
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έδωσε την υπό όρους έγκρισή της για την πώληση της γερμανικής ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hamburg Süd (Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrts-Gesellschaft KG) στην δανέζικη ναυτιλιακή Maersk Line. Η Maersk Line και ο οικογενειακός Όμιλος Oetker είχαν καταλήξει σε συμφωνία τον περασμένο Δεκέμβριο, ώστε η πρώτη να αποκτήσει από τον δεύτερο την Hamburg Süd, η ιστορία της οποίας ξεκινά το 1871.
Ως όρος για την έγκριση της πώλησης τέθηκε η αποχώρηση της Hamburg Süd από αρκετά εμπορικά δρομολόγια, κυρίως σε Β. Ευρώπη, Κεντρική και Νότια Αμερική, Μέση Ανατολή, Νότιο Αφρική και Μεσόγειο. Και αυτό γιατί κατά την Επίτροπο Ανταγωνισμού Margrethe Vestager, σε αντίθετη περίπτωση οι δύο εταιρείες θα είχαν κυρίαρχη, σχεδόν μονοπωλιακή παρουσία σε αυτές τις περιοχές.
Σε δηλώσεις της, η κα Vestager τόνισε πως «οι ανταγωνιστικές ναυτιλιακές υπηρεσίες είναι απαραίτητες για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις και για το σύνολο της οικονομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Για την Ευρωπαία Επίτροπο, οι δεσμεύσεις που προτίθενται να λάβουν τόσο η Maersk Line, όσο και η HSDG θα διατηρήσουν ένα υγιές επίπεδο ανταγωνισμού προς όφελος της ναυτιλιακής αγοράς.
Να σημειωθεί, πως μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2017, ο στόλος της Maersk Line θα διαθέτει 741 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μέσο όρο ηλικίας τα 8,7 έτη. Η συνολική μεταφορική ικανότητα του στόλου των δύο εταιρειών θα αγγίζει τα 3,8 εκατ. TEUs, με παγκόσμιο μερίδιο που θα φτάνει το 18,6%.
Φωτό: hamburgsud.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ