
Ο εκπρόσωπος Τύπου της ιρανικής κυβέρνησης, κ. Mohammed Bagher Nobakht, σε δηλώσεις του, επαίνεσε την πρόσφατη συμφωνία που υπογράφηκε μεταξύ του Ιράν και της γαλλικής εταιρείας Total για την εκμετάλλευση φυσικού αερίου από το μεγαλύτερο κοίτασμα στον κόσμο, το οποίο βρίσκεται στο νότιο Pars (SP 11). Να σημειωθεί ότι η αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε $5 δις.
Ο κ. Bagher Nobakht ανέφερε ότι το συγκεκριμένο έργο θα είναι ιδιαίτερα κερδοφόρο για το Ιράν, καθώς θα αποφέρει έσοδα $85 δις σε βάθος εικοσαετίας, εκ των οποίων τα $12 δις θα είναι το μερίδιο των ξένων επενδυτών ενώ τα υπόλοιπα θα αποτελούν το μερίδιο του Ιράν. Οι δηλώσεις του εκπροσώπου έγιναν μετά από κάποια επικριτικά σχόλια που ακούστηκαν για τη συμφωνία αυτή από βουλευτές του ιρανικού κοινοβουλίου, αλλά και υψηλόβαθμα στελέχη της πετρελαϊκής βιομηχανίας της χώρας, οι οποίοι εξέφρασαν την σφοδρή αντίθεσή τους για την υλοποίηση της συμφωνίας αυτής, αναφέροντας ότι η Total είχε ενεργό ανάμειξη σε δράσεις ενάντια στην Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν, όπως για παράδειγμα το εμπάργκο που είχε κηρύξει η Ε.Ε.
Η συμφωνία, αξίας $5 δις, προβλέπει ότι η Total θα είναι ο φορέας εκμετάλλευσης του έργου με ποσοστό 50,1%, με την κρατική πετρελαϊκή και ενεργειακή εταιρεία της Κίνας, CNPC, να κατέχει το 30% και την Petropars, θυγατρική της NIOC (κρατική εταιρεία του Ιράν), να κατέχει το 19,9%.
Φωτό: total.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…

Η DHL Global Forwarding και η CMA CGM κάνουν ένα σημαντικό βήμα προς την αποανθρακοποίηση των παγκόσμιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων. Οι δύο εταιρείες συμφώνησαν να…

Η δευτερογενής αγορά ξηρού φορτίου το 2025 χαρακτηρίζεται από ισχυρή ρευστότητα, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες ωστόσο να κινούνται με σαφή διάθεση ποιοτικής αναδιάρθρωσης και…

Άνοδο των εσόδων από τις εξαγωγές εμπορευμάτων βλέπει η Αυστραλία για το 2026, καθώς συνεχίζεται το ράλι του χρυσού και το σιδηρομετάλλευμα αποδεικνύεται ανθεκτικό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ