
Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Ναυτιλιακής Αναλύτριας
Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση των προβλέψεων για τη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, από την παγκόσμια ναυτιλιακή εταιρεία έρευνας του Λονδίνου Drewry, αναμένεται μια συνεχόμενη ανάκαμψη της ναυλαγοράς υποστηριζόμενη από σταθερή ζήτηση και ελεγχόμενη ανάπτυξη του στόλου.
Ωστόσο, η έκθεση προχώρησε σε μείωση των προβλέψεων της ναυλαγοράς, δεδομένης της παράτασης του χρόνου που δόθηκε στους πλοιοκτήτες για την εφαρμογή των συστημάτων διαχείρισης θαλάσσιου έρματος (Ballast Water Management Systems) έως τα επόμενα 2 έτη, καθώς αυτή η αναβολή επιμηκύνει περισσότερο τη λειτουργία των υπερήλικων πλοίων και αποθαρρύνει τους πλοιοκτήτες για περισσότερες διαλύσεις.
Θετική επισήμανση δίνεται στην ενίσχυση των ναύλων παρά την αυξημένη προσφορά στόλου, επειδή εκτιμάται ότι η ζήτηση θα αυξηθεί ταχύτερα. Η ανάκαμψη αυτή προσδοκάται ότι θα γίνει ακόμα πιο εμφανής από το 2019 και το 2020, όταν θα τεθούν σε πλήρη εφαρμογή οι κανονισμοί του ΙΜΟ για την προστασία του περιβάλλοντος.
Δε μπορούμε να παραλείψουμε να αναφέρουμε, από την έκθεση αυτή, την εκτίμηση για την επανεμφάνιση της Ινδίας ως σημαντικού εξαγωγέα σιδηρομεταλλεύματος με σημαντική επιρροή στο μέλλον της ναυλαγοράς του χύδην ξηρού φορτίου. Οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από την Ινδία σημειώνουν μια σιωπηρή επιστροφή από μόλις 4 εκατομμύρια τόνους το 2015 σε περισσότερους από 20 εκατομμύρια τόνους το 2016 και αναμένεται να είναι πάνω από 30 εκατομμύρια τόνους φέτος. Η παγκόσμια εταιρεία έρευνας Drewry πιστεύει ότι οι αυξημένες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από την Ινδία θα προσφέρουν πρόσθετες ευκαιρίες απασχόλησης στους στόλους Supramax και Panamax και οριακά στον στόλο Capesize.
Τέλος, η συνολική εκτίμηση της εταιρείας Drewry για την επέκταση της προσφοράς του στόλου είναι 1% ετησίως και 3% για τη ζήτηση, με αποτέλεσμα η ανισορροπία ανάμεσα στη ζήτηση και στην προσφορά πλοίων να βαρύνει υπέρ της ζήτησης και να δημιουργεί αισιοδοξία στους ναυτιλιακούς παίκτες που βιώνουν φέτος τις πρώτες ανάσες της ναυλαγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ