
Σύμφωνα με κορεάτικα μέσα ενημέρωσης η αρμόδια Αρχή επίβλεψης θεμάτων ανταγωνισμού της Νότιας Κορέας (KFTC) ανακοίνωσε ότι εννέα ναυτιλιακές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της MOL, της NYK και της Wallenius Wilhelmsen Logistics, έχουν παραβιάσει την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία της Νότιας Κορέας αναφορικά με τη δια θαλάσσης μεταφορά αυτοκινήτων την περίοδο 2002-2012.
Κατά την προκαταρκτική εξέταση στοιχείων για ενδεχόμενες παραβάσεις από την KFTC, η MOL όπως ανακοινώνει η ίδια η εταιρεία, συνεργάστηκε πλήρως με την KFTC.
Παρά το γεγονός ότι η KFTC ανακοίνωσε ότι υπάρχουν πλέον σαφή αποδεικτικά στοιχεία για δημιουργία καρτέλ και συμπεριφορών αθέμιτων προς τον υγιή εμπορικό ανταγωνισμό και επέβαλε πρόστιμο, η MOL και η θυγατρική της εταιρεία, Nissan Motor Car Carrier Co. Ltd. (NMCC) απαλλάχθηκαν από οποιοδήποτε χρηματικό πρόστιμο ή κύρωση, λόγω της συνεργασίας που επέδειξαν.
Η MOL σε ανακοίνωσή της ανέφερε: «Λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπόψη την ανακοίνωση της KFTC. Καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να αποφύγουμε την επανάληψη τέτοιων ενεργειών με στόχο να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη του κοινού μας».
Σύμφωνα με την KFTC, τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν στις εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων ανέρχονται σε $37 εκατ. Κατά την «ετυμηγορία» της αρμόδιας Αρχής υπήρξε για σειρά ετών σύμπραξη και άτυπη συνεργασία ως προς τον καθορισμό των τιμών και τον καταμερισμό των μεριδίων της συγκεκριμένης αγοράς.
Όπως επισημαίνουν αναλυτές και διεθνή ΜΜΕ τα τελευταία χρονιά, κάτω από πιέσεις δημοσιογράφων και ενώσεις καταναλωτών στην Ασία οι αρμόδιες αρχές ανταγωνισμού έχουν ξεκινήσει σημαντικές εκστρατείες για την πλήρη διαύγεια στις εμπορικές πρακτικές και συνεργασίες κολοσσών του χώρου της βιομηχανίας και των μεταφορών. Πολλές φορές μάλιστα τα στοιχεία που ανακαλύπτουν οι αρμόδιες αρχές φέρνουν σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση αξιωματούχους και υψηλά πρόσωπα τόσο στην πολιτική σκηνή της Κορέας, της Ταϊβάν, της Ιαπωνίας και άλλων κρατών όπου υπάρχει διάθεση για μεγαλύτερη κάθαρση και διαύγεια της πολιτικής και επιχειρηματικής πραγματικότητας.
Φωτό: nyk.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ