
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Οι εισαγωγές άνθρακα προς την Κίνα μειώθηκαν στο χαμηλότερο επίπεδο 5 μηνών στη διάρκεια του Ιουλίου, σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων. Οι φανερές προσπάθειες της κυβέρνησης της Κίνας για καταπολέμηση της ρύπανσης παρεμπόδισαν τις επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας να προχωρήσουν σε αγορές φθηνότερων καυσίμων από το εξωτερικό και να προκαλέσουν καθυστερήσεις σε λιμένες. Σύμφωνα με εκτιμήσεις από το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων Thomson Reuters, οι αφίξεις αποστολών του άνθρακα στην Κίνα ανήλθαν σε 19,46 εκ. τόνους τον Ιούλιο, σημειώνοντας 10% μείωση από τον Ιούνιο και 8% μείωση από τον περασμένο Ιούλιο.
Η έντονη επιβράδυνση της θαλάσσιας ζήτησης άνθρακα από τον παγκόσμιο εισαγωγέα, την Κίνα, προκαλεί έντονες ανησυχίες για τη διαθέσιμη προσφορά από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς, όπως την Αυστραλία, την Ινδονησία και τη Ρωσία. Ωστόσο, η επιβράδυνση του Ιουλίου δε μπορεί να ανατρέψει προς τον παρόν τη συνολική αύξηση των Κινεζικών εισαγωγών, καταγράφοντας 18% ετήσια αύξηση, που αντιστοιχεί σε 153 εκ τόνους.
Ωστόσο, οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας φαίνεται ότι δε θα μπορέσουν να εκμεταλλευτούν τη τωρινή μείωση της τιμής του άνθρακα από την υπερπροσφορά , λόγω της καταστολής λειτουργίας των εγχώριων ανθρακωρυχείων για μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης και τη τωρινή συσσώρευση των λιμενικών αποθεμάτων. Εκτιμήσεις υποδεικνύουν ότι χρειάζονται περίπου 40 μέρες για την πλήρη αξιοποίηση των τωρινών αποθεμάτων και την επαναφορά λιμενικής συμφόρησης που θα οδηγήσει σε επιπλέον ζήτηση απασχόλησης των πλοίων bulkers, μεγέθους, κυρίως, ‘panamax’.
Ένα επιπλέον στοιχείο που εντείνει της ανησυχίες για την αρνητική επιρροή της στρατηγικής που έχει εφαρμόσει η κυβέρνηση του Πεκίνου, είναι η πρόσφατη είδηση ότι ο μεγαλύτερος παραγωγός Shenhua Energy ανέστειλε τη λειτουργία στα δυο μεγάλα ανθρακωρυχεία στις 3 Αυγούστου, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε έλλειμμα 3 εκ τόνων άνθρακα. Αναμένεται να δούμε τις κινήσεις της κυβέρνησης, τις επόμενες μέρες, προκειμένου να αποτρέψει μια ενδεχόμενη έλλειψη εγχώριου άνθρακα και να αυξήσει τη θαλάσσια ζήτηση στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ