
Μεγάλη μείωση κερδών, άνω του 60%, εμφάνισαν τα οικονομικά μεγέθη της Airbus για το σύνολο του περασμένου έτους. Συγκεκριμένα, από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία, τα κέρδη της το 2016 διαμορφώθηκαν στα €995 εκατ., έναντι €2,7 δις το 2015. Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις της, αυτές κατέγραψαν θετικό πρόσημο και κινήθηκαν στο +3%, αγγίζοντας τα €66,58 δις, έχοντας προχωρήσει σε ρεκόρ παραδόσεων αεροσκαφών για το 2016. Πιο αναλυτικά, το 2016 η Airbus παρέδωσε 688 αεροσκάφη, έναντι 635 το 2015.
Επίσης, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τα κέρδη προ φόρων και τόκων μειώθηκαν κατά 3,6%, στα €3,96 δις.
Η μεγάλη μείωση των κερδών αποδίδεται στην αύξηση του κόστους παραγωγής των στρατιωτικών αεροσκαφών. Η Airbus ανακοίνωσε ότι τα κέρδη της υποχώρησαν σημαντικά κατά το 4ο τρίμηνο του 2016 λόγω της χρέωσης €1,2 δις για το στρατιωτικό αεροπλάνο μεταφοράς, A-400M Atlas, που έχει ήδη εμφανίσει συνολικές μη αναμενόμενες δαπάνες ύψους €2,2 δις. Δαπάνες, που οφείλονται, εν πολλοίς, σε αποζημιώσεις που έχει καταβάλει η εταιρεία, λόγω προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στην άτρακτο και σε μηχανικά μέρη αεροσκαφών A-400M. Ένας από τους κύριους αγοραστές του Α-400 Μ είναι η γερμανική Πολεμική Αεροπορία.
Υψηλόβαθμα στελέχη της Airbus τόνισαν ότι το πρόγραμμα παραγωγής του στρατιωτικού αεροσκάφους A-400M εξακολουθεί να προκαλεί ανησυχία στην εταιρεία, ενώ ως κύρια προτεραιότητα για το τρέχον έτος έχει τεθεί η μείωση των κινδύνων του προγράμματος παραγωγής του αεροσκάφους, καθώς και η βελτίωσή του.
Όμως, η Airbus έχει να αντιμετωπίσει και τα υψηλά πρόστιμα που της έχουν επιβληθεί από τις κυβερνήσεις του Βελγίου, της Μεγάλης Βρετανίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας, του Λουξεμβούργου, της Ισπανίας και της Τουρκίας, με τις οποίες επιδιώκει να έρθει σε συνεννόηση και συμβιβασμό, ώστε να μειωθούν τα ποσά, που πρέπει να καταβάλλει.
Φωτό: airbusgroup.com/P. Masclet/master films & S. Ramadier
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ