
Σύμφωνα με την Ένωση των Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (ECSA), τα ναυπηγεία της Ευρώπης τα οποία συγκαταλέγονται στη λίστα των εξειδικευμένων μονάδων ανακύκλωσης πλοίων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής διαχειρίζονται λιγότερο από το 30% των πλοίων προς διάλυση.
Το συγκεκριμένο γεγονός φανερώνει την ανάγκη για σύσταση διαλυτηρίων σε περιοχές εκτός της Ευρώπης τα οποία θα παρέχουν ασφαλείς εργασιακές συνθήκες και η λειτουργία τους θα είναι φιλική προς το περιβάλλον. Να πληρούν δηλαδή τις απαραίτητες προδιαγραφές σύμφωνα με τον Κανονισμό Ανακύκλωσης Πλοίων (ν.1257/ 2013) για να προστεθούν στην εγκεκριμένη λίστα της Ε.Ε. Εφόσον ένα πλοίο έχει σημαία κράτους της Ε.Ε., θα οδηγείται σε ένα εγκεκριμένο διαλυτήριο στο τέλος της λειτουργικής του ζωής είτε αυτό το διαλυτήριο βρίσκεται εντός είτε εκτός της Ε.Ε.
Nα σημειωθεί ότι πολλές αιτήσεις διαλυτηρίων εκτός Ε.Ε. (Τουρκία, Κίνα, Ινδία), που επιθυμούν να προστεθούν στη λίστα της Ε.Ε., δεν έχουν ακόμα εγκριθεί. Το πιο σημαντικό απ’ αυτά τα διαλυτήρια βρίσκεται στην πόλη Alang της Ινδίας, όπου πολλές εγκαταστάσεις συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της Σύμβασης του Χόνγκ Κόνγκ, παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούν τη μέθοδο του beaching για τη διάλυση των πλοίων. Η ECSA έχει υποστηρίξει την προσθήκη αυτής της περιοχής στη λίστα των εγκεκριμένων διαλυτηρίων της Ε.Ε. διότι αυτό συν τοις άλλοις θα έχει ως αποτέλεσμα να αποκτήσουν υψηλές προδιαγραφές και άλλα διαλυτήρια εκτός Ε.Ε.
Ο ευρωπαϊκός Κανονισμός Ανακύκλωσης Πλοίων (ν.1257/2013) θα τεθεί σε ισχύ στις 31 Δεκεμβρίου 2018.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ