
Σε δελτίο Τύπου της British Ports Association, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ένωσης, Richard Ballantyne, αναφέρει ότι καθώς η βρετανική κυβέρνηση προχωρά στις διαπραγματεύσεις για την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε., θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στη διευκόλυνση του θαλάσσιου εμπορίου της χώρας, δεδομένου ότι τα λιμάνια της Βρετανίας αποτελούν πύλες ζωτικής σημασίας για τις εισαγωγές και τις εξαγωγές της.
Ο ίδιος προσθέτει ότι πλοία που εξυπηρετούν δρομολόγια RO-RO από το Ηνωμένο Βασίλειο προς τις χώρες της Ε.Ε δεν υπόκεινται στις απαιτήσεις των τελωνείων για δήλωση των φορτίων τους. Αυτή η κατάσταση όμως πρόκειται να αλλάξει με την έξοδο της Αγγλίας από την Ε.Ε. Οι έλεγχοι που πραγματοποιούνται στα τελωνεία των λιμανιών μπορεί να επιφέρουν χρονικές καθυστερήσεις με αρνητικές επιδράσεις στα κόστη των διαχειριστριών εταιρειών.
Όπως δηλώνει ο κ. Ballantyne, με τη νέα πραγματικότητα που δημιουργείται η βρετανική κυβέρνηση έχει τη δυνατότητα να σχεδιάσει μια τελωνειακή στρατηγική με βάση την οποία δεν θα απαιτείται υψηλός αριθμός ελέγχων για τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια από και προς τις χώρες της Ε.Ε.
Βέβαια για να υλοποιηθεί η στρατηγική αυτή, αναγκαία είναι η σύναψη συμφωνίας με την Ε.Ε. Επιδίωξη της Μ. Βρετανίας είναι επίσης οι γειτονικές της χώρες (Βέλγιο, Γαλλία, Ιρλανδία, Ισπανία και Ολλανδία) να διασφαλίζουν ότι οι πιθανοί έλεγχοι στα λιμάνια τους δεν θα προκαλούν χρονικές καθυστερήσεις στον εκτελωνισμό των φορτίων.
Ο κ. Ballantyne σημείωσε επίσης ότι η έξοδος του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε. δεν επηρεάζει μόνο το θαλάσσιο εμπόριο της χώρας αλλά όλο το κανονιστικό πλαίσιο που ρυθμίζει τομείς όπως το περιβάλλον, οι χερσαίες μεταφορές, η αλιεία κ.ά. Τέλος τόνισε ότι η βρετανική κυβέρνηση σχεδιάζει τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών υποδομών της χώρας, μολονότι η λιμενική βιομηχανία της Αγγλίας είναι σε θέση και τώρα να παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες για τη μεταφορά εμπορευμάτων και τη διακίνηση επιβατών.
Φωτο: Wikimedia
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ