Στο πλαίσιο του Capital Link International Shipping Forum China που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Σαγκάη, η Henriette Brent-Petersen, Managing Director shipping and offshore research της DVB Bank, ανέφερε ότι δεν πρόκειται να εξισορροπηθεί η προσφορά με τη ζήτηση στην αγορά των containerships για τα επόμενα δύο χρόνια.
Η ίδια προσέθεσε ότι από το 2011 η προσφορά containerships υπερβαίνει τη ζήτηση ενώ μόλις στο τελευταίο τρίμηνο του 2016 και το πρώτο τρίμηνο του 2017 η τάση αυτή φαίνεται να αντιστράφηκε. Σύμφωνα με την κ. Brent-Petersen, στη μείωση της προσφοράς πλοίων κατά το τελευταίο εξάμηνο συνέβαλε και ο υψηλός ρυθμός διάλυσης containerships κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, καθώς και οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις του 35% των νεότευκτων πλοίων.
Ενδιαφέρον έχει επίσης ότι η υπερπροσφορά των containerships συνεχίζει να υφίσταται παρά το γεγονός πως η «Hanjin Shipping» χρεοκόπησε ενώ και οι μεγάλοι μεταφορείς containers συνάπτουν συμφωνίες και δημιουργούν συμμαχίες που οδηγούν σε αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η κ. Brent-Petersen τόνισε επιπλέον ότι ένας ακόμη παράγοντας που συνεισφέρει στην υπερπροσφορά πλοίων είναι ότι οι ναυπηγήσεις πλοίων ολοκληρώνονται πλέον μέσα σε 2 χρόνια, γεγονός που οφείλεται στην υπερπροσφορά παραγωγικής δυναμικότητας των ναυπηγείων λόγω των μειωμένων παραγγελιών που αντιμετωπίζουν σε διεθνές επίπεδο. Σύμφωνα με την κ. Brent- Petersen, αναμένεται ότι το 2017 ο παγκόσμιος στόλος των containerships θα αυξηθεί κατά 3-4% περίπου με συνέπεια να παρατηρηθεί τους επόμενους μήνες μείωση στους ναύλους.
Ο κ. Zhang Ye, Πρόεδρος του Shanghai Shipping Exchange, επεσήμανε ότι δεν υπάρχει τρόπος να περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό η υπερβάλλουσα προσφορά πλοίων στη διεθνή ναυτιλία, παρά μόνο εάν υπάρξουν χρεωκοπίες ναυτιλιακών εταιρειών.
Συνεχίζεται η υπερπροσφορά στα containerships
Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.