
Ο μεγαλύτερος πολωνικός λιμένας, το Γκντανσκ, βίωσε το 2016 ένα ισχυρό αναπτυξιακό σοκ, επιτυγχάνοντας να βρεθεί μεταξύ των έξι μεγαλύτερων λιμένων της Βαλτικής, καταγράφοντας για έκτο συναπτό έτος αύξηση στην διακίνηση εμπορευματικών αγαθών. Το 2017 αναμένεται να είναι εξίσου επιτυχές για το Γκντανσκ με τις καλές ειδήσεις να έχουν αρχίσει ήδη να έρχονται, με πρώτη την απόφαση της Hyundai για διακίνηση των οχημάτων που παράγει στην ανατολική Ευρώπη μέσω του Γκντανσκ προς την Βρετανία.

Συγκεκριμένα, η κορεάτικη αυτοκινητοβιομηχανία Hyundai ανακοίνωσε ότι μέρος των αυτοκινήτων που παράγει στο τσέχικο εργοστάσιό της κοντά στο χωριό Nošovice θα μεταφέρονται πλέον με φορτηγά αυτοκίνητα και τραίνα προς το Γκντανσκ και από εκεί θα μεταφέρονται δια θαλάσσης προς τον βρετανικό λιμένα του Τίλμπουρι, στον Τάμεση. Ο εκτιμώμενος όγκος των αυτοκινήτων που θα εξάγονται σε ετήσια βάση από τον πολωνικό λιμένα θα ανέλθει σε περίπου 50.000 αυτοκίνητα.
Έχει ενδιαφέρον ότι η Hyundai προτίμησε το Γκντανσκ αντί του βελγικού λιμένα του Ζεεμπρούγκε, που μέχρι τώρα χρησιμοποιούσε, καθώς ο πολωνικός λιμένας έχει πολλά περισσότερα πλεονεκτήματα: καλύτερη γεωγραφική θέση, εκσυγχρονισμένες υποδομές, βελτιωμένες διατροπικές συνδέσεις με την ενδοχώρα της ανατολικής Ευρώπης.

Πλέον, σε εβδομαδιαία βάση και για τα επόμενα τρία χρόνια πλοία της εταιρείας “K” Line European Sea Highway Services (KESS) θα συνδέουν το Γκντανσκ με τον βρετανικό λιμένα του Τίλμπουρι. Το πρώτο πλοίο της εταιρείας που έδεσε στο Γκντανσκ στις 5 Ιανουαρίου ήταν το EMS Highway (Ro Ro cargo) με σημαία Κύπρου.
Φωτό: portgdansk.pl
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ