
Γιαπωνέζικα ναυπηγεία, όπως αυτά της Mitsubishi Heavy Industries και της Imabari Shipbuilding, αποφάσισαν να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν ένα νέο σύστημα πλοήγησης στα πλοία. Σύμφωνα με πληροφορίες ένας νέος οργανισμός πρόκειται να δημιουργηθεί για τον σκοπό αυτό το ερχόμενο καλοκαίρι σε συνεργασία με το National Maritime Research Institute, το οποίο έχει έδρα στο Τόκιο. Στη δημιουργία του νέου συστήματος πλοήγησης θα συμμετέχουν και τα ναυπηγεία Japan Marine United, Mitsui Engineering & Shipbuilding and Kawasaki Heavy Industries αλλά και ναυτιλιακές εταιρείες όπως η Mitsui O.S.K. Lines και η Nippon Yusen Kaisha (NYK Line).
Το σύστημα πλοήγησης θα διευκολύνει τον πλου, καθώς θα καθορίζει ποια διαδρομή είναι η πιο βέλτιστη για να ακολουθήσει ένα πλοίο, λαμβάνοντας υπόψη διάφορους παράγοντες όπως είναι ο καιρός, το ύψος των κυμάτων κ.ά. Με το σύστημα τα πλοία θα έχουν τη δυνατότητα να ακολουθούν τις πιο σύντομες θαλάσσιες διαδρομές, γεγονός που θα συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης των καυσίμων αλλά και των εκπομπών αέριων ρύπων. Με την ανάπτυξη καινοτόμων τεχνολογιών όπως είναι το νέο σύστημα πλοήγησης, τα ναυπηγεία της Ιαπωνίας στοχεύουν να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των κινέζικων και των κορεάτικων ναυπηγικών μονάδων.
Να σημειωθεί ότι το περασμένο έτος οι παραγγελίες των γιαπωνέζικων ναυπηγείων αφορούσαν πλοία συνολικής χωρητικότητας 3,72 εκατ. τόνους, μειωμένες κατά 17% περίπου συγκριτικά με το 2015. Οι μειωμένες παραγγελίες της ναυπηγικής βιομηχανίας της Ιαπωνίας αποδίδονται μεταξύ άλλων και στον ανταγωνισμό τιμών που δέχονται από τους Κινέζους και Κορεάτες ανταγωνιστές.
Φωτό: mhi.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ