
Οι κρατικές τράπεζες της Νότιας Κορέας «Korean Development Bank» και «Export-Import Bank of Korea» ενέκριναν πρόσφατα δάνειο ύψους $2,6 δις για την ενίσχυση της Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).
Σε διάστημα λιγότερο των δύο ετών, τα ναυπηγεία της Daewoo ετοιμάζονται να πάρουν το δεύτερό τους δάνειο, μετά το πρώτο ύψους $3,7 δις που είχαν λάβει τον Οκτώβριο του 2015.
Σύμφωνα με τον CEO της Korean Development Bank, Lee Dong-geol, παρά τις προσπάθειες που έγιναν από τα κορεάτικα ναυπηγεία, η αστάθεια στις τιμές του πετρελαίου, οι μειωμένες παραγγελίες πλοίων και οι καθυστερημένες παραδόσεις δημιούργησαν σημαντικά προβλήματα ρευστότητας. Ο ίδιος προσέθεσε ότι σε περίπτωση που δεν παρθούν αυστηρά μέτρα, η DSME κινδυνεύει να χρεοκοπήσει μέσα στον Απρίλιο, καθώς έχει προθεσμία μέχρι τις 21 Απριλίου για να αναχρηματοδοτήσει ή να αποπληρώσει δάνεια ύψους $357,9 εκατ. και επιπλέον $447 εκατ. μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Σύμφωνα με δηλώσεις των πιστωτριών τραπεζών των ναυπηγείων DSME, το πακέτο διάσωσης θα δοθεί στα ναυπηγεία εφόσον όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη (μέτοχοι, συνδικαλιστικές ενώσεις) συμφωνήσουν σε ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης του χρέους.
Συγκεκριμένα, για τη λήψη του δανείου, απαιτείται να γίνει ανταλλαγή του δανείου με ίδια κεφάλαια των ναυπηγείων. Επίσης, βασική προϋπόθεση για τη διασφάλιση του δανείου, είναι να μειωθεί το ανθρώπινο δυναμικό και οι μισθοί κατά 10% και 20%, αντίστοιχα, χωρίς να προβούν οι εργαζόμενοι σε απεργιακές κινητοποιήσεις.
Από τη μεριά τους οι πιστωτές συμβουλεύουν τα ναυπηγεία να περιορίσουν την κατασκευή υπεράκτιων εγκαταστάσεων, οι οποίες συνεισέφεραν σημαντικά στις ζημιές των ναυπηγείων το 2016 ($1,44 δις) και να επικεντρωθούν, λόγω της υψηλής τεχνολογίας που διαθέτουν, στη ναυπήγηση πλοίων που χρησιμοποιούν LNG ως καύσιμο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ