
Αύξηση κατά 32,5% καταγράφηκε τον περασμένο Μάιο στις εξαγωγές της Μαλαισίας, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους, αντιπροσωπεύοντας τη μεγαλύτερη αύξηση που έχει να καταγραφεί στις εξαγωγές της χώρας από τον Μάρτιο του 2010.
Η αύξηση των εξαγωγών οφείλεται στη μεγάλη ζήτηση για προϊόντα από όλους τους ‘πελάτες’ της χώρας, ιδιαίτερα την Κίνα, καθώς το εμπόριο (εισαγωγές-εξαγωγές) μεταξύ των δύο χωρών αυξήθηκε κατά 32,3% σε σχέση με τον Μάιο του 2016, αποφέροντας στη Μαλαισία έσοδα της τάξεως των $5,8 δις και αντιπροσωπεύοντας το 16,4% του συνολικού εμπορίου της.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι συνολικές εξαγωγές της Μαλαισίας αφού κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (+32,5%) συγκριτικά με τις εισαγωγές της χώρας (+30,4%), σε σχέση με τον Μάιο του 2016. Οι εξαγωγές της Μαλαισίας προς την Κίνα αυξήθηκαν κατά 51,5%, λόγω της μεγάλης ζήτησης από μέρους της Κίνας για ηλεκτρικά είδη, πετρελαϊκά και χημικά προϊόντα κ.ά.
Σύμφωνα με εκπροσώπους επιμελητήριων στην Κουάλα Λαμπούρ, οι εξαγωγές της χώρας απέφεραν $18,5 δις, ενώ οι εισαγωγές της ανήλθαν σε $17,2 δις, οδηγώντας την χώρα σε εμπορικό πλεόνασμα ύψους $1,3 δις.
Οικονομικοί αναλυτές εκφράζουν θετικές προσδοκίες για το εμπόριο της Μαλαισίας τους επόμενους μήνες, προβλέποντας ωστόσο μια μικρή μείωση των εξαγωγών της χώρας προς την Κίνα στα τέλη του 2017.
Αύξηση των συνολικών της εξαγωγών κατά 14,04% κατέγραψε και η Ινδονησία, αγγίζοντας σε αξία τα $79,96 δις τον περασμένο Ιούνιο, σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία (ΕΣΥ) της χώρας.
Η Ινδονησία αποτελεί τον μεγαλύτερο εξαγωγέα θερμικού άνθρακα και ακατέργαστου φοινικέλαιου, αλλά και τον τρίτο μεγαλύτερο εξαγωγέα κακάου και καουτσούκ στον κόσμο. Τα στοιχεία από την ΕΣΥ της Ινδονησίας αποκαλύπτουν ότι η χώρα έχει καταγράψει τον περασμένο Ιούνιο εμπορικό πλεόνασμα, το οποίο ανήλθε σε $1,63 δις.
Όλα τα παραπάνω δείχνουν τη μεγάλη ανάπτυξη που παρατηρείται στο (ενδο) ασιατικό εμπόριο και τη σημαντική θέση που κατέχει η ασιατική ήπειρος στο διεθνή θαλάσσιο χώρο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ