
Η Dryships Inc. ανακοίνωσε τη συμφωνία με εταιρείες που ελέγχονται από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλό της, κ. Γεώργιο Οικονόμου, για την εξάσκηση δικαιωμάτων απόκτησης τεσσάρων πλοίων VLGC’s, μεταφοράς LPG τα οποία ναυπηγούνται από την Hyundai Heavy Industries. Τα τέσσερα πλοία πρόκειται να ναυλωθούν με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα.
Οι όροι των δικαιωμάτων προβλέπουν ότι η Dryships θα έχει στη διάθεσή της τέσσερα ξεχωριστά δικαιώματα διάρκειας τριών μηνών για την απόκτηση καθενός εκ των τεσσάρων πλοίων, στην τιμή των $83,5 εκατ. Εφόσον ασκηθούν και τα τέσσερα δικαιώματα το συνολικό κόστος κτήσης των πλοίων θα ανέλθει στα $334 εκατ. ενώ τα αναμενόμενα έσοδα των ναυλοσυμφώνων προβλέπεται να ανέλθουν σε $390 εκατ. Τα δικαιώματα λήγουν στις 4 Απριλίου 2017 και οι παραδόσεις των πλοίων προγραμματίζονται για τους μήνες Ιούνιο, Σεπτέμβριο, Οκτώβριο και Δεκέμβριο. Ήδη το πρώτο δικαίωμα εξασκήθηκε στις 9 Ιανουαρίου και αφορά το 1ο πλοίο, το οποίο θα παραδοθεί τον Ιούνιο, με το 25% της τιμής απόκτησης του να καταβάλλεται εντός του Ιανουαρίου. Το ναυλοσύμφωνο για το εν λόγω πλοίο έχει διάρκεια πέντε ετών με δικαίωμα επέκτασης για άλλα τρία έτη από αντισυμβαλλόμενη πετρελαϊκή εταιρεία, με αναμενόμενα έσοδα $54 εκατ. που δύνανται να ανέλθουν σε $92,7 εφόσον αυξηθεί η διάρκεια του ναυλοσυμφώνου.
Η συναλλαγή εγκρίθηκε από τα ανεξάρτητα μέλη του Διοικητικού Συμβούλιου της εταιρείας και στηρίχθηκε σε εκτιμήσεις μεσιτών.
Η εταιρεία σκοπεύει να χρηματοδοτήσει την απόκτηση των εν λόγω πλοίων με ίδια κεφάλαια, με την μη αναληφθείσα πίστωση από την Sifnos Shareholders και μέσω έκδοσης νέων μετοχών.
Εφόσον αποκτηθούν, τα πλοία θα διαχειρίζεται η TMS Cardiff Gas, συμφερόντων του κ. Οικονόμου.
Σχολιάζοντας την ανακοίνωση, ο κ. Οικονόμου ανέφερε ότι «είμαστε πολύ ευτυχείς που ολοκληρώσαμε μια συμφωνία που μας επιτρέπει μεγάλη ευελιξία στη ρευστότητά μας. Πιστεύουμε στις μακροχρόνιες προοπτικές της αγοράς των gas carriers. Έχοντας το option απόκτησης τεσσάρων αδελφών πλοίων πολύ υψηλών ποιοτικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών με μικρό χρονοδιάγραμμα παράδοσης και για τα οποία υπάρχουν ήδη ναυλοσύμφωνα, μας παρέχει τη μοναδική ευκαιρία να εισέλθουμε στο χώρο των LPG πατώντας σε στέρεα βάση για περαιτέρω επέκταση. Εφόσον η εταιρεία επιλέξει να ασκήσει οποιοδήποτε από τα εν λόγω options, η κάθε απόκτηση πλοίου θα αυξήσει σημαντικά τα έσοδα της εταιρείας και θα μας δώσει ορατή και απτή ρευστότητα σε όρους αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ