
Το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS) σε ανακοίνωσή του κάνει ιδιαίτερη αναφορά στη Διεθνή Σύμβαση του Ballast Water Management που θα τεθεί σε ισχύ στις 8 Σεπτεμβρίου 2017. Ο κ. Esben Poulsson, Πρόεδρος του ICS επισημαίνει ότι η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία αναμένεται να δαπανήσει γύρω στα $100 δις για να εγκαταστήσει συστήματα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος στα πλοία σύμφωνα με τις απαιτήσεις των διεθνών κανονισμών.
Ο κ. Poulsson καλεί τους πλοιοκτήτες, τους κατασκευαστές εξοπλισμού πλοίων και τις κυβερνήσεις διεθνώς να συνεργαστούν για να εξασφαλισθεί η ορθή εφαρμογή αυτού του σημαντικού νέου ρυθμιστικού πλαισίου το οποίο θα αποφέρει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη.
Συγκεκριμένα ο κ. Poulsson ανέφερε ότι «πρέπει όσο το δυνατόν να διασφαλίσουμε, ότι τα συστήματα που εγκαθίστανται στα πλοία θα είναι πράγματι κατάλληλα και θα συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις του IMO. Ως εκ τούτου, συμβουλεύουμε τις ναυτιλιακές εταιρείες να καταστήσουν σαφές στους κατασκευαστές εξοπλισμού των πλοίων ότι θα πρέπει να εγκατασταθούν στα πλοία συστήματα επεξεργασίας του θαλάσσιου έρματος τα οποία θα έχουν πιστοποιηθεί σύμφωνα με τα αναθεωρημένα πρότυπα έγκρισης του ΙΜΟ του 2016, ακόμα και αν αυτό δεν αποτελεί ακόμα υποχρεωτική απαίτηση.
Να σημειωθεί ότι το ICS υποστήριξε την απόφαση που έλαβε ο ΙΜΟ τον περασμένο Ιούλιο για την προσαρμογή των ημερομηνιών εφαρμογής της Σύμβασης του BWM, ώστε τα υπάρχοντα πλοία (δηλαδή τα πλοία που ναυπηγήθηκαν πριν από τις 8 Σεπτεμβρίου) να μην απαιτείται να εγκαταστήσουν σύστημα BWT μέχρι την ημερομηνία της επιθεώρησης (survey) για την ανανέωση του Διεθνούς Πιστοποιητικού για την πρόληψη της Ρύπανσης από Πετρέλαιο (IOPP) μετά τις 8 Σεπτεμβρίου 2019.
Ο κ. Poulssen ανέφερε ότι υπάρχει επομένως ο κατάλληλος χρόνος για να διασφαλίσουν οι πλοιοκτήτες ότι θα επενδύσουν σε συστήματα κατάλληλα για τα πλοία τους.
Στην ανακοίνωσή του, το ICS επισημαίνει ακόμα ότι ενώ στην αρχή κρατούσε επιφυλάξεις για την επικύρωση της Σύμβασης του BWM λόγω κάποιων δυσκολιών στην επίλυση ορισμένων θεμάτων εφαρμογής, τώρα πλέον ενθαρρύνει όλα τα μέλη του IMO να προβούν στην επικύρωση αυτή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ