
															Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κατά την τελευταία συνεδρίασή της, αφού εξέτασε τα ήδη υφιστάμενα προβλήματα, που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος των ναυτεργατών, προέβη στην παρακάτω ανακοίνωση:
«Τα προβλήματα θεριεύουν και οξύνονται ακόμη περισσότερο με τις νέες ερμηνευτικές εγκυκλίους για την εφαρμογή των διατάξεων του Νόμου 4387/2016 για το συνταξιοδοτικό – ασφαλιστικό, που αντί να διευκολύνουν και να ξεκαθαρίζουν τα όσα καταστροφικά και ομιχλώδη ορίζει ο Νόμος περιπλέκουν ακόμη περισσότερο τα πράγματα και, αφού διαπίστωσε για άλλη μια φορά, ότι οι δοθείσες υποσχέσεις των αρμοδίων και του κ. Υφυπουργού Εργασίας για άμεση ρύθμιση του ποσοστού αναπλήρωσης των συντάξεων των ναυτικών, δυστυχώς όχι μόνον παρέμειναν υποσχέσεις αλλά επιπρόσθετα απογυμνώνεται πλήρως το ΝΑΤ από την ακίνητη του περιουσία, την οποία ο κ. Υφυπουργός Εργασσίας την προορίζει για το “χωνευτήρι” του ΕΦΚΑ, αποφάσισε τα παρακάτω:
Πρώτα απ’ όλα διευκρινίζει και τονίζει προς τον κ. Υφυπουργό Εργασίας και προς κάθε Αρμόδιο ότι η εννιάημερη πρόσφατη απεργία της ΠΝΟ απλά ανεστάλη προσωρινά όχι γιατί ικανοποιήθηκαν τα αιτήματα μας, αλλά για να δοθεί χρόνος στους αρμοδίους για την εξεύρεση λύσεων στα απεργιακά μας αιτήματα, στα οποία όμως μέχρι σήμερα όχι μόνον δεν δόθηκε καμία λύση, αλλά αντίθετα καθημερινά αυξάνονται και οξύνονται με αποκλειστική δική τους υπαιτιότητα. Καλό, λοιπόν, θα ήτανε ο κ. Υφυπουργός να υλοποιήσει τις υποσχέσεις του και όχι να οξύνει έτι περαιτέρω τα πράγματα. Τον συμβουλεύουμε, λοιπόν, πριν βάλει χέρι στα ακίνητα του ΝΑΤ, ας μπεί στον κόπο να ερευνήσει πως περιήλθαν αυτά στην ιδιοκτησία του Ταμείου μας και για πιο σκοπό περιήλθαν, και να αφήσει κατά μέρος την “άλωση τους”. Αλλιώτικα θα λάβει και την απάντηση που πρέπει.
Η ΠΝΟ υπενθυμίζει για άλλη μια φορά τα αιτήματα της απεργίας μας, τα οποία συνοψίζονται επιγραμματικά: συνταξιοδοτικό/ασφαλιστικό, ανεργία, οργανικές συνθέσεις, υπογραφή ΣΣΕ, εφαρμογή ΣΣΕ και νομοθεσίας, μέτρα ανακούφισης για τους ανέργους και συνταξιούχους, ΓΕΝΕ, δημόσιος χαρακτήρας ναυτικής εκπαίδευσης, και προειδοποιεί:Αν δεν υπάρξουν σύντομα θετικές λύσεις ο κλάδος είναι καθόλα έτοιμος και αποφασισμένος για συνέχιση του αγώνα με νέες κινητοποιήσεις κάθε μορφής.
Κατά δεύτερο και με αφορμή τα “ένθεν – κακείθεν” δελτία Τύπου και δηλώσεις των εργοδοτών και του Υπουργείου περί ατομικών συμβάσεων, περί “διεθνών κρατούντων”, περί “γερμανικού μοντέλου”, κοκ, η ΠΝΟ δηλώνει προς κάθε κατεύθυνση ότι η θέση της Διοίκησης της Ομοσπονδίας είναι μια, και αταλάντευτη: Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων για όλες τις κατηγορίες πλοίων με τις οποίες όχι απλά θα ανανεώνονται οι μέχρι σήμερα υπογραφείσες και εφαρμοζόμενες ΣΣΕ, αλλά θα βελτιώνονται έτι περαιτέρω οι όροι αυτών, ώστε να ανταποκρίνονται στις σημερινές δυσμενέστατες συνθήκες και δεδομένα, και, όλες οι προσλήψεις των ναυτεργατών, σε όλα τα πλοία, που φορολογούνται στην Ελλάδα (Ν. 27/75) , να γίνονται μέσω ΓΕΝΕ προκειμένου να διασφαλίζεται η πλήρης ιατροφαρμακευτική περίθαλψη και η ασφάλιση τους, σύμφωνα με ισχύουσα Εθνική Νομοθεσία και τις ΣΣΕ της ΠΝΟ».
Και η ανακοίνωση της ΠΝΟ καταλήγει ως εξής: «Τέλος, και πριν να θρηνήσουμε θύματα, παρίσταται άμεση ανάγκη ριζικής επανεξέτασης των διατάξεων και των Υπουργικών αποφάσεων, με τις οποίες και μειωθήκαν δραστικά οι συνθέσεις των πληρωμάτων των πλοίων της ακτοπλοΐας και των πλοίων Ελλάδας-Ιταλίας και η άμεση επάνδρωση τους σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 177/ 1974 και τις πραγματικές ανάγκες των πλοίων ώστε να διασφαλίζονται πλήρως η ασφάλεια των ιδίων των πλοίων, των δρομολογίων, των επιβατών και των πληρωμάτων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ