
Σύμφωνα με κορεάτικα μέσα ενημέρωσης η αρμόδια Αρχή επίβλεψης θεμάτων ανταγωνισμού της Νότιας Κορέας (KFTC) ανακοίνωσε ότι εννέα ναυτιλιακές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της MOL, της NYK και της Wallenius Wilhelmsen Logistics, έχουν παραβιάσει την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία της Νότιας Κορέας αναφορικά με τη δια θαλάσσης μεταφορά αυτοκινήτων την περίοδο 2002-2012.
Κατά την προκαταρκτική εξέταση στοιχείων για ενδεχόμενες παραβάσεις από την KFTC, η MOL όπως ανακοινώνει η ίδια η εταιρεία, συνεργάστηκε πλήρως με την KFTC.
Παρά το γεγονός ότι η KFTC ανακοίνωσε ότι υπάρχουν πλέον σαφή αποδεικτικά στοιχεία για δημιουργία καρτέλ και συμπεριφορών αθέμιτων προς τον υγιή εμπορικό ανταγωνισμό και επέβαλε πρόστιμο, η MOL και η θυγατρική της εταιρεία, Nissan Motor Car Carrier Co. Ltd. (NMCC) απαλλάχθηκαν από οποιοδήποτε χρηματικό πρόστιμο ή κύρωση, λόγω της συνεργασίας που επέδειξαν.
Η MOL σε ανακοίνωσή της ανέφερε: «Λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη την ανακοίνωση της KFTC. Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να αποφύγουμε την επανάληψη τέτοιων ενεργειών με στόχο να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη του κοινού μας».
Σύμφωνα με την KFTC, τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν στις εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων ανέρχονται σε $37 εκατ. Κατά την «ετυμηγορία» της αρμόδιας Αρχής υπήρξε για σειρά ετών σύμπραξη και άτυπη συνεργασία ως προς τον καθορισμό των τιμών και τον καταμερισμό των μεριδίων της συγκεκριμένης αγοράς.
Όπως επισημαίνουν αναλυτές και διεθνή ΜΜΕ τα τελευταία χρονιά, κάτω από πιέσεις δημοσιογράφων και ενώσεις καταναλωτών στην Ασία οι αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού έχουν ξεκινήσει σημαντικές εκστρατείες για την πλήρη διαύγεια στις εμπορικές πρακτικές και συνεργασίες κολοσσών του χώρου της βιομηχανίας και των μεταφορών. Πολλές φορές μάλιστα τα στοιχεία που ανακαλύπτουν οι αρμόδιες αρχές φέρνουν σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση αξιωματούχους και υψηλά πρόσωπα τόσο στην πολιτική σκηνή της Κορέας, της Ταϊβάν, της Ιαπωνίας και άλλων κρατών όπου υπάρχει διάθεση για μεγαλύτερη κάθαρση και διαύγεια της πολιτικής και επιχειρηματικής πραγματικότητας.
Φωτό: nyk.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ