
Για την γερμανική ποντοπόρο ναυτιλία το νέο έτος προβλέπεται δύσκολο, αν και δεν απουσιάζουν και οι κάπως πιο αισιόδοξες φωνές, που κάνουν μεν λόγο για μία καλή χρονιά -πάντα σε σχέση με το κακό 2016- αλλά από την άλλη εκφράζουν και τη σιγουριά ότι για αρκετούς παίκτες το 2017 θα είναι και το τελευταίο της παρουσίας τους στον χώρο της ναυτιλιακής βιομηχανίας, μετά από οκτώ συναπτά έτη κρίσης.
Η εικόνα είναι σίγουρα δύσκολη με τις τράπεζες να είναι φειδωλές στην χορήγηση νέων δανείων σε ναυτιλιακές εταιρείες, ενώ από την άλλη πολλά πλοία οδηγούνται σε διάλυση ακόμα και σε ηλικίες κάτω των δέκα ετών, καθώς οι ναυτιλιακές προσπαθούν να μειώσουν με κάθε τρόπο τα κόστη τους για να διασωθούν από την κρίση. Σχολιάζοντας αυτήν την εικόνα ο Μπέρτραμ Ρίκμερς, ένας από τους πλέον παραδοσιακούς Γερμανούς πλοιοκτήτες, με μακρά χανσεατική ιστορία πίσω του, δηλώνει στο περιοδικό «Stern», πως «έχει ξαναϋπάρξει παρόμοια κρίση στον χώρο της ναυτιλίας μετά τον Γάλλο-γερμανικό Πόλεμο του 1870-71. Ούτε μετά τον Πρώτο ούτε και μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Αλλά πριν 145 χρόνια και ξανά σήμερα».
Λίγο πιο αισιόδοξος εμφανίζεται σε συνέντευξή του στον ειδησεογραφικό ιστότοπο «Deutsche Schiffahrts-Zeitung» ο πρόεδρος της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών, Άλφρεντ Χάρτμαν. Για τον Χάρτμαν ενθαρρυντικά είναι τα σημάδια που εμφανίζονται στην αγορά των bulkers, όπου έχουν αρχίσει και καταγράφονται βελτιωμένες τιμές ναύλων, όπως και η μικρή ανάκαμψη που παρατηρήθηκε εντός του 2016 και στον τομέα των εξειδικευμένων πλοίων. «Τα χειρότερα έχουν μείνει πίσω μας» δηλώνει με ισχυρή δόση αυτοπεποίθησης ο ίδιος, θεωρώντας πως η αναμενόμενη εντός του 2017 μεγέθυνση του διεθνούς παγκόσμιου εμπορίου θα οδηγήσει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης και τη ναυτιλία, ενώ ενισχυτικά προς αυτή την κατεύθυνση ο Χάρτμαν βλέπει και την εφαρμογή των νέων κανονισμών που απορρέουν από την επικυρωμένη συνθήκη για το Ballast Water Management.
Βέβαια, καθώς ο χώρος της ναυτιλίας είναι σκληρός και ανταγωνιστικός, ο πρόεδρος της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών σημειώνει πως τα επόμενα χρόνια αναμένονται νέες συγχωνεύσεις, ενοποιήσεις και εξαγορές αλλά «δυστυχώς», όπως τονίζει ο ίδιος, «και πτωχεύσεις ναυτιλιακών».
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/STEPHEN MORRISON
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ