
Στο πλαίσιο του Capital Link International Shipping Forum China που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Σαγκάη, η Henriette Brent-Petersen, Managing Director shipping and offshore research της DVB Bank, ανέφερε ότι δεν πρόκειται να εξισορροπηθεί η προσφορά με τη ζήτηση στην αγορά των containerships για τα επόμενα δύο χρόνια.
Η ίδια προσέθεσε ότι από το 2011 η προσφορά containerships υπερβαίνει τη ζήτηση ενώ μόλις στο τελευταίο τρίμηνο του 2016 και το πρώτο τρίμηνο του 2017 η τάση αυτή φαίνεται να αντιστράφηκε. Σύμφωνα με την κ. Brent-Petersen, στη μείωση της προσφοράς πλοίων κατά το τελευταίο εξάμηνο συνέβαλε και ο υψηλός ρυθμός διάλυσης containerships κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, καθώς και οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις του 35% των νεότευκτων πλοίων.
Ενδιαφέρον έχει επίσης ότι η υπερπροσφορά των containerships συνεχίζει να υφίσταται παρά το γεγονός πως η «Hanjin Shipping» χρεοκόπησε ενώ και οι μεγάλοι μεταφορείς containers συνάπτουν συμφωνίες και δημιουργούν συμμαχίες που οδηγούν σε αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η κ. Brent-Petersen τόνισε επιπλέον ότι ένας ακόμη παράγοντας που συνεισφέρει στην υπερπροσφορά πλοίων είναι ότι οι ναυπηγήσεις πλοίων ολοκληρώνονται πλέον μέσα σε 2 χρόνια, γεγονός που οφείλεται στην υπερπροσφορά παραγωγικής δυναμικότητας των ναυπηγείων λόγω των μειωμένων παραγγελιών που αντιμετωπίζουν σε διεθνές επίπεδο. Σύμφωνα με την κ. Brent- Petersen, αναμένεται ότι το 2017 ο παγκόσμιος στόλος των containerships θα αυξηθεί κατά 3-4% περίπου με συνέπεια να παρατηρηθεί τους επόμενους μήνες μείωση στους ναύλους.
Ο κ. Zhang Ye, Πρόεδρος του Shanghai Shipping Exchange, επεσήμανε ότι δεν υπάρχει τρόπος να περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό η υπερβάλλουσα προσφορά πλοίων στη διεθνή ναυτιλία, παρά μόνο εάν υπάρξουν χρεωκοπίες ναυτιλιακών εταιρειών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ