
Συνέντευξη στην εκπομπή “Την ίδια ώρα”, του Ρ/Σ “ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ FM” της Θεσσαλονίκης και στους δημοσιογράφους Κώστα Παπαδάκη και Σοφία Παπαδοπούλου, έδωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής.
O κ. Κουρουμπλής, μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην ιδέα να υπάρξει ένα νησί με φορολογική ατέλεια, ώστε να διευκολυνθεί η κρουαζιέρα. Συγκεκριμένα δήλωσε: “Αυτό είναι μια ιδέα του Υπουργείου Ναυτιλίας. Θα τεθεί στο οικονομικό επιτελείο. Θα διεκδικηθεί. Οι άνθρωποι που κάνουν κρουαζιέρα θέλουν να πάνε και σε ένα λιμάνι που να αγοράσουν αφορολόγητα προϊόντα. Τέτοια ήταν τα λιμάνια της Τουρκιάς και της Αιγύπτου, αλλά πλέον δεν πάνε εκεί οι κρουαζιέρες. Η άποψή μου είναι ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε μια προσπάθεια. Δεν ξέρω πόσο θα την πετύχουμε, αλλά πρέπει να την κάνουμε. Αυτό εξαρτάται και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε ένα μικρό λιμάνι, σε ένα μικρό νησί, όπου να υπάρχει η δυνατότητα αφορολόγητων αγορών, για τους τουρίστες της κρουαζιέρας. Σχετικά με τις εκτιμήσεις που κάναμε το Γενάρη πέσαμε έξω, αλλά θετικά. Δηλαδή εκτιμούσαμε ότι μπορούσε να φτάσει η απώλεια στο 40%, λόγω της παράλειψης των λιμανιών της Τουρκίας και της Αιγύπτου, αλλά από τις εκτιμήσεις που έχω ως τώρα και από τις πληροφορίες και σας τη δίνω με πολύ έγκυρο τρόπο θα είμαστε γύρω στο 5 με 7 % πιο κάτω. Εκείνο όμως που πρέπει να σας πω είναι ότι εγώ έχω ξεκαθαρίσει προς τους ανθρώπους της κρουαζιέρας ότι είμαστε ανοιχτοί και στα λιμάνια που αυτή τη στιγμή είναι προσδιορισμένα από πλευράς προορισμού, αλλά και σε άλλα λιμάνια που αρχίζει να εκδηλώνεται ενδιαφέρον για κρουαζιέρα. Είμαι ανοιχτός στο να γίνουν επενδύσεις από εταιρίες κρουαζιέρας και να αποπληρώνονται οι επενδύσεις από τη χρήση αυτών των εγκαταστάσεων που μπορεί να γίνουν. Άρα είμαστε ανοιχτοί σε αυτά τα ζητήματα”.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΟΥΓΙΩΤΗΣ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ