
Στο πλαίσιο του Capital Link International Shipping Forum China που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Σαγκάη, η Henriette Brent-Petersen, Managing Director shipping and offshore research της DVB Bank, ανέφερε ότι δεν πρόκειται να εξισορροπηθεί η προσφορά με τη ζήτηση στην αγορά των containerships για τα επόμενα δύο χρόνια.
Η ίδια προσέθεσε ότι από το 2011 η προσφορά containerships υπερβαίνει τη ζήτηση ενώ μόλις στο τελευταίο τρίμηνο του 2016 και το πρώτο τρίμηνο του 2017 η τάση αυτή φαίνεται να αντιστράφηκε. Σύμφωνα με την κ. Brent-Petersen, στη μείωση της προσφοράς πλοίων κατά το τελευταίο εξάμηνο συνέβαλε και ο υψηλός ρυθμός διάλυσης containerships κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, καθώς και οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις του 35% των νεότευκτων πλοίων.
Ενδιαφέρον έχει επίσης ότι η υπερπροσφορά των containerships συνεχίζει να υφίσταται παρά το γεγονός πως η «Hanjin Shipping» χρεοκόπησε ενώ και οι μεγάλοι μεταφορείς containers συνάπτουν συμφωνίες και δημιουργούν συμμαχίες που οδηγούν σε αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η κ. Brent-Petersen τόνισε επιπλέον ότι ένας ακόμη παράγοντας που συνεισφέρει στην υπερπροσφορά πλοίων είναι ότι οι ναυπηγήσεις πλοίων ολοκληρώνονται πλέον μέσα σε 2 χρόνια, γεγονός που οφείλεται στην υπερπροσφορά παραγωγικής δυναμικότητας των ναυπηγείων λόγω των μειωμένων παραγγελιών που αντιμετωπίζουν σε διεθνές επίπεδο. Σύμφωνα με την κ. Brent- Petersen, αναμένεται ότι το 2017 ο παγκόσμιος στόλος των containerships θα αυξηθεί κατά 3-4% περίπου με συνέπεια να παρατηρηθεί τους επόμενους μήνες μείωση στους ναύλους.
Ο κ. Zhang Ye, Πρόεδρος του Shanghai Shipping Exchange, επεσήμανε ότι δεν υπάρχει τρόπος να περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό η υπερβάλλουσα προσφορά πλοίων στη διεθνή ναυτιλία, παρά μόνο εάν υπάρξουν χρεωκοπίες ναυτιλιακών εταιρειών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ