
Η ναυαρχίδα της Airbus, το διώροφο τετρακινητήριο αεροπλάνο, που είναι και το μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος στον κόσμο, ανανεώνεται. H ευρωπαϊκή Airbus παρουσίασε, στην έδρα της στην Τουλούζη, τα σχέδιά της για ένα άκρως βελτιωμένο A380, το «A380plus».
Σύμφωνα με τη μελέτη της Airbus, το ανανεωμένο Α380 θα περιλαμβάνει αεροδυναμικές βελτιώσεις στα φτερά του, που θα επιτρέπουν εξοικονόμηση καυσίμου έως και 4%, ενώ οι αλλαγές στην εσωτερική διαρρύθμιση θα επιτρέψουν και την αύξηση των διαθέσιμων θέσεων. Συγκεκριμένα, με βάση τα όσα ανακοίνωσε η εταιρεία, που συμμετέχει στο φετινό Paris Air Show, το αναβαθμισμένο A380plus θα διαθέτει ανανεωμένη καμπίνα, με έως και 80 επιπλέον θέσεις, χωρίς, ωστόσο, να γίνονται εκπτώσεις στην άνεση των επιβατών. Σύμφωνα με την Airbus, υπολογίζεται ότι οι βελτιώσεις στο νέο A380 θα επιφέρουν μείωση κόστους 13% ανά θέση, σε σχέση με την υπάρχουσα έκδοση του αεροπλάνου.
Επίσης, το νέο A380plus θα μπορεί να διευρύνει την ακτίνα της επιχειρησιακής του δράσης, αναλόγως του αριθμού των ατόμων που θα επιβαίνουν σε αυτό, σε έως και 300 ν.μ. περισσότερα σε σχέση με τις σημερινές του δυνατότητες.
Επιπλέον, το A380plus, χάρη στις βελτιώσεις του, θα επιτρέπει την πραγματοποίηση ελέγχων συντήρησης σε μακρύτερα χρονικά διαστήματα, ενώ θα έχει και μειωμένο κόστος συντήρησης.
Ο John Leahy, Airbus COO Customers, σημειώνει πως «Το Α380plus είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος να προσφέρουμε ακόμα μεγαλύτερη οικονομία και, ταυτόχρονα, βελτιωμένη επιχειρησιακή απόδοση». Και ο ίδιος προσέθεσε, πως το βελτιωμένο A380 συνιστά «ένα νέο βήμα» προς την κατεύθυνση της καλύτερης εξυπηρέτησης μίας ταχέως αναπτυσσόμενης παγκόσμιας αεροπορικής αγοράς, που μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα της αύξησης της κυκλοφοριακής συμφόρησης στα μεγάλα αεροδρόμια του κόσμου, ικανοποιώντας, όμως, και τις υψηλές απαιτήσεις των επιβατών για μία μοναδική πτητική εμπειρία.
Φωτό: Airbus
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ