
«Μία από τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η παγκόσμια ναυτιλία είναι η υπερπροσφορά χωρητικότητας, η οποία σε μακροπρόθεσμη βάση είναι απολύτως μη βιώσιμη», δηλώνει η Anne H. Steffensen, Γενική Διευθύντρια και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ένωσης των Δανών Εφοπλιστών. Για την ίδια, όπως και για τα μέλη της Ένωσης, η απάντηση μπορεί να έλθει είτε μέσω περισσότερων διαλύσεων είτε μέσω λιγότερων παραγγελιών πλοίων. Ωστόσο, για τους Δανούς εφοπλιστές ως βέλτιση λύση παραμένει η επίτευξη μίας ισχυρής και διατηρήσιμης παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης, που θα οδηγήσει σε αύξηση και του παγκόσμιου εμπορίου προσφέροντας εργασία σε ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό πλοίων και με ικανοποιητικούς ναύλους.
Οι Δανοί εφοπλιστές εκφράζουν τη συγκρατημένη αισιοδοξία τους, πως η παγκόσμια οικονομία αφήνει «για τα καλά» πίσω την εποχή της χρηματοπιστωτικής κρίσης. Την αισοδοξία τους τη στηρίζουν στη νέα εξαμηνιαία έρευνα από το «Citi Research», η οποία «βλέπει» βελτίωση του ΑΕΠ αλλά και των εταιρικών κερδών. Στην έκθεση σημειώνεται πως η παγκόσμια ανάπτυξη τροφοδοτείται από την καταγραφόμενη αύξηση του ΑΕΠ στις οκτώ από τις δέκα μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου, γεγονός που ωθεί και την παγκόσμια οικονομία προς ένα θετικό πρόσημο ανάπτυξης.
Μεταξύ των λόγων που οδηγούν σε ανάκαμψη την παγκόσμια οικονομία είναι, σύμφωνα με την έρευνα «Citi Research», η συγκρατημένη οικονομική ανάπτυξη σε συνδυασμό με τον χαμηλό πληθωρισμό, ενώ τα χαμηλά επιτόκια ενισχύουν την τάση για νέες επενδύσεις και αύξηση της αποδοτικότητας του βιομηχανικού τομέα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/AN TU
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ