
Για την γερμανική ποντοπόρο ναυτιλία το νέο έτος προβλέπεται δύσκολο, αν και δεν απουσιάζουν και οι κάπως πιο αισιόδοξες φωνές, που κάνουν μεν λόγο για μία καλή χρονιά -πάντα σε σχέση με το κακό 2016- αλλά από την άλλη εκφράζουν και τη σιγουριά ότι για αρκετούς παίκτες το 2017 θα είναι και το τελευταίο της παρουσίας τους στον χώρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας, μετά από οκτώ συναπτά έτη κρίσης.
Η εικόνα είναι σίγουρα δύσκολη με τις τράπεζες να είναι φειδωλές στην χορήγηση νέων δανείων σε ναυτιλιακές εταιρείες, ενώ από την άλλη πολλά πλοία οδηγούνται σε διάλυση ακόμα και σε ηλικίες κάτω των δέκα ετών, καθώς οι ναυτιλιακές προσπαθούν να μειώσουν με κάθε τρόπο τα κόστη τους για να διασωθούν από την κρίση. Σχολιάζοντας αυτήν την εικόνα ο Μπέρτραμ Ρίκμερς, ένας από τους πλέον παραδοσιακούς Γερμανούς πλοιοκτήτες, με μακρά χανσεατική ιστορία πίσω του, δηλώνει στο περιοδικό «Stern», πως «έχει ξαναϋπάρξει παρόμοια κρίση στον χώρο της ναυτιλίας μετά τον Γάλλο-γερμανικό Πόλεμο του 1870-71. Ούτε μετά τον Πρώτο ούτε και μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Αλλά πριν 145 χρόνια και ξανά σήμερα».
Λίγο πιο αισιόδοξος εμφανίζεται σε συνέντευξή του στον ειδησεογραφικό ιστότοπο «Deutsche Schiffahrts-Zeitung» ο πρόεδρος της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών, Άλφρεντ Χάρτμαν. Για τον Χάρτμαν ενθαρρυντικά είναι τα σημάδια που εμφανίζονται στην αγορά των bulkers, όπου έχουν αρχίσει και καταγράφονται βελτιωμένες τιμές ναύλων, όπως και η μικρή ανάκαμψη που παρατηρήθηκε εντός του 2016 και στον τομέα των εξειδικευμένων πλοίων. «Τα χειρότερα έχουν μείνει πίσω μας» δηλώνει με ισχυρή δόση αυτοπεποίθησης ο ίδιος, θεωρώντας πως η αναμενόμενη εντός του 2017 μεγέθυνση του διεθνούς παγκόσμιου εμπορίου θα οδηγήσει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης και τη ναυτιλία, ενώ ενισχυτικά προς αυτή την κατεύθυνση ο Χάρτμαν βλέπει και την εφαρμογή των νέων κανονισμών που απορρέουν από την επικυρωμένη συνθήκη για το Ballast Water Management.
Βέβαια, καθώς ο χώρος της ναυτιλίας είναι σκληρός και ανταγωνιστικός, ο πρόεδρος της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών σημειώνει πως τα επόμενα χρόνια αναμένονται νέες συγχωνεύσεις, ενοποιήσεις και εξαγορές αλλά «δυστυχώς», όπως τονίζει ο ίδιος, «και πτωχεύσεις ναυτιλιακών».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/STEPHEN MORRISON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ