
Τις προοπτικές που ανοίγονται για τον Πειραιά και για περαιτέρω επιχειρηματικές δραστηριότητες γύρω από τη Ναυτιλία, με αφορμή το Brexit εξέθεσε ο Υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, σε Έλληνες και ξένους εκπροσώπους των P & I Clubs, που προσκλήθηκαν στο Υπουργείο Ναυτιλίας.
Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της Ελλάδας είναι η πολιτική σταθερότητα και η ασφάλεια που προσφέρει. Το κλίμα αυτό, σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση, προσφέρει ευκαιρίες αναπτυξιακού και επενδυτικού χαρακτήρα, στο μέτρο που η Ελλάδα ενδιαφέρεται για την προσέλκυση επενδύσεων. Ταυτοχρόνως, ο Πειραιάς αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς σε ένα υπερσύγχρονο λιμάνι, που αποτελεί πύλη από και προς την Ευρώπη, για εμπορεύματα και επιβάτες. Ο τομέας της Ναυπηγοεπισκευής, παρά την ύφεση που γνώρισε τα τελευταία χρόνια, ετοιμάζεται, με συντονισμένες ενέργειες, να ανταποκριθεί στις νέες ανάγκες που εμφανίζονται. Στον τομέα αυτό η κυβέρνηση κινείται σε δύο δρόμους. Αφενός μεν στην προσπάθεια να απελευθερωθεί ο τομέας από βάρη του παρελθόντος, αφετέρου στην επέκταση των επενδύσεων, με την εγκατάσταση δύο δεξαμενών από την COSCO, στο πλαίσιο των συμφωνιών που έχουν ήδη υπογραφεί.
Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι φιλοδοξία της Κυβέρνησης είναι να καταστήσει τον Πειραιά σύγχρονο ναυτιλιακό κέντρο, με τις αναγκαίες υποδομές για παντός είδους ναυτιλιακές επενδύσεις. Στo πλαίσιo αυτό ο κ. Κουρουμπλής ζήτησε από τους εκπροσώπους των P&I Clubs την αρωγή, ώστε η Ελλάδα να διεκδικήσει την εμπορική έδρα των Clubs στην Ευρώπη, εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία του Brexit.
Από την δική τους πλευρά, οι εκπρόσωποι των P&I Clubs που δραστηριοποιούνται στη χώρα, επέδειξαν ενδιαφέρον και προθυμία για συνεργασία. Αναφέρθηκαν στις υποδομές και το θεσμικό πλαίσιο που θα διευκόλυνε την προσέκλυση νέων εταιριών, καθώς και την επέκταση των υφιστάμενων δραστηριοτήτων. Ιδιαιτέρως αναφέρθηκαν στη χρησιμότητα ενός ελληνικού ναυτιλιακού cluster.
Ο κ. Κουρουμπλής δήλωσε ότι η σημερινή πολιτική ηγεσία θα προχωρήσει στις απαραίτητες ρυθμίσεις όταν έχει εικόνα των αναγκών της αγοράς, τις οποίες αντιμετωπίζει με κατανόηση. Τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, σημείωσε, στηρίζει και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Όπως είπε, η Ελλάδα έχει και ιστορικό και πραγματικό δικαίωμα να μπει με αξιώσεις στην κούρσα της διαδοχής του Λονδίνου, ως ευρωπαϊκού ναυτιλιακού κέντρου, στο μέτρο που είναι η σημαντικότερη ναυτιλιακή δύναμη, σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο.
Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι του North of England P&I Association, του The Standard Club Europe, του UK P&I Club και του The London P&I Club.
Φωτό: yen.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα νερά της ναυτιλίας έρχεται να ταράξει για ακόμη μία φορά η κινεζική COSCO Shipping με μια άνευ προηγούμενου παραγγελία. Συγκεκριμένα, ο κολοσσός της…

Επιταχύνθηκε και τον Νοέμβριο εφέτος ο ρυθμός ανόδου του πληθωρισμού, καθώς αυξήθηκε 2,4% από αύξηση 2% τον Οκτώβριο και έναντι αύξησης επίσης 2,4% τον…

Η Τουρκία θα εγγυηθεί τη ροή του ρωσικού φυσικού αερίου προς την Ουγγαρία, όπως δήλωσε σήμερα ο ούγγρος πρωθυπουργός Βίκτορ Όρμπαν ότι συμφωνήθηκε κατά…

Την πυρηνική ενέργεια προσδιόρισε ως την αιχμή του δόρατος για την αξιοποίηση των επενδυτικών κεφαλαίων ύψους $750 δισ. από τη Νότια Κορέα και την…

Επενδύσεις ύψους 4 δισ. ευρώ σε έργα δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα από βιομηχανίες που δεν έχουν τεχνολογικά τη δυνατότητα μείωσης των εκπομπών…

Σε τροχιά παγίωσης κινείται η αγορά του LNG bunkering, σπάζοντας το φράγμα των 4 εκατ. τόνων ετησίως (σε παγκόσμιο επίπεδο). Η επίδοση αυτή, η…

Η εκεχειρία ΗΠΑ-Κίνας και η πρόσφατη αναβολή του IMO-NZF έχουν αλλάξει τα δεδομένα στον ναυτιλιακό κλάδο, με την αγορά νεότευκτων να βρίσκεται σε καλό…

Σε μια δραστική αναθεώρηση, που δύναται να προκαλέσει ισχυρούς τριγμούς στο παγκόσμιο εμπόριο, προσανατολίζονται οι χώρες της G7 και η ΕΕ, εξετάζοντας την επιβολή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ