
Για πρώτη φορά ο IMO θα συζητήσει το θέμα των αυτόνομων πλοίων. Η χρήση αυτόνομων πλοίων, ή αλλιώς των λεγόμενων μη επανδρωμένων πλοίων, θα δημιουργήσει την ανάγκη για ένα κανονιστικό πλαίσιο για πλοία τέτοιου είδους καθώς και για την αλληλεπίδραση και τη συνύπαρξή τους με τα επανδρωμένα πλοία.
Το Τμήμα Θαλάσσιας Τεχνολογίας και Κανονισμών της BIMCO μαζί με το Τμήμα Ναυτικής Ασφάλειας θα παραστούν στην 98η σύνοδο της Επιτροπής Nαυτικής Ασφάλειας (MSC) του IMO, η οποία ξεκίνησε τις εργασίες της στις 7 Ιουνίου στο Λονδίνο και τις ολοκληρώνει στις 16 του μήνα.
Η MSC είναι η τεχνική επιτροπή του ΙΜΟ και εξετάζει οποιοδήποτε θέμα αφορά ενισχύσεις στην ναυσιπλοΐα, την κατασκευή και τον εξοπλισμό των πλοίων, την επάνδρωση από τη μεριά της ασφάλειας, τους κανόνες για την πρόληψη συγκρούσεων, τον χειρισμό επικίνδυνων φορτίων, τις διαδικασίες και τις απαιτήσεις της ασφάλειας στη θάλασσα, τις έρευνες για ναυτικά ατυχήματα, τις διασώσεις και οποιοδήποτε άλλο θέμα αφορά άμεσα την ασφάλεια στη θάλασσα. Η MSC εγκρίνει και υιοθετεί τροπολογίες σε συμβάσεις όπως η SOLAS (Safety of Life at Sea).
H MSC 98 καλείται να ξεκινήσει μια άσκηση οριοθέτησης του κανονιστικού πλαισίου προκειμένου να προσδιοριστούν οι επηρεαζόμενοι κανονισμοί του ΙΜΟ σχετικά με τα αυτόνομα πλοία.
Υπάρχει μια ανάγκη ανάπτυξης κατηγοριών πλοίων με διαφορετικά επίπεδα αυτοματισμού, από μερικώς αυτοματοποιημένα συστήματα τα οποία βοηθούν το πλήρωμα μέχρι και πλήρως αυτοματοποιημένα συστήματα, τα οποία είναι σε θέση να αναλάβουν όλες τις πτυχές της λειτουργίας των πλοίων χωρίς να χρειάζεται ανθρώπινη παρέμβαση.
Ορισμένοι νηογνώμονες έχουν ήδη δημοσιεύσει κριτήρια σχεδιασμού και κατευθυντήριες γραμμές για αυτόνομα πλοία. Ακόμα, ορισμένα κράτη έχουν θεσπίσει εθνικές κατευθυντήριες γραμμές για τη λειτουργία αυτών των πλοίων εντός της δικαιοδοσίας τους. Ωστόσο, καθώς ο αριθμός, ο τύπος και το μέγεθος των μη επανδρωμένων πλοίων αυξάνεται, αυτές οι πρωτοβουλίες ενδέχεται να καταστούν μη βιώσιμες και δυνητικά μη ασφαλείς.
Η MSC 98 δεν θα ξεκινήσει την πραγματική συζήτηση, αλλά θα αποφασίσει εάν και πότε θα αρχίσουν οι εργασίες.
Φωτό: imo.org
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ