
Για πρώτη φορά ο IMO θα συζητήσει το θέμα των αυτόνομων πλοίων. Η χρήση αυτόνομων πλοίων, ή αλλιώς των λεγόμενων μη επανδρωμένων πλοίων, θα δημιουργήσει την ανάγκη για ένα κανονιστικό πλαίσιο για πλοία τέτοιου είδους καθώς και για την αλληλεπίδραση και τη συνύπαρξή τους με τα επανδρωμένα πλοία.
Το Τμήμα Θαλάσσιας Τεχνολογίας και Κανονισμών της BIMCO μαζί με το Τμήμα Ναυτικής Ασφάλειας θα παραστούν στην 98η σύνοδο της Επιτροπής Nαυτικής Ασφάλειας (MSC) του IMO, η οποία ξεκίνησε τις εργασίες της στις 7 Ιουνίου στο Λονδίνο και τις ολοκληρώνει στις 16 του μήνα.
Η MSC είναι η τεχνική επιτροπή του ΙΜΟ και εξετάζει οποιοδήποτε θέμα αφορά ενισχύσεις στην ναυσιπλοΐα, την κατασκευή και τον εξοπλισμό των πλοίων, την επάνδρωση από τη μεριά της ασφάλειας, τους κανόνες για την πρόληψη συγκρούσεων, τον χειρισμό επικίνδυνων φορτίων, τις διαδικασίες και τις απαιτήσεις της ασφάλειας στη θάλασσα, τις έρευνες για ναυτικά ατυχήματα, τις διασώσεις και οποιοδήποτε άλλο θέμα αφορά άμεσα την ασφάλεια στη θάλασσα. Η MSC εγκρίνει και υιοθετεί τροπολογίες σε συμβάσεις όπως η SOLAS (Safety of Life at Sea).
H MSC 98 καλείται να ξεκινήσει μια άσκηση οριοθέτησης του κανονιστικού πλαισίου προκειμένου να προσδιοριστούν οι επηρεαζόμενοι κανονισμοί του ΙΜΟ σχετικά με τα αυτόνομα πλοία.
Υπάρχει μια ανάγκη ανάπτυξης κατηγοριών πλοίων με διαφορετικά επίπεδα αυτοματισμού, από μερικώς αυτοματοποιημένα συστήματα τα οποία βοηθούν το πλήρωμα μέχρι και πλήρως αυτοματοποιημένα συστήματα, τα οποία είναι σε θέση να αναλάβουν όλες τις πτυχές της λειτουργίας των πλοίων χωρίς να χρειάζεται ανθρώπινη παρέμβαση.
Ορισμένοι νηογνώμονες έχουν ήδη δημοσιεύσει κριτήρια σχεδιασμού και κατευθυντήριες γραμμές για αυτόνομα πλοία. Ακόμα, ορισμένα κράτη έχουν θεσπίσει εθνικές κατευθυντήριες γραμμές για τη λειτουργία αυτών των πλοίων εντός της δικαιοδοσίας τους. Ωστόσο, καθώς ο αριθμός, ο τύπος και το μέγεθος των μη επανδρωμένων πλοίων αυξάνεται, αυτές οι πρωτοβουλίες ενδέχεται να καταστούν μη βιώσιμες και δυνητικά μη ασφαλείς.
Η MSC 98 δεν θα ξεκινήσει την πραγματική συζήτηση, αλλά θα αποφασίσει εάν και πότε θα αρχίσουν οι εργασίες.
Φωτό: imo.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ