
Σε άμεση και πλήρη κινητοποίηση τέθηκε το Υπουργείο Ναυτιλίας και Λιμενικής Πολιτικής, αμέσως μετά την εκδήλωση του σεισμού στην Κω και ο Υφυπουργός Νεκτάριος Σαντορινιός αναχώρησε αμέσως για το νησί, με το πρώτο κυβερνητικό κλιμάκιο.
Συμμετέχοντας στο κυβερνητικό κλιμάκιο, αποτελούμενο από τον Υπουργό Υποδομών, κ. Χρήστο Σπίρτζη, τον Αναπληρωτή Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, κ. Νικόλαο Τόσκα, τους Γενικούς Γραμματείς Υποδομών, κ. Γιώργο Δέδε και Πολιτικής Προστασίας, κ. Γιάννη Καπάκη, και μηχανικούς και διασώστες της ΕΜΑΚ, από το Υπουργείο Υποδομών, ο κ. Σαντορινιός έφτασε τις πρώτες πρωινές ώρες στο νησί, με σκοπό την αποτίμηση των ζημιών και τον συντονισμό των δράσεων για την στήριξη του νησιού.
Στην Κω πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη κυβερνητικών και τοπικών κλιμακίων, στην οποία συμμετείχε ο Υφυπουργός. Συζητήθηκαν κατά κύριο λόγο η ακτοπλοϊκή επανασύνδεση του νησιού, η έναρξη των επιθεωρήσεων σε κτίρια και υποδομές, από ειδικά κλιμάκια μηχανικών και οι άμεσες ενέργειες για την αποκατάσταση της λειτουργίας του λιμανιού. Ο κ. Νεκτάριος Σαντορινιός, σημείωσε με έμφαση ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, προσπαθεί να επαναφέρει την ομαλότητα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού, ώστε να εξυπηρετηθούν άμεσα οι τουρίστες και οι ανάγκες των νησιωτών. Τέλος, τόνισε ότι πρέπει όλοι να επιδείξουν ψυχραιμία και να βοηθήσουν το νησί να επανέλθει στην κανονικότητα. «Οι κάτοικοι της Κω, αξίζουν την στήριξή μας, δεν πρέπει να διολισθαίνουμε σε κινήσεις πανικού ή παραπληροφόρησης. Γνώμονάς μας πρέπει να είναι η ομαλή συνέχεια της κοινωνικής και οικονομικής ζωής του νησιού», δήλωσε ο κ. Σαντορινιός.
Με εντολή του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή, αναχώρησε για την Κω, στις 4 το απόγευμα ειδικό κλιμάκιο του ΥΝΑΝΠ, με επικεφαλής τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ. Χρήστο Λαμπρίδη και τον διευθυντή Λιμενικών και Κτιριακών Υποδομών Αντιπλοίαρχο ΛΣ κ. Γιάννη Μυτιληναίο, το οποίο, σε συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς, θα συνδράμει τις εργασίες που αφορούν την επιθεώρηση, την εκτίμηση της ζημιάς στο λιμάνι και την επισκευή του. Πλήρης εικόνα για το εύρος της ζημιάς θα υπάρχει μετά την επιθεώρηση από δύτες.
Το λιμάνι έχει υποστεί εκτεταμένες ζημιές. Εκφράζεται πάντως η άποψη ότι ως το τέλος της ημέρας θα έχει αποκατασταθεί η ακτοπλοΐκή συγκοινωνία. Ο κ. Κουρουμπλής διευκρίνισε ότι οι νέες κατασκευές κτιρίων, μετά τον σεισμό του 1981, είναι πολύ γερές. «Κάνουμε τα αδύνατα δυνατά για να εκτιμηθεί σωστά η κατάσταση του λιμανιού, ενώ ο κρατικός μηχανισμός κινήθηκε αστραπιαία», δήλωσε ο κ. Κουρουμπλής και τόνισε ότι οι υπηρεσίες του κράτους είναι έτοιμες για να επέμβουν αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η εικόνα των ζημιών στο λιμάνι. Δήλωσε ακόμα ότι καταβάλλονται προσπάθειες για να αποκατασταθεί έστω και προσωρινά η ακτοπλοΐκή σύνδεση του νησιού, με τα μεγάλα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία. Ο κ. Κουρουμπλής σημείωσε ότι το θέμα χρειάζεται ψύχραιμη αντιμετώπιση, γιατί ο σεισμός σημειώνεται στο μέσον της τουριστικής περιόδου, σε μια εποχή που το νησί είναι γεμάτο, και κατά συνέπεια δεν πρέπει να πληγεί το τουριστικό προϊόν.
Το Λιμεναρχείο της Κω ανέφερε ότι δεν έχει υποστεί ζημιές το κτίριο στο οποίο στεγάζεται και ότι όλα τα στελέχη του είναι καλά στην υγεία τους. Ένα πλωτό του Λιμεναρχείου έχει υποστεί ζημιές, επειδή προσέκρουσε στο κρηπίδωμα του λιμένα, λόγω του ισχυρού κυματισμού που ακολούθησε τον σεισμό. Σε ό,τι αφορά τον λιμένα της Κω επισημαίνονται τα εξής. Το επιβατικό λιμάνι και ο προβλήτας Shengen έχουν υποστεί εκτεταμένες ζημιές. Έχουν σημειωθεί καθιζήσεις σε πολλά σημεία και έντονες ρηγματώσεις σχεδόν σε όλη την επιφάνεια της χερσαίας λιμενικής ζώνης. Το κτίριο του ελέγχου διαβατηρίων και του τελωνειακού ελέγχου χαρακτηρίστηκαν επικίνδυνα, μετά την πρώτη αυτοψία.
Προς το παρόν η ενδο-δωδεκανησιακή ακτοπλοϊκή σύνδεση, καθώς και η σύνδεση με την Τουρκία διεξάγεται από τον προβλήτα της ΔΕΗ. Τα μεγάλα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία που συνδέουν την Κω με τον Πειραιά προσεγγίζουν στο λιμάνι της Κεφάλου και στο Μαστιχάρι, κατά περίπτωση. Η μετακίνηση των επιβατών, στη συνέχεια, προς την πόλη της Κω γίνεται δωρεάν.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/AEGEANEWS/Γιάννης Κιάρης
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ