
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε την υπό όρους έγκρισή της για την πώληση της γερμανικής ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hamburg Süd (Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrts-Gesellschaft KG) στην δανέζικη ναυτιλιακή Maersk Line. Η Maersk Line και ο οικογενειακός Όμιλος Oetker είχαν καταλήξει σε συμφωνία τον περασμένο Δεκέμβριο, ώστε η πρώτη να αποκτήσει από τον δεύτερο την Hamburg Süd, η ιστορία της οποίας ξεκινά το 1871.
Ως όρος για την έγκριση της πώλησης τέθηκε η αποχώρηση της Hamburg Süd από αρκετά εμπορικά δρομολόγια, κυρίως σε Β. Ευρώπη, Κεντρική και Νότια Αμερική, Μέση Ανατολή, Νότιο Αφρική και Μεσόγειο. Και αυτό γιατί κατά την Επίτροπο Ανταγωνισμού Margrethe Vestager, σε αντίθετη περίπτωση οι δύο εταιρείες θα είχαν κυρίαρχη, σχεδόν μονοπωλιακή παρουσία σε αυτές τις περιοχές.
Σε δηλώσεις της, η κα Vestager τόνισε πως «οι ανταγωνιστικές ναυτιλιακές υπηρεσίες είναι απαραίτητες για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και για το σύνολο της οικονομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Για την Ευρωπαία Επίτροπο, οι δεσμεύσεις που προτίθενται να λάβουν τόσο η Maersk Line, όσο και η HSDG θα διατηρήσουν ένα υγιές επίπεδο ανταγωνισμού προς όφελος της ναυτιλιακής αγοράς.
Να σημειωθεί, πως μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2017, ο στόλος της Maersk Line θα διαθέτει 741 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μέσο όρο ηλικίας τα 8,7 έτη. Η συνολική μεταφορική ικανότητα του στόλου των δύο εταιρειών θα αγγίζει τα 3,8 εκατ. TEUs, με παγκόσμιο μερίδιο που θα φτάνει το 18,6%.
Φωτό: hamburgsud.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ