
Αύξηση κατά 32,5% καταγράφηκε τον περασμένο Μάιο στις εξαγωγές της Μαλαισίας, συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους, αντιπροσωπεύοντας τη μεγαλύτερη αύξηση που έχει να καταγραφεί στις εξαγωγές της χώρας από τον Μάρτιο του 2010.
Η αύξηση των εξαγωγών οφείλεται στη μεγάλη ζήτηση για προϊόντα από όλους τους ‘πελάτες’ της χώρας, ιδιαίτερα την Κίνα, καθώς το εμπόριο (εισαγωγές-εξαγωγές) μεταξύ των δύο χωρών αυξήθηκε κατά 32,3% σε σχέση με τον Μάιο του 2016, αποφέροντας στη Μαλαισία έσοδα της τάξεως των $5,8 δις και αντιπροσωπεύοντας το 16,4% του συνολικού εμπορίου της.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι συνολικές εξαγωγές της Μαλαισίας αφού κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (+32,5%) συγκριτικά με τις εισαγωγές της χώρας (+30,4%), σε σχέση με τον Μάιο του 2016. Οι εξαγωγές της Μαλαισίας προς την Κίνα αυξήθηκαν κατά 51,5%, λόγω της μεγάλης ζήτησης από μέρους της Κίνας για ηλεκτρικά είδη, πετρελαϊκά και χημικά προϊόντα κ.ά.
Σύμφωνα με εκπροσώπους επιμελητήριων στην Κουάλα Λαμπούρ, οι εξαγωγές της χώρας απέφεραν $18,5 δις, ενώ οι εισαγωγές της ανήλθαν σε $17,2 δις, οδηγώντας την χώρα σε εμπορικό πλεόνασμα ύψους $1,3 δις.
Οικονομικοί αναλυτές εκφράζουν θετικές προσδοκίες για το εμπόριο της Μαλαισίας τους επόμενους μήνες, προβλέποντας ωστόσο μια μικρή μείωση των εξαγωγών της χώρας προς την Κίνα στα τέλη του 2017.
Αύξηση των συνολικών της εξαγωγών κατά 14,04% κατέγραψε και η Ινδονησία, αγγίζοντας σε αξία τα $79,96 δις τον περασμένο Ιούνιο, σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία (ΕΣΥ) της χώρας.
Η Ινδονησία αποτελεί τον μεγαλύτερο εξαγωγέα θερμικού άνθρακα και ακατέργαστου φοινικέλαιου, αλλά και τον τρίτο μεγαλύτερο εξαγωγέα κακάου και καουτσούκ στον κόσμο. Τα στοιχεία από την ΕΣΥ της Ινδονησίας αποκαλύπτουν ότι η χώρα έχει καταγράψει τον περασμένο Ιούνιο εμπορικό πλεόνασμα, το οποίο ανήλθε σε $1,63 δις.
Όλα τα παραπάνω δείχνουν τη μεγάλη ανάπτυξη που παρατηρείται στο (ενδο) ασιατικό εμπόριο και τη σημαντική θέση που κατέχει η ασιατική ήπειρος στο διεθνή θαλάσσιο χώρο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ