
Σύμφωνα με την Ένωση των Ευρωπαίων Πλοιοκτητών (ECSA), τα ναυπηγεία της Ευρώπης τα οποία συγκαταλέγονται στη λίστα των εξειδικευμένων μονάδων ανακύκλωσης πλοίων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής διαχειρίζονται λιγότερο από το 30% των πλοίων προς διάλυση.
Το συγκεκριμένο γεγονός φανερώνει την ανάγκη για σύσταση διαλυτηρίων σε περιοχές εκτός της Ευρώπης τα οποία θα παρέχουν ασφαλείς εργασιακές συνθήκες και η λειτουργία τους θα είναι φιλική προς το περιβάλλον. Να πληρούν δηλαδή τις απαραίτητες προδιαγραφές σύμφωνα με τον Κανονισμό Ανακύκλωσης Πλοίων (ν.1257/ 2013) για να προστεθούν στην εγκεκριμένη λίστα της Ε.Ε. Εφόσον ένα πλοίο έχει σημαία κράτους της Ε.Ε., θα οδηγείται σε ένα εγκεκριμένο διαλυτήριο στο τέλος της λειτουργικής του ζωής είτε αυτό το διαλυτήριο βρίσκεται εντός είτε εκτός της Ε.Ε.
Nα σημειωθεί ότι πολλές αιτήσεις διαλυτηρίων εκτός Ε.Ε. (Τουρκία, Κίνα, Ινδία), που επιθυμούν να προστεθούν στη λίστα της Ε.Ε., δεν έχουν ακόμα εγκριθεί. Το πιο σημαντικό απ’ αυτά τα διαλυτήρια βρίσκεται στην πόλη Alang της Ινδίας, όπου πολλές εγκαταστάσεις συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της Σύμβασης του Χόνγκ Κόνγκ, παρά το γεγονός ότι χρησιμοποιούν τη μέθοδο του beaching για τη διάλυση των πλοίων. Η ECSA έχει υποστηρίξει την προσθήκη αυτής της περιοχής στη λίστα των εγκεκριμένων διαλυτηρίων της Ε.Ε. διότι αυτό συν τοις άλλοις θα έχει ως αποτέλεσμα να αποκτήσουν υψηλές προδιαγραφές και άλλα διαλυτήρια εκτός Ε.Ε.
Ο ευρωπαϊκός Κανονισμός Ανακύκλωσης Πλοίων (ν.1257/2013) θα τεθεί σε ισχύ στις 31 Δεκεμβρίου 2018.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ