
Ο CEO της Ένωσης Νορβηγών Εφοπλιστών, Sturla Henriksen, σε δηλώσεις του προ ολίγων ημερών τόνισε πως η Ένωση «θα υποστηρίξει μία διεθνή απαγόρευση σε ό,τι αφορά την χρήση βαρέως μαζούτ (heavy fuel oil – HFO) από όσα πλοία πραγματοποιούν πλόες στην Αρκτική.
Οι Νορβηγοί πλοιοκτήτες υποστηρίζουν πως η απαγόρευση χρήσης βαρέως μαζούτ για πρόωση θα πρέπει να έχει ισχύ εντός ολόκληρης της γεωγραφικής περιοχής που ορίζεται από τον Πολικό Κώδικα (Polar Code) του ΙΜΟ, με την διευκρίνιση, πως θα επιτρέπεται να υπάρχει βαρύ μαζούτ στις δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμων (bunker tanks), το οποίο, όμως, θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο όταν το πλοίο εξέλθει των απαγορευμένων περιοχών.
Για την Ένωση Νορβηγών Εφοπλιστών μία τέτοια απόφαση θα μειώσει την ποσότητα βαρέως μαζούτ που θα διαθέτουν τα πλοία που ταξιδεύουν στην Αρκτική, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τον κίνδυνο μόλυνσης του ιδιαιτέρως ευαίσθητου θαλασσίου περιβάλλοντος της περιοχής σε περίπτωση ατυχήματος.
Ο Sturla Henriksen θεωρεί πως μία ενδεχόμενη απαγόρευση χρήσης βαρέως μαζούτ θα πρέπει να συμφωνηθεί μέσω του IMO, χρησιμοποιώντας συμβάσεις όπως η SOLAS και η MARPOL.
Yπολογίζεται πως περίπου 6.000 πλοία πραγματοποιούν πλόες στην Αρκτική, εκ των οποίων 1.600 είναι αλιευτικά. Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε ο DNV GL προκύπτει πως στο μέλλον η εξαγωγή πρώτων υλών από την Αρκτική θα κυριαρχείται από bulk carriers και tankers. Η ανάλυση του DNV GL έδειξε, επίσης, πως η χρήση βαρέως μαζούτ στην Αρκτική γίνεται, κυρίως, από πλοία χωρητικότητας μεταξύ 10.000-25.000 gt, και πολύ λιγότερο από πλοία μικρότερης χωρητικότητας, κάτω από 5.000 gt.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/ANATOLY MALTSEV
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ