
Στα τέλη του περασμένου χρόνου είχε ανακοινωθεί πως η Maersk και ο γερμανικός οικογενειακός Όμιλος Oetker είχαν καταλήξει σε συμφωνία για την πώληση της γερμανικής ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hamburg Süd (Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrts-Gesellschaft KG) στην δανέζικη ναυτιλιακή Maersk Line.
Πλέον, μετά και το -υπό όρους- πράσινο φως της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και των αντιμονοπωλιακών Αρχών των ΗΠΑ, η Hamburg Süd θα περάσει υπό τον έλεγχο της Maersk Line, με την τελευταία να καταβάλει ένα ποσό ύψους € 3,7 δις (τοις μετρητοίς) για την εξαγορά της, όπως ανακοινώθηκε και επισήμως προ ολίγων ημερών. Η συναλλαγή εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του τρέχοντος έτους.
Μέρος του ποσού που θα καταβληθεί στον γερμανικό οικογενειακό όμιλο Oetker από τη Maersk, έχει ανακοινωθεί πως θα κατευθυνθεί προς τη στήριξη του κλάδου των τροφίμων του γερμανικού Ομίλου αλλά και για έργα ψηφιοποίησης. Από την άλλη, η Maersk αναμένει να προκύψουν ετήσιες συνέργειες της τάξης των 350-400 εκατ. δολαρίων.
Ήδη έχουν αρχίσει και οι πρώτες αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο, με τον Ottmar Gast να αποχωρεί από την θέση του προέδρου του εκτελεστικού συμβουλίου της γερμανικής εταιρείας και να αναλαμβάνει τα καθήκοντα του προέδρου του εποπτικού συμβουλίου της Hamburg Süd. Από την άλλη ο Søren Toft, γενικός διευθυντής της Maersk Line, θα γίνει μέλος του εποπτικού συμβουλίου της Hamburg Süd.
Η Hamburg Süd θα διατηρήσει τις επιχειρηματικές δομές της αλλά και τα εμπορικά της σήματα, με τον Όμιλο Oetker να χάνει σχεδόν το ήμισυ των εσόδων του, που έως τώρα προέρχονταν από τη ναυτιλία, ποσό που εκτιμάται πως αγγίζει τα σχεδόν 12 εκατ. ευρώ.
Φωτό: hamburgsud.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ