
Τα αποτελέσματα της υπερθέρμανστης του πλανήτη γίνονται πλέον ορατά κάθε μέρα που περνά. Ενδεικτικό, πλέον πρόσφατο παράδειγμα, ένα κομμάτι της κρηπίδας πάγου στην δυτική Ανταρκτική, που καλύπτει μια επιφάνεια 5.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων, ήτοι μεγέθους σχεδόν όσο η νήσος του Μπαλί στην Ινδονησία, το οποίο υπάρχει κίνδυνος σύντομα να αποκολληθεί. Η προειδοποίηση ήρθε προ ολίγων ημερών από ερευνητές του Πανεπιστημίου Σουόνσι της Βρετανίας.
Το συγκεκριμένο κομμάτι πάγου ανήκει στην κρηπίδα πάγου Larsen C, η οποία είναι η τέταρτη μεγαλύτερη που υπάρχει στον κόσμο, καλύπτοντας μια έκταση περίπου 55.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων και το πάχος της φθάνει τα 350 μέτρα.
«Ένα παγόβουνο, που ενδεχομένως είναι ένα από τα 10 μεγαλύτερα που έχουν ποτέ εντοπιστεί, ετοιμάζεται να αποσπασθεί από την Ανταρκτική» επισημαίνουν οι επιστήμονες σε δελτίο Τύπου.
Η επιφάνειά του είναι 85 φορές μεγαλύτερη από το Μανχάταν.
Εδώ και χρόνια, οι επιστήμονες παρατηρούν τη ρωγμή που έχει σχηματιστεί σε αυτήν την περιοχή και που πλέον υπερβαίνει σε μήκος τα 150 χιλιόμετρα.
Όμως «τον Δεκέμβριο αυτή η ρωγμή επεκτάθηκε κατά 18 χιλιόμετρα και δεν απομένουν παρά περίπου 20 χλμ προτού να μην αποτελεί πλέον τμήμα της κρηπίδας πάγου».
«Θα ένιωθα έκπληξη στην περίπτωση που αυτό δεν αποκολληθεί τους επόμενους μήνες» είπε ο Άντριαν Λάκμαν, ένας από τους ερευνητές, σε ένα δελτίο τύπου, κάνοντας λόγο για «ένα τεράστιο γεωγραφικό συμβάν που θα αλλάξει το τοπίο» αυτής της περιοχής. Ένας από τους λόγους στους οποίους αποδίδεται η εξέλιξη αυτή είναι η αύξηση κατά περίπου 2,5 βαθμών Κελσίου την τελευταία πεντηκονταετία της θερμοκρασίας στην περιοχή αυτή της Ανταρκτικής.
Να σημειωθεί ότι στην περίπτωση κατάρρευσης αυτού του τεράστιου τμήματος πάγου, οι παγετώνες που ρέουν πίσω από αυτό υπάρχει κίνδυνος να καταλήξουν με ταχύτερο ρυθμό στη θάλασσα, συμβάλλοντας σε σημαντική αύξηση της στάθμης της.
Δείτε εδώ το βίντεο με το κομμάτι της κρηπίδας πάγου, που υπάρχει κίνδυνος να αποκολληθεί στην δυτική Ανταρκτική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αποστολή των Ναυτικών Χρονικών στο Λονδίνο Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 12 Iουνίου η ετήσια γενική συνέλευση των μελών του Greek Shipping Co-operation Committee (γνωστού ως…
Περισσότεροι από 260 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους μετά την συντριβή αεροσκάφους της Air India, γεγονός που αποτελεί τη μεγαλύτερη αεροπορική τραγωδία της τελευταίας…
Την ανάπτυξη της στην Ευρώπη, συνεχίζει η American Airlines προσθέτοντας ένα ακόμη δρομολόγιο στο ελληνικό δίκτυό της με την εισαγωγή της εποχικής σύνδεσης μεταξύ…
Άνοδο καταγράφει η ναυλαγορά των Capesizes τις τελευταίες εβδομάδες, μετά τη «ραθυμία» του Απριλίου και του Μαΐου. Η συγκεκριμένη άνοδος οδηγείται κυρίως από την…
To μεταφορικής ικανότητας 16.592 TEUs «Axel Maersk» παρέλαβε πρόσφατα η Maersk, επισφραγίζοντας την «πίστη» της στις δυνατότητες της μεθανόλης ως ναυτιλιακού καυσίμου. Αξίζει να…
Σημαντική πτώση καταγράφουν οι ευκαιρίες απασχόλησης, καθώς τα περιοριστικά μέτρα Τραμπ πλήττουν το διά θαλάσσης εμπόριο και έναν σημαντικό μοχλό ανάπτυξης για την περιφερειακή…
Επένδυση ύψους $19,25 δισ. για την ανάπτυξη ενός νέου πυρηνικού εργοστασίου στη νοτιοανατολική Αγγλία δρομολογεί το Λονδίνο, όπως ανακοίνωσε η βρετανική κυβέρνηση, στο πλαίσιο…
Η CLPe Holdings, θυγατρική της εταιρείας ηλεκτρικής ενέργειας CLP με έδρα το Χονγκ Κονγκ, και η κρατική πετρελαϊκή China National Offshore Oil Corporation (CNOOC)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ