
Σύμφωνα με την Drewry, ο στόλος των chemical carriers αυξήθηκε κατά 5,2% το 2016 και αναμένεται να αυξηθεί και άλλο μέχρι το τέλος του 2017, κατά 3,3%.
H αύξηση του αριθμού των chemical carriers έχει οδηγήσει σε υπερπροσφορά χωρητικότητας με συνέπεια να παρατηρείται μείωση στους ναύλους (ιδίως στα μεγάλης χωρητικότητας πλοία), η οποία αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον για τα επόμενα 2 χρόνια.
Παρά το γεγονός πως το 2016 αυξήθηκαν οι εμπορευματικές ροές μεταξύ ΗΠΑ– Ευρώπης και ΗΠΑ- Βορειοανατολικής Ασίας, οι τιμές των ναύλων παραμένουν στα ίδια επίπεδα. Αναμένεται πως ο στόλος των chemical carriers θα αυξηθεί περαιτέρω λόγω των παραγγελιών που έχουν γίνει τα προηγούμενα έτη. Από την άλλη, αναμένονται περισσότερες διαλύσεις σε chemical carriers σε σχέση με το 2016, λόγω νέων κανονισμών που θα τεθούν σε ισχύ εντός του τρέχοντος έτους.
Επιπλέον, σε συνδυασμό με τις εξελίξεις στα Water Ballast Treatments στα πλοία, θα επιταχυνθεί ο ρυθμός διάλυσής αρκετών πλοίων μέχρι τα τέλη του 2020. Εκτιμάται όμως πως αυτή η εξέλιξη θα έχει ελάχιστη συνολική επίδραση στο μέγεθος του στόλου των chemical carriers, καθώς όσα πλοία πρόκειται να διαλυθούν θα έχουν μεταφορική ικανότητα μικρότερη των 10.000 DWT.
Αναλυτές της Drewry εικάζουν πάντως πως το 2017 αναμένεται συνέχεια της υπερπροσφοράς στα chemical carriers και συνεπώς κατά πάσα πιθανότητα θα επηρεαστούν αρνητικά οι τιμές των ναύλων στα μεγάλης χωρητικότητας chemical carriers, σε αντίθεση με τα μικρότερης χωρητικότητας, των οποίων οι ναύλοι θα παραμείνουν σταθεροί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ