
Στα τέλη του περασμένου χρόνου είχε ανακοινωθεί πως η Maersk και ο γερμανικός οικογενειακός Όμιλος Oetker είχαν καταλήξει σε συμφωνία για την πώληση της γερμανικής ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hamburg Süd (Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrts-Gesellschaft KG) στην δανέζικη ναυτιλιακή Maersk Line.
Πλέον, μετά και το -υπό όρους- πράσινο φως της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και των αντιμονοπωλιακών Αρχών των ΗΠΑ, η Hamburg Süd θα περάσει υπό τον έλεγχο της Maersk Line, με την τελευταία να καταβάλει ένα ποσό ύψους € 3,7 δις (τοις μετρητοίς) για την εξαγορά της, όπως ανακοινώθηκε και επισήμως προ ολίγων ημερών. Η συναλλαγή εκτιμάται πως θα έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του τρέχοντος έτους.
Μέρος του ποσού που θα καταβληθεί στον γερμανικό οικογενειακό όμιλο Oetker από τη Maersk, έχει ανακοινωθεί πως θα κατευθυνθεί προς τη στήριξη του κλάδου των τροφίμων του γερμανικού Ομίλου αλλά και για έργα ψηφιοποίησης. Από την άλλη, η Maersk αναμένει να προκύψουν ετήσιες συνέργειες της τάξης των 350-400 εκατ. δολαρίων.
Ήδη έχουν αρχίσει και οι πρώτες αλλαγές στο διοικητικό συμβούλιο, με τον Ottmar Gast να αποχωρεί από την θέση του προέδρου του εκτελεστικού συμβουλίου της γερμανικής εταιρείας και να αναλαμβάνει τα καθήκοντα του προέδρου του εποπτικού συμβουλίου της Hamburg Süd. Από την άλλη ο Søren Toft, γενικός διευθυντής της Maersk Line, θα γίνει μέλος του εποπτικού συμβουλίου της Hamburg Süd.
Η Hamburg Süd θα διατηρήσει τις επιχειρηματικές δομές της αλλά και τα εμπορικά της σήματα, με τον Όμιλο Oetker να χάνει σχεδόν το ήμισυ των εσόδων του, που έως τώρα προέρχονταν από τη ναυτιλία, ποσό που εκτιμάται πως αγγίζει τα σχεδόν 12 εκατ. ευρώ.
Φωτό: hamburgsud.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ