
Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters, τον περασμένο Ιανουάριο η Σαουδική Αραβία, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη πετρελαιοπαραγωγό χώρα-μέλος του OPEC, μείωσε σημαντικά την παραγωγή πετρελαίου, συνεισφέροντας στη συνολική μείωση της παραγωγής του Οργανισμού έως και 93%.
Ο OPEC από τις αρχές του χρόνου έχει μειώσει την παραγωγή πετρελαίου κατά 1,2 εκατ. βαρέλια την ημέρα, δίνοντας με αυτόν τον τρόπο ώθηση στην τιμή του. Η Ρωσία και άλλα 10 μέλη του Οργανισμού έχουν συμφωνήσει να μειώσουν την παραγωγή τους κατά 50%. Σύμφωνα με στοιχεία του OPEC τον περασμένο μήνα οι εξαγωγές πετρελαίου από τα 11 μέλη του έπεσαν στα 29,888 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
Όσον αφορά τη Σαουδική Αραβία εκτιμάται, πως στην πραγματικότητα η παραγωγή της έχει μειωθεί περισσότερο απ’ όσο υπολογίζει ο OPEC, φτάνοντας μέχρι και τα 9,7 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, το Reuters αναφέρει ότι ορισμένα μέλη του OPEC (Αλγερία, Ιράν, Ιράκ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Βενεζουέλα) καταγράφουν αύξηση στην πετρελαϊκή τους παραγωγή, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με τα στοιχεία του OPEC περί μείωσης της παραγωγής.
Τέλος, λαμβάνοντας υπόψη ότι η ζήτηση για αργό πετρέλαιο από τις χώρες του OPEC θα αυξηθεί το 2017 σε περίπου 32,14 βαρέλια ανά ημέρα, ο OPEC εκτιμά ότι εφόσον η παραγωγή πετρελαίου παραμείνει σε σταθερά επίπεδα, τότε δεν θα υπάρξει πλεόνασμα πετρελαίου. Να σημειωθεί, ότι τον περασμένο μήνα το πλεόνασμα ανήλθε σε 985.000 βαρέλια ανά ημέρα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA PHOTO/IHRAC/BURNHAM
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ