
Για πρώτη φορά ο IMO θα συζητήσει το θέμα των αυτόνομων πλοίων. Η χρήση αυτόνομων πλοίων, ή αλλιώς των λεγόμενων μη επανδρωμένων πλοίων, θα δημιουργήσει την ανάγκη για ένα κανονιστικό πλαίσιο για πλοία τέτοιου είδους καθώς και για την αλληλεπίδραση και τη συνύπαρξή τους με τα επανδρωμένα πλοία.
Το Τμήμα Θαλάσσιας Τεχνολογίας και Κανονισμών της BIMCO μαζί με το Τμήμα Ναυτικής Ασφάλειας θα παραστούν στην 98η σύνοδο της Επιτροπής Nαυτικής Ασφάλειας (MSC) του IMO, η οποία ξεκίνησε τις εργασίες της στις 7 Ιουνίου στο Λονδίνο και τις ολοκληρώνει στις 16 του μήνα.
Η MSC είναι η τεχνική επιτροπή του ΙΜΟ και εξετάζει οποιοδήποτε θέμα αφορά ενισχύσεις στην ναυσιπλοΐα, την κατασκευή και τον εξοπλισμό των πλοίων, την επάνδρωση από τη μεριά της ασφάλειας, τους κανόνες για την πρόληψη συγκρούσεων, τον χειρισμό επικίνδυνων φορτίων, τις διαδικασίες και τις απαιτήσεις της ασφάλειας στη θάλασσα, τις έρευνες για ναυτικά ατυχήματα, τις διασώσεις και οποιοδήποτε άλλο θέμα αφορά άμεσα την ασφάλεια στη θάλασσα. Η MSC εγκρίνει και υιοθετεί τροπολογίες σε συμβάσεις όπως η SOLAS (Safety of Life at Sea).
H MSC 98 καλείται να ξεκινήσει μια άσκηση οριοθέτησης του κανονιστικού πλαισίου προκειμένου να προσδιοριστούν οι επηρεαζόμενοι κανονισμοί του ΙΜΟ σχετικά με τα αυτόνομα πλοία.
Υπάρχει μια ανάγκη ανάπτυξης κατηγοριών πλοίων με διαφορετικά επίπεδα αυτοματισμού, από μερικώς αυτοματοποιημένα συστήματα τα οποία βοηθούν το πλήρωμα μέχρι και πλήρως αυτοματοποιημένα συστήματα, τα οποία είναι σε θέση να αναλάβουν όλες τις πτυχές της λειτουργίας των πλοίων χωρίς να χρειάζεται ανθρώπινη παρέμβαση.
Ορισμένοι νηογνώμονες έχουν ήδη δημοσιεύσει κριτήρια σχεδιασμού και κατευθυντήριες γραμμές για αυτόνομα πλοία. Ακόμα, ορισμένα κράτη έχουν θεσπίσει εθνικές κατευθυντήριες γραμμές για τη λειτουργία αυτών των πλοίων εντός της δικαιοδοσίας τους. Ωστόσο, καθώς ο αριθμός, ο τύπος και το μέγεθος των μη επανδρωμένων πλοίων αυξάνεται, αυτές οι πρωτοβουλίες ενδέχεται να καταστούν μη βιώσιμες και δυνητικά μη ασφαλείς.
Η MSC 98 δεν θα ξεκινήσει την πραγματική συζήτηση, αλλά θα αποφασίσει εάν και πότε θα αρχίσουν οι εργασίες.
Φωτό: imo.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ