
Οι κρατικές τράπεζες της Νότιας Κορέας «Korean Development Bank» και «Export-Import Bank of Korea» ενέκριναν πρόσφατα δάνειο ύψους $2,6 δις για την ενίσχυση της Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
Σε διάστημα λιγότερο των δύο ετών, τα ναυπηγεία της Daewoo ετοιμάζονται να πάρουν το δεύτερό τους δάνειο, μετά το πρώτο ύψους $3,7 δις που είχαν λάβει τον Οκτώβριο του 2015.
Σύμφωνα με τον CEO της Korean Development Bank, Lee Dong-geol, παρά τις προσπάθειες που έγιναν από τα κορεάτικα ναυπηγεία, η αστάθεια στις τιμές του πετρελαίου, οι μειωμένες παραγγελίες πλοίων και οι καθυστερημένες παραδόσεις δημιούργησαν σημαντικά προβλήματα ρευστότητας. Ο ίδιος προσέθεσε ότι σε περίπτωση που δεν παρθούν αυστηρά μέτρα, η DSME κινδυνεύει να χρεοκοπήσει μέσα στον Απρίλιο, καθώς έχει προθεσμία μέχρι τις 21 Απριλίου για να αναχρηματοδοτήσει ή να αποπληρώσει δάνεια ύψους $357,9 εκατ. και επιπλέον $447 εκατ. μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Σύμφωνα με δηλώσεις των πιστωτριών τραπεζών των ναυπηγείων DSME, το πακέτο διάσωσης θα δοθεί στα ναυπηγεία εφόσον όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη (μέτοχοι, συνδικαλιστικές ενώσεις) συμφωνήσουν σε ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης του χρέους.
Συγκεκριμένα, για τη λήψη του δανείου, απαιτείται να γίνει ανταλλαγή του δανείου με ίδια κεφάλαια των ναυπηγείων. Επίσης, βασική προϋπόθεση για τη διασφάλιση του δανείου, είναι να μειωθεί το ανθρώπινο δυναμικό και οι μισθοί κατά 10% και 20%, αντίστοιχα, χωρίς να προβούν οι εργαζόμενοι σε απεργιακές κινητοποιήσεις.
Από τη μεριά τους οι πιστωτές συμβουλεύουν τα ναυπηγεία να περιορίσουν την κατασκευή υπεράκτιων εγκαταστάσεων, οι οποίες συνεισέφεραν σημαντικά στις ζημιές των ναυπηγείων το 2016 ($1,44 δις) και να επικεντρωθούν, λόγω της υψηλής τεχνολογίας που διαθέτουν, στη ναυπήγηση πλοίων που χρησιμοποιούν LNG ως καύσιμο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ