
Την περίοδο αυτή ο βασιλιάς της Σαουδικής Αραβίας, Salman bin Abdulaziz Al Saud, επισκέπτεται χώρες της Ασίας, μεταξύ των οποίων τη Μαλαισία, την Ινδονησία, την Ιαπωνία, την Κίνα και τις Μαλδίβες, με άμεσο στόχο την πραγματοποίηση επενδύσεων σε αυτές για την ανάπτυξη του πετρελαϊκού τους τομέα.
Προς το παρόν ο βασιλιάς έχει συνάψει συμφωνία με την κυβέρνηση της Μαλαισίας για την πραγματοποίηση επενδύσεων ύψους $7 δις στην χώρα, ενώ αποβλέπει και σε παρόμοιες συμφωνίες με τις υπόλοιπες χώρες.
Όσον αφορά τις Μαλδίβες, η επίσκεψη του βασιλιά αναμένεται στις 18 Μαρτίου προκειμένου να συναφθεί συμφωνία ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι επενδύσεις στις Μαλδίβες στοχεύουν στη δημιουργία θαλάσσιων εμπορικών οδών πετρελαίου που θα καλύπτουν την περιοχή της ανατολικής Ασίας με έμφαση στην Κίνα. Και αυτό γιατί η οικονομική ευημερία της Σαουδικής Αραβίας εξαρτάται από τις πωλήσεις πετρελαίου, φυσικού αερίου και άλλων πετρελαϊκών ειδών στην Κίνα, με δεδομένη την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση του κινέζικου γίγαντα που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια για τα προϊόντα αυτά.
Σε ότι αφορά τις Μαλδίβες, οι επενδύσεις από τη Σαουδική Αραβία αφορούν την αγορά μέσω μιας μακροπρόθεσμης μίσθωσης ενός συμπλέγματος 19 νησιών για 99 χρόνια, τα οποία βρίσκονται 210 χλμ. νότια της πρωτεύουσας των Μαλδίβων, Μαλέ και έχουν πληθυσμό 4.000 άτομα.
Ο πρόεδρος της Δημοκρατίας των Μαλδίβων, Abdulla Yameen Abdul Gayoom, αρνήθηκε την πώληση των νησιών στη Σαουδική Αραβία, αναφέροντας μόνον πως διεξάγονται συζητήσεις για επενδύσεις ύψους 10 $δις, οι οποίες θα συνεισφέρουν στον τριπλασιασμό του ΑΕΠ της νησιωτικής χώρας.
Ο πρώην πρόεδρος των Μαλδίβων χαρακτήρισε τις επενδύσεις αυτές ως «ιδιαίτερα ανησυχητικές», ενώ κάτοικοι της νησιωτικής χώρας έχουν προβεί σε διαδηλώσεις με σκοπό να αποτραπεί η συμφωνία.
Οι Μαλδίβες ενδεχομένως να μην αποτελούν το άριστο στρατηγικό σημείο για το πετρελαϊκό εμπόριο της Σαουδικής Αραβίας, αφού περιβαλλοντικά βρίσκονται σε ευάλωτη θέση. Συγκεκριμένα, αποτελούν τη χώρα με το χαμηλότερο υψόμετρο στη Γη (μέγιστο ύψος μόλις 2,4 μ.) και σε περίπτωση αύξησης της στάθμης της θάλασσας στην περιοχή, οι επιπτώσεις θα είναι καταστροφικές τόσο για τη διαβίωση των κατοίκων όσο και για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων πετρελαίου που θα δημιουργηθούν εκεί από τους Σαουδάραβες, σε περίπτωση που πραγματοποιηθούν οι επενδύσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ