
Σύμφωνα με τον αναλυτή της BIMCO, Peter Sand, παρά το γεγονός ότι τον περασμένο Ιανουάριο καταγράφηκε υψηλός ρυθμός διάλυσης στα πλοία όλων των κατηγοριών, παρατηρείται έκτοτε μια τάση μείωσης του ρυθμού διαλύσεως. Εξαίρεση αποτελούν τα crude oil tankers, των οποίων ο ρυθμός διάλυσης έφτασε τον περασμένο Απρίλιο στο υψηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί από τον Φεβρουάριο του 2015. Παρά τον υψηλό ρυθμό διάλυσης των crude oil tankers, η υπερβάλλουσα χωρητικότητα δεν αναμένεται να μειωθεί σημαντικά καθώς κατά τη διάρκεια του 2017 αναμένεται να αυξηθεί ο παγκόσμιος στόλος των crude oil tankers κατά 3,7%, σε σχέση με το περασμένο έτος.
Πιο αναλυτικά, μέχρι και τον περασμένο Απρίλιο έχει εκτιμηθεί ότι πλοία χωρητικότητας 1,3 εκατ. DWT έχουν σταλεί προς διάλυση. Σύμφωνα με την BIMCO το 2017 θα σταλούν προς διάλυση πλοία χωρητικότητας 9 εκατ. DWT. Τους πρώτους 4 μήνες του 2017 έχουν σταλεί προς διάλυση 8 crude oil tankers (2 VLCCs, 2 suezmaxes, 3 aframaxes και 1 panamax), συγκριτικά με τα μόλις 9 crude oil tankers που είχαν συνολικά σταλεί προς διάλυση για το σύνολο του 2016.
Αναφορικά με τα dry bulk carriers, από τον Ιανουάριο έως και τον Απρίλιο του 2017 έχουν σταλεί προς διάλυση πλοία συνολικής χωρητικότητας 5,7 εκατ. DWT, εκ των οποίων το 53% ήταν πλοία κατηγορίας capesize και handymax. Με τις διαλύσεις εξομαλύνεται σε κάποιο βαθμό ο υψηλός ρυθμός αύξησης του στόλου των dry bulk carriers που έχει καταγραφεί το τελευταίο έτος. Όπως δείχνει και το παρακάτω διάγραμμα, παρά τον υψηλό ρυθμό διάλυσης τους πρώτους μήνες του 2016, ο ρυθμός αυτός ακολουθεί φθίνουσα πορεία από τον Ιούλιο του 2016 έως και σήμερα.
Σε ό,τι αφορά την αγορά των product tankers εκεί παρατηρείται υπερπροσφορά πλοίων και χαμηλό ενδιαφέρον για να σταλούν πλοία προς διάλυση.
Τέλος, σε ότι αφορά τα containerships, τον Ιανουάριο του 2017 οδηγήθηκαν προς διάλυση πλοία συνολικής χωρητικότητας 100.000 TEUs, η μεγαλύτερη χωρητικότητα containerships που έχει διαλυθεί ποτέ σε ένα μήνα. Έκτοτε ο ρυθμός διάλυσης των πλοίων ακολουθεί φθίνουσα πορεία με αποκορύφωμα τον περασμένο Απρίλιο όπου μόλις 8 containerships μεσαίου μεγέθους διαλύθηκαν. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της BIMCO, ο αριθμός των διαλύσεων για τα containerships το τρέχον έτος θα είναι σημαντικά χαμηλότερος από το 2016, χρονιά κατά την οποία οδηγήθηκαν προς διάλυση containerships συνολικής χωρητικότητας 654.410 TEUs.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/DIVYAKANT SOLANKI
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ