
Από την 1η Απριλίου ξεκινά η υλοποίηση της συμφωνίας μεταξύ της συμμαχίας Renault-Nissan και του λιμένα του Γκντανσκ, η οποία προβλέπει την διακίνηση των οχημάτων της Nissan, που προορίζονται για τις αγορές της Λιθουανίας, της Λετονίας, της Ουκρανίας, της Τσεχίας, της Σλοβακίας, της Ουγγαρίας, αλλά και της Πολωνίας μέσω του μεγαλύτερου πολωνικού λιμένα. Σε εβδομαδιαία βάση οχήματα της Nissan που κατασκευάζονται σε Ιαπωνία, Ισπανία και ΗΒ θα φτάνουν δια θαλάσσης στο Γκντανσκ και από εκεί στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές.
Η απόφαση της Renault-Nissan έρχεται ως αποτέλεσμα της υλοποίησης του στρατηγικού σχεδίου της Αρχής Λιμένος του Γκντανσκ (PGA) για χορήγηση κινήτρων προς τις ευρωπαϊκές και διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες για να επιλέγουν το λιμένα του Γκντανσκ για την διακίνηση των οχημάτων τους προς τις αγορές της κεντρικής Ευρώπης. Στόχος του μεγαλύτερου πολωνικού λιμένα είναι να καταστεί κέντρο logistics της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, έτσι ώστε από το Γκντανσκ τα οχήματα να μεταφέρονται οδικώς και σιδηροδρομικώς προς τις αγορές της κεντρικής Ευρώπης.
Η απόφαση της Renault-Nissan έρχεται μετά την απόφαση προ ολίγων εβδομάδων και της Hyundai για διακίνηση μέρους των αυτοκινήτων της, που παράγει στο τσέχικο εργοστάσιό της, με φορτηγά αυτοκίνητα και τραίνα προς το Γκντανσκ και από εκεί δια θαλάσσης προς τον βρετανικό λιμένα του Τίλμπουρι, στον Τάμεση. Ο εκτιμώμενος όγκος των αυτοκινήτων που θα εξάγονται σε ετήσια βάση από τον πολωνικό λιμένα θα ανέλθει σε περίπου 50.000 αυτοκίνητα.
Να σημειωθεί ότι η Hyundai προτίμησε το Γκντανσκ αντί του βελγικού λιμένα του Ζεεμπρούγκε, που μέχρι τώρα χρησιμοποιούσε για την διακίνηση των οχημάτων της, ενώ και η Nissan μέχρι πρότινος χρησιμοποιούσε, κυρίως, το λιμένα του Άμστερνταμ για την διακίνηση των οχημάτων της προς τις αγορές της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης.
Φωτό: portgdansk.pl
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ