
Το West of England P&I Club αναφερόμενο στις πρόσθετες κυρώσεις που έχει επιβάλει η κυβέρνηση των ΗΠΑ στη Βενεζουέλα και στην κρατική πετρελαϊκή της εταιρεία, την PDVSA, επισημαίνει ότι το εν λόγω εκτελεστικό διάταγμα της 14ης Αυγούστου του Προέδρου Τραμπ δεν θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τον τομέα της ναυτιλίας.
Η αμερικάνικη δικηγορική εταιρεία Freehill Hogan & Mahar, συνεργάτης του Club στις ΗΠΑ, αναφέρει ότι οι νέες κυρώσεις δεν επηρεάζουν άμεσα τη ναυτιλία με μόνη εξαίρεση τις συναλλαγές με την PDVSA. Πιο συγκεκριμένα, όποιος ζει στις ΗΠΑ (είτε είναι υπήκοος ΗΠΑ είτε όχι), δεν επιτρέπεται να πραγματοποιεί οποιαδήποτε συναλλαγή με την PDVSA για νέο χρέος του οποίου η αποπληρωμή γίνεται σε διάστημα μεγαλύτερο των ενενήντα (90) ημερών.
Αυτό σημαίνει ότι οποιαδήποτε αμερικάνικη εταιρεία, είτε εταιρεία που δραστηριοποιείται στις ΗΠΑ, έχοντας συνάψει ναυλοσύμφωνο με την PDVSA, θα τελεί σε ευθεία παράβαση με το νέο εκτελεστικό διάταγμα, εφόσον το ναυλοσύμφωνο περιέχει όρους σύμφωνα με τους οποίους η PDVSA έχει τη δυνατότητα να πληρώσει το ναύλο σε διάστημα μεγαλύτερο των 90 ημερών.
Το ίδιο ισχύει και σε περίπτωση που Αμερικάνοι πολίτες ή φυσικά πρόσωπα εντός των ΗΠΑ συνάψουν συμφωνία με την κυβέρνηση της Βενεζουέλας για τη λήψη νέου δανείου με ημερομηνία λήξης μεγαλύτερη των τριάντα (30) ημερών ή για ίδια κεφάλαια. Αξιοσημείωτο είναι ότι το εκτελεστικό διάταγμα συμπεριλαμβάνει στην κυβέρνηση της Βενεζουέλας και την Κεντρική Τράπεζα του κράτους, ενώ η πετρελαϊκή αμερικάνικη εταιρεία Citgo, ιδιοκτησία της κυβέρνησης της Βενεζουέλας, έχει εξαιρεθεί από τις περιοριστικές διατάξεις του τελευταίου εκτελεστικού διατάγματος.
Φωτό: pdvsa.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ