
Dry
Η αγορά του ξηρού φορτίου αυτήν την εβδομάδα χαρακτηρίζεται από συνεχόμενη μείωση στους ναύλους, γεγονός που αποδίδεται σε περιόδους διακοπών σε ορισμένες χώρες, στην περίοδο των θερινών μουσώνων που ξεκίνησε και επιπρόσθετα στην κλιμακούμενη κρίση που λαμβάνει χώρα στη Μέση Ανατολή. Οι ναύλοι στα Capesize πλοία έχουν μειωθεί περίπου σε $12.500/pdpr για βραχυχρόνιες περιόδους και σε $14.000/ pdpr για ετήσια διάρκεια. Η αγορά των Panamax πλοίων βρίσκεται στα ίδια επίπεδα τον τελευταίο καιρό, με τους ναύλους να ανέρχονται σε $9.250/pdpr για δρομολόγια Ατλαντικού και σε $7.750/pdpr για δρομολόγια προς την Ανατολή. Με μικρή δραστηριότητα να έχει καταγραφεί στην αγορά των Handy πλοίων, οι τιμές των ναύλων παραμένουν στα ίδια επίπεδα.
Wet
Η ένταση στη Μέση Ανατολή είχε ως αποτέλεσμα οι αραβικές χώρες να αναστείλουν τις εναέριες, χερσαίες και θαλάσσιες μεταφορές από και προς το Κατάρ και να θέσουν κάποιους περιορισμούς στη ναυτιλία. Παρ’ όλα αυτά οι εξαγωγές αργού πετρελαίου από το Κατάρ συνεχίζονται καθώς δεξαμενόπλοια φορτώνουν πετρέλαιο από την χώρα αλλά και από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Οι ναυλωτές δεν είναι ακόμα σίγουροι για τον αντίκτυπο των περιορισμών, όμως όλα τα εμπλεκόμενα μέρη προσπαθούν να λάβουν προληπτικά μέτρα, αναζητώντας παραδείγματος χάρη μικρότερα δεξαμενόπλοια για να φορτώνουν και να μεταφέρουν μόνο φορτία από το Κατάρ. Στις χρονοναυλώσεις τα πλοία κατηγορίας Handy και MR2 επιτυγχάνουν ναύλους ύψους $11.500 και $12.500, αντίστοιχα, για ετήσιας διάρκειας ναυλώσεις. Οι ναύλοι για τα πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας παραμένουν σταθεροί.
Φωτό: alibrashipping.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ