
Σε δελτίο Τύπου της British Ports Association, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ένωσης, Richard Ballantyne, αναφέρει ότι καθώς η βρετανική κυβέρνηση προχωρά στις διαπραγματεύσεις για την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε., θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στη διευκόλυνση του θαλάσσιου εμπορίου της χώρας, δεδομένου ότι τα λιμάνια της Βρετανίας αποτελούν πύλες ζωτικής σημασίας για τις εισαγωγές και τις εξαγωγές της.
Ο ίδιος προσθέτει ότι πλοία που εξυπηρετούν δρομολόγια RO-RO από το Ηνωμένο Βασίλειο προς τις χώρες της Ε.Ε δεν υπόκεινται στις απαιτήσεις των τελωνείων για δήλωση των φορτίων τους. Αυτή η κατάσταση όμως πρόκειται να αλλάξει με την έξοδο της Αγγλίας από την Ε.Ε. Οι έλεγχοι που πραγματοποιούνται στα τελωνεία των λιμανιών μπορεί να επιφέρουν χρονικές καθυστερήσεις με αρνητικές επιδράσεις στα κόστη των διαχειριστριών εταιρειών.
Όπως δηλώνει ο κ. Ballantyne, με τη νέα πραγματικότητα που δημιουργείται η βρετανική κυβέρνηση έχει τη δυνατότητα να σχεδιάσει μια τελωνειακή στρατηγική με βάση την οποία δεν θα απαιτείται υψηλός αριθμός ελέγχων για τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια από και προς τις χώρες της Ε.Ε.
Βέβαια για να υλοποιηθεί η στρατηγική αυτή, αναγκαία είναι η σύναψη συμφωνίας με την Ε.Ε. Επιδίωξη της Μ. Βρετανίας είναι επίσης οι γειτονικές της χώρες (Βέλγιο, Γαλλία, Ιρλανδία, Ισπανία και Ολλανδία) να διασφαλίζουν ότι οι πιθανοί έλεγχοι στα λιμάνια τους δεν θα προκαλούν χρονικές καθυστερήσεις στον εκτελωνισμό των φορτίων.
Ο κ. Ballantyne σημείωσε επίσης ότι η έξοδος του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε. δεν επηρεάζει μόνο το θαλάσσιο εμπόριο της χώρας αλλά όλο το κανονιστικό πλαίσιο που ρυθμίζει τομείς όπως το περιβάλλον, οι χερσαίες μεταφορές, η αλιεία κ.ά. Τέλος τόνισε ότι η βρετανική κυβέρνηση σχεδιάζει τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των λιμενικών υποδομών της χώρας, μολονότι η λιμενική βιομηχανία της Αγγλίας είναι σε θέση και τώρα να παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες για τη μεταφορά εμπορευμάτων και τη διακίνηση επιβατών.
Φωτο: Wikimedia
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ