
Τα αποτελέσματα της υπερθέρμανστης του πλανήτη γίνονται πλέον ορατά κάθε μέρα που περνά. Ενδεικτικό, πλέον πρόσφατο παράδειγμα, ένα κομμάτι της κρηπίδας πάγου στην δυτική Ανταρκτική, που καλύπτει μια επιφάνεια 5.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων, ήτοι μεγέθους σχεδόν όσο η νήσος του Μπαλί στην Ινδονησία, το οποίο υπάρχει κίνδυνος σύντομα να αποκολληθεί. Η προειδοποίηση ήρθε προ ολίγων ημερών από ερευνητές του Πανεπιστημίου Σουόνσι της Βρετανίας.
Το συγκεκριμένο κομμάτι πάγου ανήκει στην κρηπίδα πάγου Larsen C, η οποία είναι η τέταρτη μεγαλύτερη που υπάρχει στον κόσμο, καλύπτοντας μια έκταση περίπου 55.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων και το πάχος της φθάνει τα 350 μέτρα.
«Ένα παγόβουνο, που ενδεχομένως είναι ένα από τα 10 μεγαλύτερα που έχουν ποτέ εντοπιστεί, ετοιμάζεται να αποσπασθεί από την Ανταρκτική» επισημαίνουν οι επιστήμονες σε δελτίο Τύπου.
Η επιφάνειά του είναι 85 φορές μεγαλύτερη από το Μανχάταν.
Εδώ και χρόνια, οι επιστήμονες παρατηρούν τη ρωγμή που έχει σχηματιστεί σε αυτήν την περιοχή και που πλέον υπερβαίνει σε μήκος τα 150 χιλιόμετρα.
Όμως «τον Δεκέμβριο αυτή η ρωγμή επεκτάθηκε κατά 18 χιλιόμετρα και δεν απομένουν παρά περίπου 20 χλμ προτού να μην αποτελεί πλέον τμήμα της κρηπίδας πάγου».
«Θα ένιωθα έκπληξη στην περίπτωση που αυτό δεν αποκολληθεί τους επόμενους μήνες» είπε ο Άντριαν Λάκμαν, ένας από τους ερευνητές, σε ένα δελτίο τύπου, κάνοντας λόγο για «ένα τεράστιο γεωγραφικό συμβάν που θα αλλάξει το τοπίο» αυτής της περιοχής. Ένας από τους λόγους στους οποίους αποδίδεται η εξέλιξη αυτή είναι η αύξηση κατά περίπου 2,5 βαθμών Κελσίου την τελευταία πεντηκονταετία της θερμοκρασίας στην περιοχή αυτή της Ανταρκτικής.
Να σημειωθεί ότι στην περίπτωση κατάρρευσης αυτού του τεράστιου τμήματος πάγου, οι παγετώνες που ρέουν πίσω από αυτό υπάρχει κίνδυνος να καταλήξουν με ταχύτερο ρυθμό στη θάλασσα, συμβάλλοντας σε σημαντική αύξηση της στάθμης της.
Δείτε εδώ το βίντεο με το κομμάτι της κρηπίδας πάγου, που υπάρχει κίνδυνος να αποκολληθεί στην δυτική Ανταρκτική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ