιφυλάξεις για την επικύρωση της Σύμβασης του BWM λόγω κάποιων δυσκολιών στην επίλυση ορισμένων θεμάτων εφαρμογής, τώρα πλέον ενθαρρύνει όλα τα μέλη του IMO να προβούν στην επικύρωση αυτή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ