
Το West of England P&I Club αναφερόμενο στις πρόσθετες κυρώσεις που έχει επιβάλει η κυβέρνηση των ΗΠΑ στη Βενεζουέλα και στην κρατική πετρελαϊκή της εταιρεία, την PDVSA, επισημαίνει ότι το εν λόγω εκτελεστικό διάταγμα της 14ης Αυγούστου του Προέδρου Τραμπ δεν θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τον τομέα της ναυτιλίας.
Η αμερικάνικη δικηγορική εταιρεία Freehill Hogan & Mahar, συνεργάτης του Club στις ΗΠΑ, αναφέρει ότι οι νέες κυρώσεις δεν επηρεάζουν άμεσα τη ναυτιλία με μόνη εξαίρεση τις συναλλαγές με την PDVSA. Πιο συγκεκριμένα, όποιος ζει στις ΗΠΑ (είτε είναι υπήκοος ΗΠΑ είτε όχι), δεν επιτρέπεται να πραγματοποιεί οποιαδήποτε συναλλαγή με την PDVSA για νέο χρέος του οποίου η αποπληρωμή γίνεται σε διάστημα μεγαλύτερο των ενενήντα (90) ημερών.
Αυτό σημαίνει ότι οποιαδήποτε αμερικάνικη εταιρεία, είτε εταιρεία που δραστηριοποιείται στις ΗΠΑ, έχοντας συνάψει ναυλοσύμφωνο με την PDVSA, θα τελεί σε ευθεία παράβαση με το νέο εκτελεστικό διάταγμα, εφόσον το ναυλοσύμφωνο περιέχει όρους σύμφωνα με τους οποίους η PDVSA έχει τη δυνατότητα να πληρώσει το ναύλο σε διάστημα μεγαλύτερο των 90 ημερών.
Το ίδιο ισχύει και σε περίπτωση που Αμερικάνοι πολίτες ή φυσικά πρόσωπα εντός των ΗΠΑ συνάψουν συμφωνία με την κυβέρνηση της Βενεζουέλας για τη λήψη νέου δανείου με ημερομηνία λήξης μεγαλύτερη των τριάντα (30) ημερών ή για ίδια κεφάλαια. Αξιοσημείωτο είναι ότι το εκτελεστικό διάταγμα συμπεριλαμβάνει στην κυβέρνηση της Βενεζουέλας και την Κεντρική Τράπεζα του κράτους, ενώ η πετρελαϊκή αμερικάνικη εταιρεία Citgo, ιδιοκτησία της κυβέρνησης της Βενεζουέλας, έχει εξαιρεθεί από τις περιοριστικές διατάξεις του τελευταίου εκτελεστικού διατάγματος.
Φωτό: pdvsa.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ