
Στο πλαίσιο του Seatrade Cruise Global 2017 στο Μαϊάμι, συζητήθηκαν θέματα που άπτονται της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας.
Όπως έγινε γνωστό, ήδη 74 μεγάλα κρουαζιερόπλοια, συνολικού κόστους περί τα $50 δις, βρίσκονται υπό ναυπήγηση, με στόχο να ξεκινήσουν τα δρομολόγιά τους μέσα στην επόμενη δεκαετία.
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της MSC Cruises, Pierfrancesco Vago, ποτέ ξανά στο παρελθόν δεν έχει παρατηρηθεί τέτοια μαζική τάση για παραγγελίες κρουαζιερόπλοιων, προσθέτοντας ότι οι επενδύσεις αυτές οφείλονται στην ανοδική τάση που χαρακτηρίζει την αγορά της κρουαζιέρας. Συγκεκριμένα, με βάση τις εκτιμήσεις της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (CLIA), αναμένεται ότι κατά το τρέχον έτος θα ταξιδέψουν 25,3 εκατ. επιβάτες, 800.000 δηλαδή παραπάνω από ότι το 2016. Ένα από τα κυριότερα θέματα που συζητήθηκαν εκτενώς στο συνέδριο ήταν ότι η Μεσόγειος αλλά και η Καραϊβική αποτελούν τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς κρουαζιέρας. Ειδικά η Μεσόγειος, συνεχίζει να αποτελεί δημοφιλή προορισμό παρά την πολιτική αστάθεια που επικρατεί στο νότιο τμήμα της (Λιβύη, Αίγυπτος, Τυνησία, Συρία).
Αυτός είναι και ο λόγος που χώρες της Μεσογείου επενδύουν για την ανάπτυξη των υποδομών τους στον τομέα της κρουαζιέρας. Για παράδειγμα, η Ιταλία, μετά τον εκσυγχρονισμό στα λιμάνια της Νάπολη και του Παλέρμο, κατέγραψε αύξηση στον αριθμό επιβατών κρουαζιέρας. Αλλά και από τη μεριά της Ισπανίας γίνονται σημαντικές επενδύσεις στα λιμάνια της με στόχο το 2020 να αγγίξει τους 9,5 εκατ. επιβάτες.
Όσον αφορά την Καραϊβική, αρκετοί ομιλητές στο συνέδριο εξέφρασαν τον φόβο ότι υπό την προεδρεία Τράμπ, ενδεχομένως να περιοριστούν τα δρομολόγια κρουαζιέρας σε προορισμούς όπως η Κούβα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ