Dry
Παρά την περίοδο διακοπών σε μεγάλο μέρος της Μέσης Ανατολής και της Νοτιοανατολικής Ασίας, η αγορά παραμένει σε σταθερά επίπεδα αναφορικά με τον όγκο του διαχειριζόμενου φορτίου, ιδιαίτερα για τα πλοία μεγάλης χωρητικότητας. Οι ναύλοι στα Capesize πλοία μπορούν να φτάσουν έως και $12.250/pdpr (per day pro rata) για συμβόλαια ετήσιας διάρκειας. Έχει ενδιαφέρον ότι οι ναύλοι στην spot αγορά των Panamax πλοίων έχουν οδηγήσει σε αύξηση των ναύλων στις εξαμηνιαίες χρονοναυλώσεις σε δρομολόγια του Ατλαντικού, οι οποίες μπορούν να αγγίξουν τα $11.500/pdpr. Στα Supramaxes οι ναύλοι στις χρονοναυλώσεις μικρής χρονικής διάρκειας μπορούν να φτάσουν τα $8,750/pdpr στην Ανατολή, ενώ την ίδια περίοδο έχει καταγραφεί μικρή δραστηριότητα στην αγορά των πλοίων κατηγορίας Handy.
Wet
Λόγω της πυρκαγιάς που ξέσπασε σε μεγάλο διυλιστήριο στη Salina Cruz (Δυτική Ακτή Μεξικού), το οποίο δεν αναμένεται να επαναλειτουργήσει πριν τα τέλη Ιουλίου του 2017, η εταιρεία Pemex (Mexican National Petroleum Company), η κρατική πετρελαϊκή εταιρεία του Μεξικού, στοχεύει να εισάγει περίπου 3,5 εκατ. βαρέλια προϊόντων πετρελαίου προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες της ζήτησης.
Το γεγονός αυτό θα βοηθήσει την αγορά των MR (Medium Range) tankers και θα ωθήσει την ζήτηση εκτός του USG. Οι ναύλοι στην αγορά των MR tankers έχουν αρχίσει να ακολουθούν την ανοδική πορεία της αγοράς των product tankers, ιδιαίτερα στον Κόλπο του Μεξικού, όπου οι ναύλοι μπορούν να φτάσουν τα $13,950/pdpr για ετήσιας διάρκειας χρονοναυλώσεις. Υπάρχουν επίσης προσδοκίες ότι η αγορά των LR1 (Long range 1) tankers θα ακολουθήσει αυτήν την ανοδική πορεία παρόλο που οι ναύλοι βρίσκονται σε ύφεση αγγίζοντας τα $12,850/pdpr για συμβόλαια ετήσιας διάρκειας.
Φωτό: uptankers.com