
 
															Σε δελτίο Τύπου της British Ports Association, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ένωσης, Richard Ballantyne, αναφέρει ότι καθώς η βρετανική κυβέρνηση προχωρά στις διαπραγματεύσεις για την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε., θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στη διευκόλυνση του θαλάσσιου εμπορίου της χώρας, δεδομένου ότι τα λιμάνια της Βρετανίας αποτελούν πύλες ζωτικής σημασίας για τις εισαγωγές και τις εξαγωγές της.
Ο ίδιος προσθέτει ότι πλοία που εξυπηρετούν δρομολόγια RO-RO από το Ηνωμένο Βασίλειο προς τις χώρες της Ε.Ε δεν υπόκεινται στις απαιτήσεις των τελωνείων για δήλωση των φορτίων τους. Αυτή η κατάσταση όμως πρόκειται να αλλάξει με την έξοδο της Αγγλίας από την Ε.Ε. Οι έλεγχοι που πραγματοποιούνται στα τελωνεία των λιμανιών μπορεί να επιφέρουν χρονικές καθυστερήσεις με αρνητικές επιδράσεις στα κόστη των διαχειριστριών εταιρειών.
Όπως δηλώνει ο κ. Ballantyne, με τη νέα πραγματικότητα που δημιουργείται η βρετανική κυβέρνηση έχει τη δυνατότητα να σχεδιάσει μια τελωνειακή στρατηγική με βάση την οποία δεν θα απαιτείται υψηλός αριθμός ελέγχων για τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια από και προς τις χώρες της Ε.Ε.
Βέβαια για να υλοποιηθεί η στρατηγική αυτή, αναγκαία είναι η σύναψη συμφωνίας με την Ε.Ε. Επιδίωξη της Μ. Βρετανίας είναι επίσης οι γειτονικές της χώρες (Βέλγιο, Γαλλία, Ιρλανδία, Ισπανία και Ολλανδία) να διασφαλίζουν ότι οι πιθανοί έλεγχοι στα λιμάνια τους δεν θα προκαλούν χρονικές καθυστερήσεις στον εκτελωνισμό των φορτίων.
Ο κ. Ballantyne σημείωσε επίσης ότι η έξοδος του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε. δεν επηρεάζει μόνο το θαλάσσιο εμπόριο της χώρας αλλά όλο το κανονιστικό πλαίσιο που ρυθμίζει τομείς όπως το περιβάλλον, οι χερσαίες μεταφορές, η αλιεία κ.ά. Τέλος τόνισε ότι η βρετανική κυβέρνηση σχεδιάζει τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών υποδομών της χώρας, μολονότι η λιμενική βιομηχανία της Αγγλίας είναι σε θέση και τώρα να παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες για τη μεταφορά εμπορευμάτων και τη διακίνηση επιβατών.
Φωτο: Wikimedia
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ