
Στο πλαίσιο του Seatrade Cruise Global 2017 στο Μαϊάμι, συζητήθηκαν θέματα που άπτονται της παγκόσμιας αγοράς κρουαζιέρας.
Όπως έγινε γνωστό, ήδη 74 μεγάλα κρουαζιερόπλοια, συνολικού κόστους περί τα $50 δις, βρίσκονται υπό ναυπήγηση, με στόχο να ξεκινήσουν τα δρομολόγιά τους μέσα στην επόμενη δεκαετία.
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος της MSC Cruises, Pierfrancesco Vago, ποτέ ξανά στο παρελθόν δεν έχει παρατηρηθεί τέτοια μαζική τάση για παραγγελίες κρουαζιερόπλοιων, προσθέτοντας ότι οι επενδύσεις αυτές οφείλονται στην ανοδική τάση που χαρακτηρίζει την αγορά της κρουαζιέρας. Συγκεκριμένα, με βάση τις εκτιμήσεις της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (CLIA), αναμένεται ότι κατά το τρέχον έτος θα ταξιδέψουν 25,3 εκατ. επιβάτες, 800.000 δηλαδή παραπάνω από ότι το 2016. Ένα από τα κυριότερα θέματα που συζητήθηκαν εκτενώς στο συνέδριο ήταν ότι η Μεσόγειος αλλά και η Καραϊβική αποτελούν τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς κρουαζιέρας. Ειδικά η Μεσόγειος, συνεχίζει να αποτελεί δημοφιλή προορισμό παρά την πολιτική αστάθεια που επικρατεί στο νότιο τμήμα της (Λιβύη, Αίγυπτος, Τυνησία, Συρία).
Αυτός είναι και ο λόγος που χώρες της Μεσογείου επενδύουν για την ανάπτυξη των υποδομών τους στον τομέα της κρουαζιέρας. Για παράδειγμα, η Ιταλία, μετά τον εκσυγχρονισμό στα λιμάνια της Νάπολη και του Παλέρμο, κατέγραψε αύξηση στον αριθμό επιβατών κρουαζιέρας. Αλλά και από τη μεριά της Ισπανίας γίνονται σημαντικές επενδύσεις στα λιμάνια της με στόχο το 2020 να αγγίξει τους 9,5 εκατ. επιβάτες.
Όσον αφορά την Καραϊβική, αρκετοί ομιλητές στο συνέδριο εξέφρασαν τον φόβο ότι υπό την προεδρεία Τράμπ, ενδεχομένως να περιοριστούν τα δρομολόγια κρουαζιέρας σε προορισμούς όπως η Κούβα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ