
Μετά από 328 χρόνια παρουσίας στο City, o εμβληματικός οργανισμός των Lloyd’s αναμένεται να είναι ο πρώτος μεγάλος βρετανικός θεσμικός κολοσσός που θα αποφασίσει τη μεταφορά μέρους των δραστηριοτήτων του σε χώρα-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πρόκειται για μία απόφαση, που έρχεται ως άμεση συνέπεια του Brexit, και ιδίως του «σκληρού» Brexit που ανακοίνωσε η Τερέζα Μέι.
Άλλωστε, ο Πρόεδρος του αντασφαλιστικού γίγαντα, John Nelson, είχε δηλώσει προ ολίγων μηνών, ότι η θέση της ίδιας της βρετανικής μητρόπολης ως παγκοσμίου ηγέτη στον τομέα της ασφάλισης έχει πλέον τεθεί σε κίνδυνο λόγω της απόφασης των Βρετανών για αποχώρηση από την ΕΕ.
Ο ίδιος είχε, επίσης, προειδοποιήσει την βρετανική κυβέρνηση, πως αν δεν παρουσιαστούν συγκεκριμένες δεσμεύσεις από το Λονδίνο σχετικά με το ποια θα είναι η σχέση της Βρετανίας με την ΕΕ, μετά την αποχώρηση τη πρώτης από την Ένωση, τότε η επιλογή για πολλά νομικά πρόσωπα, όπως οι Lloyd’s, θα είναι η μεταφορά δραστηριοτήτων σε ευρωπαϊκό έδαφος, προτού εγκαινιαστεί η διαδικασία εξόδου της χώρας από την Ε.Ε. Επίσης, και η Διευθύνουσα Σύμβουλος Inga Beale, επιβεβαίωσε ότι θα ακολουθήσει το αρχικό πλάνο, για μετακόμιση εκτός Λονδίνου.
Η απόφασή των Lloyd’s για μεταφορά θα γίνει μέσω θυγατρικής, για την οποία θα ζητήσει την έγκριση των ευρωπαϊκών ρυθμιστικών αρχών. Η απόφαση έχει να κάνει με την ανάγκη προστασίας των εσόδων του οργανισμού, που κατά 11% προέρχονται από την Ευρώπη, ενώ κύριος στόχος είναι η διατήρηση ελεύθερης πρόσβασης στην αγορά της ΕΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες βρετανικών ειδησεογραφικών μέσων (The Ιndependent, Business Insider), οι Lloyd’s εξετάζουν ως υποψήφιες χώρες για την δημιουργία της ευρωπαϊκής έδρας την Ιρλανδία, την Γερμανία, την Ολλανδία, το Βέλγιο και τη Μάλτα, αν και ως πιο πιθανή έδρα, κατά τους Financial Times, φέρεται το Λουξεμβούργο.
Βέβαια, όπως επισημαίνουν οι FT, το μεγαλύτερο μέρος των εργασιών του αντασφαλιστικού κολοσσού των Lloyd’s θα παραμείνει στο Λονδίνο, ενώ σε κάθε περίπτωση οι οριστικές αποφάσεις για δημιουργία έδρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα ληφθούν μέχρι το τέλος του προσεχούς Μαρτίου.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ