
Η Dryships Inc. ανακοίνωσε τη συμφωνία με εταιρείες που ελέγχονται από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλό της, κ. Γεώργιο Οικονόμου, για την εξάσκηση δικαιωμάτων απόκτησης τεσσάρων πλοίων VLGC’s, μεταφοράς LPG τα οποία ναυπηγούνται από την Hyundai Heavy Industries. Τα τέσσερα πλοία πρόκειται να ναυλωθούν με μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα.
Οι όροι των δικαιωμάτων προβλέπουν ότι η Dryships θα έχει στη διάθεσή της τέσσερα ξεχωριστά δικαιώματα διάρκειας τριών μηνών για την απόκτηση καθενός εκ των τεσσάρων πλοίων, στην τιμή των $83,5 εκατ. Εφόσον ασκηθούν και τα τέσσερα δικαιώματα το συνολικό κόστος κτήσης των πλοίων θα ανέλθει στα $334 εκατ. ενώ τα αναμενόμενα έσοδα των ναυλοσυμφώνων προβλέπεται να ανέλθουν σε $390 εκατ. Τα δικαιώματα λήγουν στις 4 Απριλίου 2017 και οι παραδόσεις των πλοίων προγραμματίζονται για τους μήνες Ιούνιο, Σεπτέμβριο, Οκτώβριο και Δεκέμβριο. Ήδη το πρώτο δικαίωμα εξασκήθηκε στις 9 Ιανουαρίου και αφορά το 1ο πλοίο, το οποίο θα παραδοθεί τον Ιούνιο, με το 25% της τιμής απόκτησης του να καταβάλλεται εντός του Ιανουαρίου. Το ναυλοσύμφωνο για το εν λόγω πλοίο έχει διάρκεια πέντε ετών με δικαίωμα επέκτασης για άλλα τρία έτη από αντισυμβαλλόμενη πετρελαϊκή εταιρεία, με αναμενόμενα έσοδα $54 εκατ. που δύνανται να ανέλθουν σε $92,7 εφόσον αυξηθεί η διάρκεια του ναυλοσυμφώνου.
Η συναλλαγή εγκρίθηκε από τα ανεξάρτητα μέλη του Διοικητικού Συμβούλιου της εταιρείας και στηρίχθηκε σε εκτιμήσεις μεσιτών.
Η εταιρεία σκοπεύει να χρηματοδοτήσει την απόκτηση των εν λόγω πλοίων με ίδια κεφάλαια, με την μη αναληφθείσα πίστωση από την Sifnos Shareholders και μέσω έκδοσης νέων μετοχών.
Εφόσον αποκτηθούν, τα πλοία θα διαχειρίζεται η TMS Cardiff Gas, συμφερόντων του κ. Οικονόμου.
Σχολιάζοντας την ανακοίνωση, ο κ. Οικονόμου ανέφερε ότι «είμαστε πολύ ευτυχείς που ολοκληρώσαμε μια συμφωνία που μας επιτρέπει μεγάλη ευελιξία στη ρευστότητά μας. Πιστεύουμε στις μακροχρόνιες προοπτικές της αγοράς των gas carriers. Έχοντας το option απόκτησης τεσσάρων αδελφών πλοίων πολύ υψηλών ποιοτικών και λειτουργικών χαρακτηριστικών με μικρό χρονοδιάγραμμα παράδοσης και για τα οποία υπάρχουν ήδη ναυλοσύμφωνα, μας παρέχει τη μοναδική ευκαιρία να εισέλθουμε στο χώρο των LPG πατώντας σε στέρεα βάση για περαιτέρω επέκταση. Εφόσον η εταιρεία επιλέξει να ασκήσει οποιοδήποτε από τα εν λόγω options, η κάθε απόκτηση πλοίου θα αυξήσει σημαντικά τα έσοδα της εταιρείας και θα μας δώσει ορατή και απτή ρευστότητα σε όρους αγοράς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…
Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ