
Την περίοδο αυτή ο βασιλιάς της Σαουδικής Αραβίας, Salman bin Abdulaziz Al Saud, επισκέπτεται χώρες της Ασίας, μεταξύ των οποίων τη Μαλαισία, την Ινδονησία, την Ιαπωνία, την Κίνα και τις Μαλδίβες, με άμεσο στόχο την πραγματοποίηση επενδύσεων σε αυτές για την ανάπτυξη του πετρελαϊκού τους τομέα.
Προς το παρόν ο βασιλιάς έχει συνάψει συμφωνία με την κυβέρνηση της Μαλαισίας για την πραγματοποίηση επενδύσεων ύψους $7 δις στην χώρα, ενώ αποβλέπει και σε παρόμοιες συμφωνίες με τις υπόλοιπες χώρες.
Όσον αφορά τις Μαλδίβες, η επίσκεψη του βασιλιά αναμένεται στις 18 Μαρτίου προκειμένου να συναφθεί συμφωνία ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι επενδύσεις στις Μαλδίβες στοχεύουν στη δημιουργία θαλάσσιων εμπορικών οδών πετρελαίου που θα καλύπτουν την περιοχή της ανατολικής Ασίας με έμφαση στην Κίνα. Και αυτό γιατί η οικονομική ευημερία της Σαουδικής Αραβίας εξαρτάται από τις πωλήσεις πετρελαίου, φυσικού αερίου και άλλων πετρελαϊκών ειδών στην Κίνα, με δεδομένη την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση του κινέζικου γίγαντα που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια για τα προϊόντα αυτά.
Σε ότι αφορά τις Μαλδίβες, οι επενδύσεις από τη Σαουδική Αραβία αφορούν την αγορά μέσω μιας μακροπρόθεσμης μίσθωσης ενός συμπλέγματος 19 νησιών για 99 χρόνια, τα οποία βρίσκονται 210 χλμ. νότια της πρωτεύουσας των Μαλδίβων, Μαλέ και έχουν πληθυσμό 4.000 άτομα.
Ο πρόεδρος της Δημοκρατίας των Μαλδίβων, Abdulla Yameen Abdul Gayoom, αρνήθηκε την πώληση των νησιών στη Σαουδική Αραβία, αναφέροντας μόνον πως διεξάγονται συζητήσεις για επενδύσεις ύψους 10 $δις, οι οποίες θα συνεισφέρουν στον τριπλασιασμό του ΑΕΠ της νησιωτικής χώρας.
Ο πρώην πρόεδρος των Μαλδίβων χαρακτήρισε τις επενδύσεις αυτές ως «ιδιαίτερα ανησυχητικές», ενώ κάτοικοι της νησιωτικής χώρας έχουν προβεί σε διαδηλώσεις με σκοπό να αποτραπεί η συμφωνία.
Οι Μαλδίβες ενδεχομένως να μην αποτελούν το άριστο στρατηγικό σημείο για το πετρελαϊκό εμπόριο της Σαουδικής Αραβίας, αφού περιβαλλοντικά βρίσκονται σε ευάλωτη θέση. Συγκεκριμένα, αποτελούν τη χώρα με το χαμηλότερο υψόμετρο στη Γη (μέγιστο ύψος μόλις 2,4 μ.) και σε περίπτωση αύξησης της στάθμης της θάλασσας στην περιοχή, οι επιπτώσεις θα είναι καταστροφικές τόσο για τη διαβίωση των κατοίκων όσο και για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων πετρελαίου που θα δημιουργηθούν εκεί από τους Σαουδάραβες, σε περίπτωση που πραγματοποιηθούν οι επενδύσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις ρυθμίσεις που περικλείουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία, την ενεργειακή μετάβαση, καθώς και το ρόλο των λιμενικών υποδομών προς αυτή την κατεύθυνση, επικεντρώθηκε η συζήτηση…
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παρευρέθηκαν σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025, στην τελετή εγκαινίων των ανακαινισμένων εργαστηρίων του…
Ο όμιλος ERMA TECH, ανακοίνωσε την απόκτηση της τεχνολογίας Ultrasonic Antifouling Technology, που αναπτύχθηκε από την γερμανικών συμφερόντων HASYTEC, και των σχετικών δικαιωμάτων πνευματικής…
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ