
Την περίοδο αυτή ο βασιλιάς της Σαουδικής Αραβίας, Salman bin Abdulaziz Al Saud, επισκέπτεται χώρες της Ασίας, μεταξύ των οποίων τη Μαλαισία, την Ινδονησία, την Ιαπωνία, την Κίνα και τις Μαλδίβες, με άμεσο στόχο την πραγματοποίηση επενδύσεων σε αυτές για την ανάπτυξη του πετρελαϊκού τους τομέα.
Προς το παρόν ο βασιλιάς έχει συνάψει συμφωνία με την κυβέρνηση της Μαλαισίας για την πραγματοποίηση επενδύσεων ύψους $7 δις στην χώρα, ενώ αποβλέπει και σε παρόμοιες συμφωνίες με τις υπόλοιπες χώρες.
Όσον αφορά τις Μαλδίβες, η επίσκεψη του βασιλιά αναμένεται στις 18 Μαρτίου προκειμένου να συναφθεί συμφωνία ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι επενδύσεις στις Μαλδίβες στοχεύουν στη δημιουργία θαλάσσιων εμπορικών οδών πετρελαίου που θα καλύπτουν την περιοχή της ανατολικής Ασίας με έμφαση στην Κίνα. Και αυτό γιατί η οικονομική ευημερία της Σαουδικής Αραβίας εξαρτάται από τις πωλήσεις πετρελαίου, φυσικού αερίου και άλλων πετρελαϊκών ειδών στην Κίνα, με δεδομένη την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση του κινέζικου γίγαντα που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια για τα προϊόντα αυτά.
Σε ότι αφορά τις Μαλδίβες, οι επενδύσεις από τη Σαουδική Αραβία αφορούν την αγορά μέσω μιας μακροπρόθεσμης μίσθωσης ενός συμπλέγματος 19 νησιών για 99 χρόνια, τα οποία βρίσκονται 210 χλμ. νότια της πρωτεύουσας των Μαλδίβων, Μαλέ και έχουν πληθυσμό 4.000 άτομα.
Ο πρόεδρος της Δημοκρατίας των Μαλδίβων, Abdulla Yameen Abdul Gayoom, αρνήθηκε την πώληση των νησιών στη Σαουδική Αραβία, αναφέροντας μόνον πως διεξάγονται συζητήσεις για επενδύσεις ύψους 10 $δις, οι οποίες θα συνεισφέρουν στον τριπλασιασμό του ΑΕΠ της νησιωτικής χώρας.
Ο πρώην πρόεδρος των Μαλδίβων χαρακτήρισε τις επενδύσεις αυτές ως «ιδιαίτερα ανησυχητικές», ενώ κάτοικοι της νησιωτικής χώρας έχουν προβεί σε διαδηλώσεις με σκοπό να αποτραπεί η συμφωνία.
Οι Μαλδίβες ενδεχομένως να μην αποτελούν το άριστο στρατηγικό σημείο για το πετρελαϊκό εμπόριο της Σαουδικής Αραβίας, αφού περιβαλλοντικά βρίσκονται σε ευάλωτη θέση. Συγκεκριμένα, αποτελούν τη χώρα με το χαμηλότερο υψόμετρο στη Γη (μέγιστο ύψος μόλις 2,4 μ.) και σε περίπτωση αύξησης της στάθμης της θάλασσας στην περιοχή, οι επιπτώσεις θα είναι καταστροφικές τόσο για τη διαβίωση των κατοίκων όσο και για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων πετρελαίου που θα δημιουργηθούν εκεί από τους Σαουδάραβες, σε περίπτωση που πραγματοποιηθούν οι επενδύσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ