Συνεχίζεται η υπερπροσφορά στα containerships

Συνεχίζεται η υπερπροσφορά στα containerships

185
Συνεχίζεται η υπερπροσφορά στα containerships

Στο πλαίσιο του Capital Link International Shipping Forum China που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Σαγκάη, η Henriette Brent-Petersen, Managing Director shipping and offshore research της DVB Bank, ανέφερε ότι δεν πρόκειται να εξισορροπηθεί η προσφορά με τη ζήτηση στην αγορά των containerships για τα επόμενα δύο χρόνια.
Η ίδια προσέθεσε ότι από το 2011 η προσφορά containerships υπερβαίνει τη ζήτηση ενώ μόλις στο τελευταίο τρίμηνο του 2016 και το πρώτο τρίμηνο του 2017 η τάση αυτή φαίνεται να αντιστράφηκε. Σύμφωνα με την κ. Brent-Petersen, στη μείωση της προσφοράς πλοίων κατά το τελευταίο εξάμηνο συνέβαλε και ο υψηλός ρυθμός διάλυσης containerships κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, καθώς και οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις του 35% των νεότευκτων πλοίων.
Ενδιαφέρον έχει επίσης ότι η υπερπροσφορά των containerships συνεχίζει να υφίσταται παρά το γεγονός πως η «Hanjin Shipping» χρεοκόπησε ενώ και οι μεγάλοι μεταφορείς containers συνάπτουν συμφωνίες και δημιουργούν συμμαχίες που οδηγούν σε αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η κ. Brent-Petersen τόνισε επιπλέον ότι ένας ακόμη παράγοντας που συνεισφέρει στην υπερπροσφορά πλοίων είναι ότι οι ναυπηγήσεις πλοίων ολοκληρώνονται πλέον μέσα σε 2 χρόνια, γεγονός που οφείλεται στην υπερπροσφορά παραγωγικής δυναμικότητας των ναυπηγείων λόγω των μειωμένων παραγγελιών που αντιμετωπίζουν σε διεθνές επίπεδο. Σύμφωνα με την κ. Brent- Petersen, αναμένεται ότι το 2017 ο παγκόσμιος στόλος των containerships θα αυξηθεί κατά 3-4% περίπου με συνέπεια να παρατηρηθεί τους επόμενους μήνες μείωση στους ναύλους.
Ο κ. Zhang Ye, Πρόεδρος του Shanghai Shipping Exchange, επεσήμανε ότι δεν υπάρχει τρόπος να περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό η υπερβάλλουσα προσφορά πλοίων στη διεθνή ναυτιλία, παρά μόνο εάν υπάρξουν χρεωκοπίες ναυτιλιακών εταιρειών.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.