
Μεγάλη μείωση κερδών, άνω του 60%, εμφάνισαν τα οικονομικά μεγέθη της Airbus για το σύνολο του περασμένου έτους. Συγκεκριμένα, από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία, τα κέρδη της το 2016 διαμορφώθηκαν στα €995 εκατ., έναντι €2,7 δις το 2015. Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις της, αυτές κατέγραψαν θετικό πρόσημο και κινήθηκαν στο +3%, αγγίζοντας τα €66,58 δις, έχοντας προχωρήσει σε ρεκόρ παραδόσεων αεροσκαφών για το 2016. Πιο αναλυτικά, το 2016 η Airbus παρέδωσε 688 αεροσκάφη, έναντι 635 το 2015.
Επίσης, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τα κέρδη προ φόρων και τόκων μειώθηκαν κατά 3,6%, στα €3,96 δις.
Η μεγάλη μείωση των κερδών αποδίδεται στην αύξηση του κόστους παραγωγής των στρατιωτικών αεροσκαφών. Η Airbus ανακοίνωσε ότι τα κέρδη της υποχώρησαν σημαντικά κατά το 4ο τρίμηνο του 2016 λόγω της χρέωσης €1,2 δις για το στρατιωτικό αεροπλάνο μεταφοράς, A-400M Atlas, που έχει ήδη εμφανίσει συνολικές μη αναμενόμενες δαπάνες ύψους €2,2 δις. Δαπάνες, που οφείλονται, εν πολλοίς, σε αποζημιώσεις που έχει καταβάλει η εταιρεία, λόγω προβλημάτων που παρουσιάστηκαν στην άτρακτο και σε μηχανικά μέρη αεροσκαφών A-400M. Ένας από τους κύριους αγοραστές του Α-400 Μ είναι η γερμανική Πολεμική Αεροπορία.
Υψηλόβαθμα στελέχη της Airbus τόνισαν ότι το πρόγραμμα παραγωγής του στρατιωτικού αεροσκάφους A-400M εξακολουθεί να προκαλεί ανησυχία στην εταιρεία, ενώ ως κύρια προτεραιότητα για το τρέχον έτος έχει τεθεί η μείωση των κινδύνων του προγράμματος παραγωγής του αεροσκάφους, καθώς και η βελτίωσή του.
Όμως, η Airbus έχει να αντιμετωπίσει και τα υψηλά πρόστιμα που της έχουν επιβληθεί από τις κυβερνήσεις του Βελγίου, της Μεγάλης Βρετανίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας, του Λουξεμβούργου, της Ισπανίας και της Τουρκίας, με τις οποίες επιδιώκει να έρθει σε συνεννόηση και συμβιβασμό, ώστε να μειωθούν τα ποσά, που πρέπει να καταβάλλει.
Φωτό: airbusgroup.com/P. Masclet/master films & S. Ramadier
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ