
Στο πλαίσιο του Capital Link International Shipping Forum China που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Σαγκάη, η Henriette Brent-Petersen, Managing Director shipping and offshore research της DVB Bank, ανέφερε ότι δεν πρόκειται να εξισορροπηθεί η προσφορά με τη ζήτηση στην αγορά των containerships για τα επόμενα δύο χρόνια.
Η ίδια προσέθεσε ότι από το 2011 η προσφορά containerships υπερβαίνει τη ζήτηση ενώ μόλις στο τελευταίο τρίμηνο του 2016 και το πρώτο τρίμηνο του 2017 η τάση αυτή φαίνεται να αντιστράφηκε. Σύμφωνα με την κ. Brent-Petersen, στη μείωση της προσφοράς πλοίων κατά το τελευταίο εξάμηνο συνέβαλε και ο υψηλός ρυθμός διάλυσης containerships κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, καθώς και οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις του 35% των νεότευκτων πλοίων.
Ενδιαφέρον έχει επίσης ότι η υπερπροσφορά των containerships συνεχίζει να υφίσταται παρά το γεγονός πως η «Hanjin Shipping» χρεοκόπησε ενώ και οι μεγάλοι μεταφορείς containers συνάπτουν συμφωνίες και δημιουργούν συμμαχίες που οδηγούν σε αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η κ. Brent-Petersen τόνισε επιπλέον ότι ένας ακόμη παράγοντας που συνεισφέρει στην υπερπροσφορά πλοίων είναι ότι οι ναυπηγήσεις πλοίων ολοκληρώνονται πλέον μέσα σε 2 χρόνια, γεγονός που οφείλεται στην υπερπροσφορά παραγωγικής δυναμικότητας των ναυπηγείων λόγω των μειωμένων παραγγελιών που αντιμετωπίζουν σε διεθνές επίπεδο. Σύμφωνα με την κ. Brent- Petersen, αναμένεται ότι το 2017 ο παγκόσμιος στόλος των containerships θα αυξηθεί κατά 3-4% περίπου με συνέπεια να παρατηρηθεί τους επόμενους μήνες μείωση στους ναύλους.
Ο κ. Zhang Ye, Πρόεδρος του Shanghai Shipping Exchange, επεσήμανε ότι δεν υπάρχει τρόπος να περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό η υπερβάλλουσα προσφορά πλοίων στη διεθνή ναυτιλία, παρά μόνο εάν υπάρξουν χρεωκοπίες ναυτιλιακών εταιρειών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…

Την υλοποίηση επένδυσης ύψους $7,4 δισ. για την κατασκευή μονάδας χυτηρίου (smelter) στις ΗΠΑ δρομολογεί η Korea Zinc, ούτως ώστε να παράγει κρίσιμα μέταλλα…

Η σόγια αναδεικνύεται σε έναν εκ των κρισιμότερων ρυθμιστών ζήτησης για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου και ειδικότερα για τα Kamsarmaxes που εξυπηρετούν τα…

Σε επίπεδα-ρεκόρ για τη μετά Covid εποχή κλείνει το 2025 για τη ναυλαγορά των containerships, με τη ζήτηση να παραμένει ισχυρή σε όλες τις…

Η τιμή του βαρελιού του πετρελαίου Brent, που αποτελεί τιμή αναφοράς για την Ευρώπη, έπεσε σήμερα κάτω από το όριο των $60 για πρώτη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ