
Σε άμεση και πλήρη κινητοποίηση τέθηκε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Λιμενικής Πολιτικής, αμέσως μετά την εκδήλωση του σεισμού στην Κω και ο Υφυπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός αναχώρησε αμέσως για το νησί, με το πρώτο κυβερνητικό κλιμάκιο.
Συμμετέχοντας στο κυβερνητικό κλιμάκιο, αποτελούμενο από τον Υπουργό Υποδομών, κ. Χρήστο Σπίρτζη, τον Αναπληρωτή Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, κ. Νικόλαο Τόσκα, τους Γενικούς Γραμματείς Υποδομών, κ. Γιώργο Δέδε και Πολιτικής Προστασίας, κ. Γιάννη Καπάκη, και μηχανικούς και διασώστες της ΕΜΑΚ, από το Υπουργείο Υποδομών, ο κ. Σαντορινιός έφτασε τις πρώτες πρωινές ώρες στο νησί, με σκοπό την αποτίμηση των ζημιών και τον συντονισμό των δράσεων για την στήριξη του νησιού.
Στην Κω πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη κυβερνητικών και τοπικών κλιμακίων, στην οποία συμμετείχε ο Υφυπουργός. Συζητήθηκαν κατά κύριο λόγο η ακτοπλοϊκή επανασύνδεση του νησιού, η έναρξη των επιθεωρήσεων σε κτίρια και υποδομές, από ειδικά κλιμάκια μηχανικών και οι άμεσες ενέργειες για την αποκατάσταση της λειτουργίας του λιμανιού. Ο κ. Νεκτάριος Σαντορινιός, σημείωσε με έμφαση ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, προσπαθεί να επαναφέρει την ομαλότητα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού, ώστε να εξυπηρετηθούν άμεσα οι τουρίστες και οι ανάγκες των νησιωτών. Τέλος, τόνισε ότι πρέπει όλοι να επιδείξουν ψυχραιμία και να βοηθήσουν το νησί να επανέλθει στην κανονικότητα. «Οι κάτοικοι της Κω, αξίζουν την στήριξή μας, δεν πρέπει να διολισθαίνουμε σε κινήσεις πανικού ή παραπληροφόρησης. Γνώμονάς μας πρέπει να είναι η ομαλή συνέχεια της κοινωνικής και οικονομικής ζωής του νησιού», δήλωσε ο κ. Σαντορινιός.
Με εντολή του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, αναχώρησε για την Κω, στις 4 το απόγευμα ειδικό κλιμάκιο του ΥΝΑΝΠ, με επικεφαλής τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ. Χρήστο Λαμπρίδη και τον διευθυντή Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών Αντιπλοίαρχο ΛΣ κ. Γιάννη Μυτιληναίο, το οποίο, σε συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς, θα συνδράμει τις εργασίες που αφορούν την επιθεώρηση, την εκτίμηση της ζημιάς στο λιμάνι και την επισκευή του. Πλήρης εικόνα για το εύρος της ζημιάς θα υπάρχει μετά την επιθεώρηση από δύτες.
Το λιμάνι έχει υποστεί εκτεταμένες ζημιές. Εκφράζεται πάντως η άποψη ότι ως το τέλος της ημέρας θα έχει αποκατασταθεί η ακτοπλοΐκή συγκοινωνία. Ο κ. Κουρουμπλής διευκρίνισε ότι οι νέες κατασκευές κτιρίων, μετά τον σεισμό του 1981, είναι πολύ γερές. «Κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να εκτιμηθεί σωστά η κατάσταση του λιμανιού, ενώ ο κρατικός μηχανισμός κινήθηκε αστραπιαία», δήλωσε ο κ. Κουρουμπλής και τόνισε ότι οι υπηρεσίες του κράτους είναι έτοιμες για να επέμβουν αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η εικόνα των ζημιών στο λιμάνι. Δήλωσε ακόμα ότι καταβάλλονται προσπάθειες για να αποκατασταθεί έστω και προσωρινά η ακτοπλοΐκή σύνδεση του νησιού, με τα μεγάλα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία. Ο κ. Κουρουμπλής σημείωσε ότι το θέμα χρειάζεται ψύχραιμη αντιμετώπιση, γιατί ο σεισμός σημειώνεται στο μέσον της τουριστικής περιόδου, σε μια εποχή που το νησί είναι γεμάτο, και κατά συνέπεια δεν πρέπει να πληγεί το τουριστικό προϊόν.
Το Λιμεναρχείο της Κω ανέφερε ότι δεν έχει υποστεί ζημιές το κτίριο στο οποίο στεγάζεται και ότι όλα τα στελέχη του είναι καλά στην υγεία τους. Ένα πλωτό του Λιμεναρχείου έχει υποστεί ζημιές, επειδή προσέκρουσε στο κρηπίδωμα του λιμένα, λόγω του ισχυρού κυματισμού που ακολούθησε τον σεισμό. Σε ό,τι αφορά τον λιμένα της Κω επισημαίνονται τα εξής. Το επιβατικό λιμάνι και ο προβλήτας Shengen έχουν υποστεί εκτεταμένες ζημιές. Έχουν σημειωθεί καθιζήσεις σε πολλά σημεία και έντονες ρηγματώσεις σχεδόν σε όλη την επιφάνεια της χερσαίας λιμενικής ζώνης. Το κτίριο του ελέγχου διαβατηρίων και του τελωνειακού ελέγχου χαρακτηρίστηκαν επικίνδυνα, μετά την πρώτη αυτοψία.
Προς το παρόν η ενδο-δωδεκανησιακή ακτοπλοϊκή σύνδεση, καθώς και η σύνδεση με την Τουρκία διεξάγεται από τον προβλήτα της ΔΕΗ. Τα μεγάλα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία που συνδέουν την Κω με τον Πειραιά προσεγγίζουν στο λιμάνι της Κεφάλου και στο Μαστιχάρι, κατά περίπτωση. Η μετακίνηση των επιβατών, στη συνέχεια, προς την πόλη της Κω γίνεται δωρεάν.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/AEGEANEWS/Γιάννης Κιάρης
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ