
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση των προβλέψεων για τη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, από την παγκόσμια ναυτιλιακή εταιρεία έρευνας του Λονδίνου Drewry, αναμένεται μια συνεχόμενη ανάκαμψη της ναυλαγοράς υποστηριζόμενη από σταθερή ζήτηση και ελεγχόμενη ανάπτυξη του στόλου.
Ωστόσο, η έκθεση προχώρησε σε μείωση των προβλέψεων της ναυλαγοράς, δεδομένης της παράτασης του χρόνου που δόθηκε στους πλοιοκτήτες για την εφαρμογή των συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος (Ballast Water Management Systems) έως τα επόμενα 2 έτη, καθώς αυτή η αναβολή επιμηκύνει περισσότερο τη λειτουργία των υπερήλικων πλοίων και αποθαρρύνει τους πλοιοκτήτες για περισσότερες διαλύσεις.
Θετική επισήμανση δίνεται στην ενίσχυση των ναύλων παρά την αυξημένη προσφορά στόλου, επειδή εκτιμάται ότι η ζήτηση θα αυξηθεί ταχύτερα. Η ανάκαμψη αυτή προσδοκάται ότι θα γίνει ακόμα πιο εμφανής από το 2019 και το 2020, όταν θα τεθούν σε πλήρη εφαρμογή οι κανονισμοί του ΙΜΟ για την προστασία του περιβάλλοντος.
Δε μπορούμε να παραλείψουμε να αναφέρουμε, από την έκθεση αυτή, την εκτίμηση για την επανεμφάνιση της Ινδίας ως σημαντικού εξαγωγέα σιδηρομεταλλεύματος με σημαντική επιρροή στο μέλλον της ναυλαγοράς του χύδην ξηρού φορτίου. Οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από την Ινδία σημειώνουν μια σιωπηρή επιστροφή από μόλις 4 εκατομμύρια τόνους το 2015 σε περισσότερους από 20 εκατομμύρια τόνους το 2016 και αναμένεται να είναι πάνω από 30 εκατομμύρια τόνους φέτος. Η παγκόσμια εταιρεία έρευνας Drewry πιστεύει ότι οι αυξημένες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από την Ινδία θα προσφέρουν πρόσθετες ευκαιρίες απασχόλησης στους στόλους Supramax και Panamax και οριακά στον στόλο Capesize.
Τέλος, η συνολική εκτίμηση της εταιρείας Drewry για την επέκταση της προσφοράς του στόλου είναι 1% ετησίως και 3% για τη ζήτηση, με αποτέλεσμα η ανισορροπία ανάμεσα στη ζήτηση και στην προσφορά πλοίων να βαρύνει υπέρ της ζήτησης και να δημιουργεί αισιοδοξία στους ναυτιλιακούς παίκτες που βιώνουν φέτος τις πρώτες ανάσες της ναυλαγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Σήμερα, η MSC Cruises ανακοίνωσε μια σημαντική νέα παραγγελία για τέσσερα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς και δύο επιπλέον προαιρετικά πλοία από τη MEYER WERFT στο…

Η εταιρεία Capital Maritime & Trading Corp., ιδιοκτησίας του Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αναλάβει την ανακαίνιση του Παναθηναϊκού Σταδίου, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Ολυμπιακής…

Πρόγραμμα με το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναγοράσει μετοχές ύψους έως $10 εκατ. της εταιρείας, μέχρι τον Νοέμβριο του επόμενου έτους, ενέκρινε στις…

Η κεντρική τράπεζα της Ρωσίας κατέθεσε αγωγή ζητώντας $230 δισεκ. ως αποζημίωση από τη Euroclear, σηματοδοτώντας το πρώτο βήμα σ’ αυτό που το Κρεμλίνο…

Την ανανέωση και επέκταση του στόλου της με τεχνολογικά προηγμένα πλοία προχωρά με αμείωτο ρυθμό η TMS, καθώς την περασμένη εβδομάδα και συγκεκριμένα στις…

Η δραστηριότητα στην αγορά των ανακυκλώσεων επιταχύνεται για τα LNG carriers το 2025, σηματοδοτώντας δομικές αλλαγές για τη συγκεκριμένη αγορά. Σύμφωνα με τη Howe…

Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ