
 
															 
															Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά τον περασμένο Φεβρουάριο κατέγραψε νέο ρεκόρ στη μέση ημερήσια διέλευση των πλοίων, όσον αφορά την χωρητικότητά τους.
Συγκεκριμένα το Φεβρουάριο 1180 πλοία χρησιμοποίησαν την παλιά και νέα διώρυγα του Παναμά, με την μέση ημερήσια χωρητικότητα των πλοίων να διαμορφώνεται στα 1,18 εκατ. Panama Canal tonnes (PC/UMS). Το αμέσως προηγούμενο ρεκόρ αφορούσε τον περασμένο Ιανουάριο, όταν καταγράφηκε μέση ημερήσια διέλευση πλοίων, χωρητικότητας 1,16 εκατ. Panama Canal tonnes.
Ο Φεβρουάριος αποτελεί τον τρίτο συνεχόμενο μήνα που καταγράφεται ρεκόρ στη διέλευση των πλοίων από τη διώρυγα. Εκπρόσωποι της Αρχής της Διώρυγας αναφέρουν ότι το ρεκόρ αυτό είναι αποτέλεσμα της δημιουργίας της νέας διώρυγας, η οποία έχει συνεισφέρει στην αναμόρφωση του παγκόσμιου εμπορίου και στην παροχή υψηλών υπηρεσιών στα διερχόμενα πλοία.
Από την έναρξη της λειτουργίας της νέας διώρυγας τον περασμένο Ιούνιο, έχει παρατηρηθεί σημαντική αύξηση στα πλοία κάθε κατηγορίας, ενώ τον Απρίλιο του 2017 αναμένεται να διαπλεύσει τη διώρυγα το πρώτο κρουαζιερόπλοιο κατηγορίας neo–panamax, μεταφορικής ικανότητας 4.000 επιβατών.
Με στόχο να μπορέσει να ανταποκριθεί στις αυξανόμενες ροές, η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά ανακοίνωσε ότι θα υιοθετήσει ένα καινοτόμο σύστημα διαχείρισης της κίνησης. Μέσω του συστήματος αυτού θα προγραμματίζεται πιο αποτελεσματικά η εξυπηρέτηση των πλοίων, μειώνοντας τους χρόνους αναμονής, περιορίζοντας τα λειτουργικά έξοδα της διώρυγας και ενισχύοντας περαιτέρω τις πολιτικές ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή.
Πρόκειται για ένα λογισμικό με το οποίο θα σχεδιάζονται οι απαραίτητες λειτουργίες που πρέπει να γίνουν στη διώρυγα με πιο αποδοτικό τρόπο, κατανέμοντας πιο αποτελεσματικά τους απαιτούμενους πόρους για την εξασφάλιση υψηλής απόδοσης στις προσφερόμενες υπηρεσίες. Το νέο σύστημα πρόκειται να τεθεί πλήρως σε εφαρμογή μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, ενώ η μονάδα του συστήματος που θα διαχειρίζεται τα δρομολόγια των διερχομένων πλοίων αναμένεται να λειτουργήσει μέχρι τα τέλη του ερχόμενου Σεπτεμβρίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε έναν νέο κύκλο ανακατατάξεων και προσαρμογών εισέρχεται η αγορά των δεξαμενόπλοιων, υπό τη σκιά των τελευταίων γεωπολιτικών εξελίξεων και της κλιμάκωσης των κυρώσεων…

Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Amazon στη Γηραιά Ήπειρο, καθώς η εταιρεία-κολοσσός προανήγγειλε μεγαλεπήβολα επενδυτικά σχέδια στην Ολλανδία. Σύμφωνα με δημοσίευμα του…

Μετά τις αμερικανικές κυρώσεις στους κορυφαίους παραγωγούς πετρελαίου της Ρωσίας στις 22 Σεπτεμβρίου, προκλήθηκε ένα ντόμινο εξελίξεων, με την Ινδία και την Κίνα να…

Η Αρκτική αναδεικνύεται σε «θησαυρό» υδρογονανθράκων, με τη Ρωσία να κατέχει τη μερίδα του λέοντος των αποθεμάτων σε φυσικό αέριο και πετρέλαιο. Ειδικότερα, σύμφωνα…

Στον απόηχο της επεισοδιακής συνεδρίασης της MEPC για το Net-Zero Framework (NZF), που οδήγησε στην αναβολή της ψήφισής του για ένα έτος, οι διχογνωμίες…

Με την παραγωγή σχιστολιθικού πετρελαίου να αποτελεί το μεγάλο «στοίχημα» της Sinopec, ο κινεζικός κολοσσός προέβη πρόσφατα στην ανακάλυψη ενός σημαντικού αποθέματος. Ειδικότερα, σύμφωνα…

Tην είσοδό του στην αγορά των VLCCs με την παραγγελία δύο τέτοιων πλοίων στα ναυπηγεία Hengli επιβεβαίωσε στα Ναυτικά Χρονικά ο Όμιλος Alimia, συμφερόντων…

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ