
Οι κρατικές τράπεζες της Νότιας Κορέας «Korean Development Bank» και «Export-Import Bank of Korea» ενέκριναν πρόσφατα δάνειο ύψους $2,6 δις για την ενίσχυση της Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
Σε διάστημα λιγότερο των δύο ετών, τα ναυπηγεία της Daewoo ετοιμάζονται να πάρουν το δεύτερό τους δάνειο, μετά το πρώτο ύψους $3,7 δις που είχαν λάβει τον Οκτώβριο του 2015.
Σύμφωνα με τον CEO της Korean Development Bank, Lee Dong-geol, παρά τις προσπάθειες που έγιναν από τα κορεάτικα ναυπηγεία, η αστάθεια στις τιμές του πετρελαίου, οι μειωμένες παραγγελίες πλοίων και οι καθυστερημένες παραδόσεις δημιούργησαν σημαντικά προβλήματα ρευστότητας. Ο ίδιος προσέθεσε ότι σε περίπτωση που δεν παρθούν αυστηρά μέτρα, η DSME κινδυνεύει να χρεοκοπήσει μέσα στον Απρίλιο, καθώς έχει προθεσμία μέχρι τις 21 Απριλίου για να αναχρηματοδοτήσει ή να αποπληρώσει δάνεια ύψους $357,9 εκατ. και επιπλέον $447 εκατ. μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Σύμφωνα με δηλώσεις των πιστωτριών τραπεζών των ναυπηγείων DSME, το πακέτο διάσωσης θα δοθεί στα ναυπηγεία εφόσον όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη (μέτοχοι, συνδικαλιστικές ενώσεις) συμφωνήσουν σε ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης του χρέους.
Συγκεκριμένα, για τη λήψη του δανείου, απαιτείται να γίνει ανταλλαγή του δανείου με ίδια κεφάλαια των ναυπηγείων. Επίσης, βασική προϋπόθεση για τη διασφάλιση του δανείου, είναι να μειωθεί το ανθρώπινο δυναμικό και οι μισθοί κατά 10% και 20%, αντίστοιχα, χωρίς να προβούν οι εργαζόμενοι σε απεργιακές κινητοποιήσεις.
Από τη μεριά τους οι πιστωτές συμβουλεύουν τα ναυπηγεία να περιορίσουν την κατασκευή υπεράκτιων εγκαταστάσεων, οι οποίες συνεισέφεραν σημαντικά στις ζημιές των ναυπηγείων το 2016 ($1,44 δις) και να επικεντρωθούν, λόγω της υψηλής τεχνολογίας που διαθέτουν, στη ναυπήγηση πλοίων που χρησιμοποιούν LNG ως καύσιμο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ